Nu nog een s939 3700+ ?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 16:18
Ik ben van plan om mijn pc te gaan upgraden binnenkort, het word geen superdeluxe upgrade aangezien ik 16 ben en verder niet werk :P

Ik ben waarschijnlijk van plan om te kopen:
Asus A8N-E
AMD Athlon 3700+
MSI GeForce 6200LE

Geheugen heb ik nog en de rest van mijn onderdelen ook, het gaat dus echt om een snelheidsboost. Dit alles gaat waarschijnlijk zo'n 370 euro kosten bij 4launch.nl (Ik woon in Eindhoven en kan dus gewoon afhalen).
Nu vraag ik me alleen af of het nog verstandig is om dit te kopen of dat ik beter kan wachten tot AMD's nieuwe AM2 socket of een Intel cpu (bij Intel ben ik een beetje het spoor kwijtgeraakt, iemand die me hier wat meer over kan inlichten? O-)).
De CPU moet toch wel meer gamesgericht zijn maar aan de andere kant is natuurlijk alles sneller dan mijn huidige CPU, een AMD Athlon XP 2200+

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41
Je kan wel altijd blijven wachten. Tenzij er een datum vaststaat voor die nieuwe AMD CPU's en ze voor jou ook te betalen zullen zijn, zou ik nagaan of je het echt nodig hebt, en zo ja, gewoon de A64 3700+ kopen :)

The devil is in the details.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Gamesgericht en je koopt een 6200? Ga je daar eerst maar eens zorgen over maken, die CPU zal echt geen bottleneck vormen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Gewoon upgrade en dan sparen voor een andere videokaart ;)

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
3000+ kost 120euro pak dan een betere 3d kaart en je kan goed gamen.. waar wil je al die processor snelheid voor gebruiken vraag je dat eens af

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:32

PeaceNlove

Deugleuter

Als je een gamesgerichte CPU wilt dan vergis je je behoorlijk met de GPU die je nu gekozen hebt. Zo'n 6200 is voor diegenen die een beetje grafische kwaliteit willen te weinig.
Ik zou als ik jou was de boel wat meer in balans brengen door een tragere CPU te nemen, bijvoorbeeld een 3200+ en met het geld dat je bespaard een 6600GT te kopen.
Dit over je gekozen configuratie

Als je wacht op Socket AM2 is je geheugen ook niet meer bruikbaar, want je hebt nu DDR en socket AM2 heeft DDR2 nodig.
Je zal waarschijnlijk in de toekomst nog wel een keer je CPU kunnen upgraden, socket 939 zal niet direct uitgefaseerd worden.
Als je wacht, dan zal je lang moeten wachten. Ze zullen eerst de markt gaan afromen door duurdere socket AM2 modellen te introduceren denk ik.
Ga dus nu maar lekker upgraden is mijn advies.

• nemesis_2004
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-10-2024
SmoothTweaker schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 23:55:
3000+ kost 120euro pak dan een betere 3d kaart en je kan goed gamen.. waar wil je al die processor snelheid voor gebruiken vraag je dat eens af
Je hebt helemaal gelijk... Een 3000+ zal al genoeg zijn, maar die videokaart absoluut niet als je "gamesgericht" bent. Koop dus liever een 3000+ en een fatsoenlijke videokaart i.p.v die 6200.

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 16:18
Okee ik weet dus dat ik wel gewoon voor een s939 kan gaan :) , die 6200 is ook maar tijdelijk tot er weer wat geld is voor een andere kaart ;)
En ik kan wel een 3000 of 3200+ kopen maar dan kan ik over een jaar ofzo weer gaan upgraden.

edit:
Weet er overigens ook iemand iets over de Intel CPU's? ik weet hier niks van namelijk.. Hoe zijn de nieuwe cores voor games (echt diehard gamen is het overigens niet) en wat is dan een beetje interessant voor dezelfde prijs als die 3700+

[ Voor 37% gewijzigd door Pieroman op 01-04-2006 02:12 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Gewoon voor 'n 3200+ gaan
met 'n 600 GT / 6800 GT!

Is perfect om te gamen!

Ik zou toch bij AMD blijven om te gamen dus Intel? Geen idee

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:20

Bever!

3

neem een 3000+ en lees hoe je moet overclocken. ;)
+ een leuker grafisch kaartje

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 19:37

Elektronicanet

Leds do it!

Pieroman schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 02:10:
En ik kan wel een 3000 of 3200+ kopen maar dan kan ik over een jaar ofzo weer gaan upgraden.
Je zou over een jaar wel upgraden als je nu een 3200+ koopt, maar niet als je een 3700+ koopt :?
Het verschil in snelheid is nog geen 16% hè :) Ik denk dat als je een 3200+ koopt, je de eerste 3 jaar er sowieso prima mee vooruit kan.
En koop meteen een betere videokaart, zoals al vaker gezegd, het kost je toch altijd een hoop geld als je straks weer een nieuwe moet kopen en deze te goedkoop weg moet doen :)

Nederlander in België

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

De intel P-4 zijn niet geschikt om te gamen, de nieuwe Conroe schijnt dat wel te worden alleen die is niet uit en dan heb je ander geheugen nodig, niet het wachten waard dus ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

GoldenSample schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 10:28:
De intel P-4 zijn niet geschikt om te gamen, de nieuwe Conroe schijnt dat wel te worden alleen die is niet uit en dan heb je ander geheugen nodig, niet het wachten waard dus ;)
Beetje kort door de bocht vind ik dit wel. Het is echter wel zo dat je op dit moment bij AMD voor minder geld "meer" processor krijgt. En dat ze over het algemeen in games sneller zijn. Maar niet geschikt ben ik het niet echt mee eens.

Mijn 3,0 en 3,4 Ghz PIV kunnen nog aardig mee hoor.