Toon posts:

[2000/XP] Opstarten van cd lukt niet, I/O 00001000 errors*

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb een systeem bestaande uit:

INTEL MB D915PBL
Pentium 4 640 - 3GHz / Cache L2 2 Mb Socket 775 - 64bits
Plextor 130A CD-ROM (IDE)

Ik kan met geen mogelijkheod van een Billy WareWindows CD starten, geen XP of Win2000. Hij komt met de melding 'checking hardware' en dan vage I/O 00001000 errors. Is dit een driver probleem met mijn CD-rom speler? Ik kan zonder probleem Linux Live CD's starten en ook Linux draaien op deze machine. Iemand enig idee hoe ik dit oplos??

thx.

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 02-04-2006 14:12 . Reden: Laat die kinderlijke termen maar achterwege ]

Verwijderd

Die P640 is een 3,2 Ghz proc.

my bad...

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 09:02 . Reden: vroeg op .....laat wakker ? ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het is een P630.

Ik kan ook niet booten van mijn externe Plextor writer via USB :( (Vooralsnog werken al mijn linux cd's incl. Solaris en FreeBSD)

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
geheugen al gechecked? Heb je ook al is geprobeerd met een "gewone" xp cd en niet die billyWare

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen is gechecked, totaal 1GB. Ik heb 3 Win cd's geprobeerd, 1x win2000 en 2 verschillende XP, waaronder 1 orginele. Ligt echt aan Win, want Linux boot en draait gewoon perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is opgelost! Suffe MickeysoftMicrosoft. Nadat ik mijn Linux red Hat server van de disk geknikkerd had (dus gewoon alles partieties weggegooid met Diskdruid), toen kon ik XP opeens wel installeren :)
Modbreak: WOS PolicyLaat die verbasteringen maar achterwege. Die willen we hier niet zien!

[ Voor 33% gewijzigd door sanfranjake op 02-04-2006 14:14 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:19

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:54:
Nou het is opgelost! Suffe Mickeysoft. Nadat ik mijn Linux red Hat server van de disk geknikkerd had (dus gewoon alles partieties weggegooid met Diskdruid), toen kon ik XP opeens wel installeren :)
dus het lag aan t feit dat je niet een juiste partitie gemaakt had. nix met microsoft te maken dus.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas de topictitel nog even aan, dit lijkt natuurlijk nergens op. Lees ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) en Windows Operating Systems - Policy nog even goed door. Je taalgebruik kan nog wel wat verbetering gebruiken.
Kan niet booten....? > [2000/XP] Opstarten van cd lukt niet, I/O 00001000 errors*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:57:
[...]

dus het lag aan t feit dat je niet een juiste partitie gemaakt had. nix met microsoft te maken dus.
Sorry hoor, maarre dit heeft dus *wel* met MickeysoftMicrosoft te maken, elk ander OS herkent mijn schijf meteen en laat mij de disk opnieuw partitioneren, dit is gewoon slordig van Win dat je niet kan booten om Win te installeren omdat er Linux op je Disk staat? Yeah right.

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 03-04-2006 10:47 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 09:21:
[...]

Sorry hoor, maarre dit heeft dus *wel* met Mickeysoft te maken, elk ander OS herkent mijn schijf meteen en laat mij de disk opnieuw partitioneren, dit is gewoon slordig van Win dat je niet kan booten om Win te installeren omdat er Linux op je Disk staat? Yeah right.
Mickeysoft bestaat niet en kan er daarom niks aan doen... :>
Microsoft daar in tegen wel en misschien kunnen ze er wat aan doen, misschien ook niet...
De meeste mensen zullen geen problemen hebben met hun cd's en partities, dus gaan ze het niet aanpassen omdat 1 persoon er last van heeft...
En al helemaal niet omdat diegene het nodig vind om een naam te verbasteren...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoals eerder gezegd is het niet nodig om te lopen flamen. Daarom doe ik dit topic maar dicht.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.