Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 apparaten op 1 IR-sensor?

Pagina: 1
Acties:

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ik heb een Nokia digitale kabeltelevisieontvanger en een Joytech Scartboxsplitterding. Nou is de Joytech een hele grote kast maar is praktisch leeg van binnen en m'n Nokia is weer zo'n klein ding dat je nergens echt leuk kwijt kunt.

Mijn idee: ik stop de Nokia binnenin de Joytech, is wel zo ruimtebesparend. Beide apparaten werken met een afstandsbediening en het enige probleem is dat de IR-sensor van de Nokia dan doorgelust moet worden en er ev. een gaatje in de behuizing moet oid.

Maar ik vroeg me af, kan ik niet gewoon de sensor van de Joytech zelf gebruiken? Beide sensors zien er hetzelfde uit, zwart bolletje met drie pootjes. Oftewel, zijn IR-sensors allemaal hetzelfde, kan het kwaad dit te proberen?

www.nintendocasemods.com

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Gemiddeld kunnen ze wel verschillen, maar is de kans dat er twee dezelfde inzitten vrij groot, kijk anders es met een goede lamp naar eventuele nummertjes die eropstaan en zoek een datasheet op. Je kan waarschijnlijk als je de ground en signal-out doorlust naar de sensor in de Nokia het wel werkend krijgen, ervanuitgaande dat beide sensoren een open-collecor-output hebben.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Op die van de Nokia staat 19 434 V 4836, de andere is ingekapseld met een metalen schildje die aan de GND vastzit, en daar staat niks op :(. (datasheet kon ik ook niet vinden)

Maar stel, ik laat de sensor op de Nokia gewoon zitten, is het dan niet genoeg om alleen de signal-out door te lussen? Waarvoor moet de GND dan ook mee? Trouwens werkt de sensor dan alleen als Joytech aanstaat neem ik aan? (wat geen probleem is).

(oh ja wat is een open collector output, zeg maar het verschil tussen een NPN en een PNP-transistor oid? kun je dat meten?)

Ik weet nu dat van beide sensors de middelste de GND is, en van beide sensors zit het rechterpootje bijna direct gelinkt aan de + van een elco, is dat dan de Vs?

[ Voor 27% gewijzigd door Digital-DNA op 01-04-2006 12:14 ]

www.nintendocasemods.com

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
kan echt niemand me een klein beetje helpen :'(

www.nintendocasemods.com

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zou zeggen, probeer het eens uit. Hang aan die sensor die je wilt gebruiken het andere apparaat en test of het werkt. Volgens mij kan je er niet veel mee slopen.

Om nog even te reageren op de rest:

GND moet je met elkaar verbinden omdat je altijd ten opzichte van de GND meet, als die niet aan elkaar verbonden zijn krijg je gekke dingen. Als het rechterpootje aan de + van een elco vast zit dan is dat idd de voeding.

[ Voor 45% gewijzigd door lemming_nl op 03-04-2006 22:47 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld