ST 510 + speedlinq

Pagina: 1
Acties:

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb al een tijd lang problemen met mijn ST 510 modem en mijn provider.

Wij betalen een 4Mb lijn maar ik zeg we krijgen een 2Mb lijn (staat in de modem)
hier bij de gegevends:
Bandbreedte statistieken voor Speedlinq: sp(naam) (4096kb/s + 1024kb/s) _/-\o_

en de ST 510 modem: xDSL linestate up (downstream: 2752 kbit/s, upstream: 352 kbit/s) :'(

Nu de vraag.
Die 2752 waarde is dat de uitgetrainde waarde of de waarde die op de telefoonlijn staat (dus hard door speedlinq ingevoerd).

Of heb ik het nu helemaal verkeerd. |:(

Graag andwoord.

P.s. ik heb even een firmware upgarde gedaan van R4- 4.2.7.16 naar 4.3.2.6 en ook hier in stond die zelfde waarde.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 22:42
Die waarde die je in je modem ziet is de snelheid waarop je modem is ingetraind. Ik denk eigenlijk zelf dat je het bij je bekabeling moet zoeken. Hoe lang is bijvoorbeeld de kabel van je modem naar je splitter? En van de splitter naar je IS/RA punt (telefoonlijn)? Als je zeker wilt weten dat het niet aan jou ligt hang je gewoon even je modem direct aan de telefoonlijn met een zo kort mogelijk telefoonkabel. Dan zul je ook waarschijnlijk zien dat je in je modem wèl de 4 Mbit haalt :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Of je hebt een ST510 uit precies de verkeerde serie waar condensatoren in zitten die nu bol staan.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• daanski82
bjck schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 09:21:
Of je hebt een ST510 uit precies de verkeerde serie waar condensatoren in zitten die nu bol staan.
welke serie was dat ook al weer ?

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• daanski82
Vinnienerd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 04:06:
Die waarde die je in je modem ziet is de snelheid waarop je modem is ingetraind. Ik denk eigenlijk zelf dat je het bij je bekabeling moet zoeken. Hoe lang is bijvoorbeeld de kabel van je modem naar je splitter? En van de splitter naar je IS/RA punt (telefoonlijn)? Als je zeker wilt weten dat het niet aan jou ligt hang je gewoon even je modem direct aan de telefoonlijn met een zo kort mogelijk telefoonkabel. Dan zul je ook waarschijnlijk zien dat je in je modem wèl de 4 Mbit haalt :)
dat had ik al een x geprobeerd en dacht dat het niet uit maakte maar voor de zekerheid doe ik het nog een x.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Hoe groot is het afstand huis <-> centrale?
Heb je eventueel iemand in de buurt met een speedtouch modem om ff te testen?
Wat zegt de helpdesk erover?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• daanski82
isra test geeft de zelfde waarde (direct aangesloten met een korte kabel.

hier bij ook de andere gegegevends:
Postcode 7521JC
Huisnummer ........
Centrale Enschede-Centrum
Afstand tot de centrale 2974 meter
Lijntype: ISDN

Helpdesk heeft het meerder malen aan babyxl (ik denk bbnet) door gegeven en we hebben een jaar geleden een nieuwe netwerk profiel gekregen met dit dus als resultaat.

nu ik wow speel en mijn partner via azureus wil downloaden/uploaden ondervind ik daar snel hinder van.
en ik wacht even tot wij in het KPN systeen staan en dan ga ik KPN daar mee lastig vallen (dacht ik zo).

[ Voor 2% gewijzigd door daanski82 op 01-04-2006 10:14 . Reden: lijntype bij vermeld ]

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Hmm, 3km moet in principe voldoende zijn om je snelheid te halen.
Je zou eigenlijk ff met andere modem moeten proberen, al wordt dat wel lastig vanwege het isdn.

• daanski82
mmmmm dus volgends jou zou het toch aan de modem kunnen liggen ?
ok dan ga ik vanmiddag even de stad in.
opzich geen porbleem heb 7 dagen zicht.

maar welke merken hebben bij jullie de voorkeur ???
ik ga voor linksys/SMC/drytech
en ik ga niet voor goedkope toep(sitecom/sweex)

Kan ik elke modem zo op het speedlinq netwerk aansluiten ?
met de bridge (RFC 1483) en vpi/vic 0/34

[ Voor 17% gewijzigd door daanski82 op 01-04-2006 12:00 . Reden: welke modem ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 22:42
3 kilometer over ISDN kan krap worden, maar als ik zie dat zowel je upstream als downstream heel laag zijn denk ik dat je gewoon last hebt van een zwak signaal of heel veel overspraak.

