2 beeldscherm instellingen onthouden

Pagina: 1
Acties:

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 15:39
Heb een 19 " tft en een plasma op mijn pc hangen.

De tft via vga, de plasma via dvi.

Als ik opstart met beiden ingeschakeld ziet windows de plasma als primair scherm.

Prima zou je zo zeggen, alleen internet en game ik meestal op de tft.

Op het moment dat ik de plasma uitzet en weer aan in beeldscherm opties staat de plasma als scherm 2, rechts van de tft.

In werkelijkheid staat ie links.

Ik ben op zoek naar een manier om windows te laten onthouden welk scherm waar staat, aan of uit.

Ik draai xp pro sp2, heb een 9800xt, specs van schermen lijken me minder relevant, maar voor het geval dat:

samsung 930bf

LG MU-42PM12X 42" Plasma Display

Verwijderd

Probeer het programma ULTRAMON eens, dat biedt uw oplossing.

En het scherm insteken voor je de computer opstart wil ook al wel helpen.

Verwijderd

Bij "Eigenschappen voor het Beeldscherm" kun je de monitortjes die er staan (nummer 1 en 2 ) verslepen hoe ze in het echt staan.
Ultramon is alleen dat je programmavensters kan verplaatsen naar een andere monitor (dit geintje hebben de nieuwe nVidia drivers ook _O_ ) en een 2e taakbalk.
Als je vidkaart 2x DVI zou hebben dan zou je gewoon de stekkers om kunnen wisselen.

Verwijderd

Als je een ati kaart hebt, kun je profielen maken en opslaan (lees: snelkoppeling plaatsen) op je buroblad.
Maar het moet gewoon zo zijn dat als jij wijzigingen maakt dat deze onthouden worden zodra je op ok of toepassen hebt geklikt.