Toon posts:

[COAX-TV] Aardlus?! verwijderen graag

Pagina: 1
Acties:
  • 2.444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Panasonic 100 hz TV, de TX-28PS10F. Op deze tv kijk ik (natuurlijk) tv EN maak ik gebruik van de tv-out functie van mijn videokaart (via super-video).
Ik ben net verhuist en merk dat ik een aardlus/brom krijg wanneer de coax kabel inde tv zit. Dit is te zien door niet het brommende geluid (dat is in orde) maar lichtgetinte, naar boven trekkende strepen op mijn beeld. Deze zijn alleen te zien wanneer het beeld bijna volledig zwart is.

Wanneer ik de coax kabel uit mijn tv verwijder verdwijnen de strepen ook meteen.

Ik ben langs verschillende video/hifi zaken afgegaan. Ik heb een hirschmann coax kabel (€18,95 voor 2,5m!) gekocht maar dit had geen effect. Ook heb ik het tv-out topic doorgenomen, hier raad men me een zogenaamde mantelstroomfilter voor. Na info bij electronica-online.nl blijkt dit vernuftige speeltje alleen voor de coax-stereo verbinding te zijn, niet voor de coax-tv verbinding.
Ik gebruik geen versterkers ofzo, alles is puur natuur.

Heeft iemand een idee en oplossing voor me? Ik wil graag ongestoord mijn filmpjes bekijken.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je moet gewoon een galvanisch gescheiden wandcontactdoos plaatsen, dan ben je van de 'valse' aarde van het kabelnetwerk af namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 02:02:
Je moet gewoon een galvanisch gescheiden wandcontactdoos plaatsen, dan ben je van de 'valse' aarde van het kabelnetwerk af namelijk.
Goed idee, enig idee waar ik deze zou kunnen bestellen?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 02:04:
[...]

Goed idee, enig idee waar ik deze zou kunnen bestellen?
Naar een kabeltv boer toe gaan en vragen om een AOP welke galvanisch gescheiden is.
Of je CAI leverancier bellen dat deze in jouw huis (mits je het zeker weet) geen goed AOP zit.
Komen zij het testen en verbeteren en kost je niks (zolang het maar aan hun kant ligt)
Kijk zij kunnen wel zeggen dat jij het AOP hebt vervangen door een verkeerde dus vraag dat goed na.

* The-Source heeft nog genoeg Tras 1000/b liggen met eventueel een tof-02 erbij. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door The-Source op 01-04-2006 02:14 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
klaasbram schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 02:13:
[...]

Naar een kabeltv boer toe gaan en vragen om een AOP welke galvanisch gescheiden is.
Of je CAI leverancier bellen dat deze in jouw huis (mits je het zeker weet) geen goed AOP zit.
Komen zij het testen en verbeteren en kost je niks (zolang het maar aan hun kant ligt)
Kijk zij kunnen wel zeggen dat jij het AOP hebt vervangen door een verkeerde dus vraag dat goed na.

/me heeft nog genoeg Tras 1000/b liggen met eventueel een tof-02 erbij. ;)
Ik vind het een prachtig verhaal. Tras 1000/b en tof-02 enzo..
Ik kan dus UPC opbellen en ze vragen om een geaard wandcontactdoosje die galvanisch gescheiden is? Dit moet ik wel zeker weten want anders zit ik dalijk met extra kosten. Zelf wil ik er vanaf blijven maar denk het wel te doen is.

Wat kosten die dingen ong.? En zijn er klasses in of dingen waar ik op moet letten als ik er 1 aanschaf?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 02:20 ]

• Bigs
  • Niet online
Bij UPC wordt dat inderdaad gewoon gratis voor je gedaan als je daar om vraagt. Je AOP/WCD is namelijk hun verantwoordelijkheid. Jammer genoeg is dat wel iets wat niet elke storingsdienstmedewerker weet ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Bigs op 01-04-2006 02:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 02:27:
Bij UPC wordt dat inderdaad gewoon gratis voor je gedaan als je daar om vraagt. Je AOP/WCD is namelijk hun verantwoordelijkheid. Jammer genoeg is dat wel iets wat niet elke storingsdienstmedewerker weet ;)
En zelf dit klusje klaren is voor een leek op dit gebied onbegonnen werk?

• Bigs
  • Niet online
Nah.. als je maar de goeie spullen koopt en de handleiding leest :) Verder is het belangrijk dat je geen zwevende lijn creeërt (dus een kabel die aan beide zijden niet geaard is) want dan krijg je weer hele andere problemen. Dat kun je krijgen als je binnenshuis doorverbindingen maakt e.d.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

mmmzz die zijn er echt wel voor de coax upc lijn hoor, heb ze jaren gebruikt ! volgens mij heeft conrard ze gewoon op voorraad. Sterker nog een week geleden ongeveer was hier nog een topic over met diverse voorbeelden en adressen waar je ze kan krijgen. Ik had zelf de http://www.kempelektroniks.nl/index.php?item=24 , dit is ongeveer de beste die je kan krijgen

Verwijderd

Topicstarter
StuiTeR schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:39:
mmmzz die zijn er echt wel voor de coax upc lijn hoor, heb ze jaren gebruikt ! volgens mij heeft conrard ze gewoon op voorraad. Sterker nog een week geleden ongeveer was hier nog een topic over met diverse voorbeelden en adressen waar je ze kan krijgen. Ik had zelf de http://www.kempelektroniks.nl/index.php?item=24 , dit is ongeveer de beste die je kan krijgen
heb je een link van dit topic?
en hoeveel betaal je voor het gegeven speeltje hierboven (klik de link)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

geen idee waar dat andere topic te vinden is. probeer de search :) Ik heb de kemp uitvoering gratis gehad / in een totaal deal een keer meegenomen. Even een belletje naar een dealer en je weet de prijs

Verwijderd

Je moet de kabel van UPC aarden aan de aarde het het huis.

Doordat UPC hun kabel netwerken niet goed geaard heeft wilt dat inderdaad zorgen voor aardlussen en kan zelfs gevaarlijk situaties veroorzaken. Vooral waneer je in een flat woont.
Pagina: 1