Ik zou gewoon naar speedlinq bellen, zeggen dat je maar 2 Mbit haalt. Als je ze ook verteld hebt dat je al een IS/RA test gedaan hebt gaan ze een lijnmeting voor je uitvoeren, en kunnen ze na een x aantal dagen je vertellen waardoor het komt dat je modem niet de 4 Mbit haalt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je nou zelf eerst dat modem uitsluit. leen gewoon een modem van iemand anders (met ook adsl en ISDN) en kijk wat die modem doet. Dan weet je in elk geval gelijk zeker of dat het wel of niet is.

Die 2700kbps komt gewoon door een probleem, isp's stellen zulke snelheden niet in. Door een ander modem zonder splitter direct met een zo kort mogelijke telefoon lijn op de ISRA te testen (hoe heb jij dat gedaan?), kan je uitsluiten of het aan je modem / splitter of bekabeling ligt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• daanski82
Update:

Eindelijk een goede speedlinq medewerker aan de lijn gehad nadat ik een linksys modem op de kop heb getikt die ook die snelheid aangaf van 2 Mbit.

hij gaf aan dat ik een 4Mbit profiel had maar hij ging toch een lijnmeting doen en daar kwamen ook die 2mbit snelheid naar boven.

we hebben afgesproken dat we eerst admin. op een 2mbit lijn gezet worden zodat we voor 2 mbit betalen.
en babyxl belt ons binnenkort om samen een nieuwe snelheid in testellen.

[ Voor 2% gewijzigd door daanski82 op 01-04-2006 23:28 . Reden: eerst regel wat toegevoegd ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Mja, je woont dus gewoon te ver van de centrale. Gevalletje van jammer, want de lijn kan in het echt -veel- langer zijn.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

nonsense, op 3km moet je 4mbit wel kunnen halen, het is rekken maar absoluut mogelijk (vaak genoeg gezien....)

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

de afstand die je hierboven aangeeft is HEMELSBREED, dat betekend dat dat nog alle kanten op kan gaan. Om eerlijk te zijn is 2 mbit op ISDN op 3km hemelsbreed nog best knap hoor. Vaak zul je een klapperend effect op de lijn ervaren op zo een afstand.

Wat je wel kan proberen is PSTN, of mischien ADSL2+ aangezien die hogere snelheden op langere afstanden kunnen realiseren, verwacht alleen niet dat je 24mbit gaat halen... 4-6mbit is toch echt de max. Wat betreft je WoW probleempje, denk eens na je upload/download en WoW heeft bandbreedte nodig als dat er niet is omdat je warez appje alles inpikt kan je dit dus niet op je ISP afschuiven.

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik woon in Enschede 200m dichter bij dezelfde centrale, ik kon bij verschillende sites maximaal een 4mbit verbinding krijgen, down heb ik van Speedlinq ook 4mbit, maar up haalt ie de 1mbit niet, hij blijft steken op 850kbit. Ik heb wel veel ruis op de lijn, dus ik denk dat je pech hebt en te ver van de centrale zit.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Afstand is volgens centrale check site en niet hemelsbreed....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Francis schreef op zondag 02 april 2006 @ 11:35:
Afstand is volgens centrale check site en niet hemelsbreed....
maar is nog steeds indicatief. Alleen bij een echte lijnmeting kan je de lengte achterhalen. Die postcodechecks doen of een route afstand of een hemelsbrede afstand doorgeven.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

er is mar 1 iemand die je tot op de centimeter nauwkeurig kan vertellen hoever je van de centrale zit en dat is de KPN. Doormiddel van een lijnmeting.
Dit zullen ze NOOIT voor de consument direct doen , gaat altijd vir je ISP en het kost wel wat euries dus reken maar neit dat SpeedlinQ het zomaar voor je zult doen :D

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

JvS schreef op zondag 02 april 2006 @ 11:53:
[...]

maar is nog steeds indicatief. Alleen bij een echte lijnmeting kan je de lengte achterhalen. Die postcodechecks doen of een route afstand of een hemelsbrede afstand doorgeven.
Ik weet het, ze komen wel redelijk in de buurt van realiteit, als ex kabellasser is mij iig opgevallen dat kabels bijna altijd gewoon onder de stoep doorlopen ivm berekbaarheid.

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Weet iemand wat er nou vrijdag en zaterdag aan de hand was met Speedlinq BBned? Ik heb 2 dagen geen internet gehad maar niks vernomen?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Over de afstand: Ik woon 950M van de dslam en haal 'maar' 7,6 mbit ipv. 8 mbit. Zal ik nu ook enorm gaan klagen? Kabel naar je huis is of brak of te lang, live with it.

[ Voor 5% gewijzigd door BHQ op 02-04-2006 12:49 ]

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb geen enkel probleem gehad hier.
Pagina: 1