Toon posts:

VOBIS :r :(

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
1) surf naar http://www.vobis.nl/
klik ergens op bijvoorbeeldvoor product informatie kijkt u in vobis E-store

2) De link die geopend wordt is:
http://194.229.165.11/WDCGI/WDWEBCGI.EXE/CONNECT/VOBIS

(als ik het goed heb)
:r :r

iig koop ik nooit meer wat bij vobis :( (mijn voorgevoel is nu bevestigd)

Anyway, mijn vraag is dus wat daaraan te doen is (zowel oorzaak als gevolg gericht)

Btw de vobis website staat op 194.109.26.161
[update: Het gaat er dus niet om dat de website er niet helemaal goed uitziet. Er is bewust voor gekozen deze totaal niet beschikbaar te maken voor non IE browsers. Je krijgt deze pagina voorgeschoteld. Dit is niet slechte html, dit is "correcte" html met een code zodat je alleen met IE de site kunt besurfen]
Momenteel gebruikt u een andere browser dan Microsoft Internet Explorer om de Vobis E-Store te bezoeken. De Vobis E-Store is ontwikkeld voor Microsoft Internet Explorer en zal hierdoor niet goed functioneren in een andere browser, zoals bijvoorbeeld Netscape. Wanneer u de Vobis E-store wilt bezoeken adviseren wij u de Microsoft Internet Explorer te downloaden en installeren.
U kunt de Microsoft Internet Explorer gratis downloaden vanaf de Microsoft website.
gratis downloaden wel, gratis gebruiken niet. |:(

reacties s.v.p.

N.B. DDos attack is not done.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
No offense, ik ontwikkel ook alléén voor IE 5. Als ie dan draait op Opera/Netscape dan is het mooi meegenomen, maar Netscape (versie 4.8 dan) is zó buggy dat ik me er niet (weer) aan waag.

Bovendien is IE op mijn systeem retestabiel en harstikke snel (okee Opera even snel) en dat kan ik van Netscape niet zeggen.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
Fijn voor je. IE draait niet op mijn systeem, laat staan stabiel.

Het gaat er trouwens niet om of de website er wel of niet helemaal gelikt uitziet in andere browers. De vobis website vangt de browser af en geeft dan deze pagina. Waarschijnlijk werkt het wel als mozilla zich identificeerd als IE, want de pagina begint al op beeld te verschijnen (ziet er prima uit), maar daarna wordt deze dus geredirect en krijg je bovenstaande quote te zien.

:r:r:r

offtopic:
Ik neem trouwens aan dat je betaald hebt voor windows+IE ?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Kan wel zijn allemaal, maar ik vind dat behoorlijk onprofessioneel. Dat een site het met allerlei flashgevalletjes en weet ik wat niet doet in Netscape en Opera, okee, maar klinkklare HTML met eventueel wat stylesheets? Kom op zeg! Of is die site soms met Frontpage gemaakt? ;)
Ten eerste zijn er ook mensen die geen IE kunnen gebruiken omdat ze geen Windows draaien. Ten tweede zijn er mensen die principieel geen IE willen draaien. Ik WEIGER om voor een site van een computerwinkeltje een aparte browser te downloaden (al had ik em op cd) en te gebruiken. YUK!

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Mensen die webpages alleen voor IE maken???
Dat is echt :r :r
Kunnen ze niets anders dan FrontPage? Nooit echt HTML geleerd? Door alleen maar voor IE te ontwikkelen maak je jezelf een slaafje van Bill en help je mee een standaard om zeep te helpen waardoor andere bedrijven geen kans meer hebben en alleen nog maar de M$ rotzooi overblijft!

• Aaargh!
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Waar was dat hele WWW gedoe toch ook al weer voor verzonnen :? , was het niet iets met informatie makkelijk beschikbaar maken tussen verschillende platforms ?

imho mag je er niet eens van uit gaan dat iemand een grafisch scherm heeft, laat staan dat ze flash, java, of IE :r hebben.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Allemaal geblaat om niets....

Vobis is voor de massa. IE ook...
Netscape wordt alleen maar door die-hards gebruikt met een onnatuurlijke drang om ergens tegen te zijn en derhalve een mening te hebben, alle bugs voor lief nemend. Die kopen toch niet bij Vobis.
Een mening is een overtuiging en geen stellingname; dat is bord voor je kop hebben!

So whats the problem?

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 01:40 schreef Knakker het volgende:
No offense, ik ontwikkel ook alléén voor IE 5. Als ie dan draait op Opera/Netscape dan is het mooi meegenomen, maar Netscape (versie 4.8 dan) is zó buggy dat ik me er niet (weer) aan waag.
HUH:?:?:?

Euhm, klein vraagje:
Ik mag toch aannemen dat je met "ontwikkelen" bedoelt "ontwikkelen voor mijn eigen website" of niet?

Wat zal een bedrijf toch blij zijn dat hun website met IE toegankelijk is (en heel misschien met een andere browser)|:(

Zolang je gewoon met wat javascript, css en html werkt is het makkelijk op te lossen voor zo'n beetje alle browsers.
Pas wanneer je met DHTML o.i.d. gaat werken dan wordt het een ander verhaal.

Ik denk dat we dat ontwikkelen van jou dus ook niet echt serieus moeten nemen of wel?
Meer het frontpage-ontwikel idee:+

Maar om nog ff on topic te komen. Het is gewoon belachelijk dat de website van een computer-winkel notabene alleen toegankelijk is met 1 bepaalde browser. Ik zou onmiddelijk een mailtje naar ze gestuurd hebben.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op woensdag 24 januari 2001 05:30 schreef snnasss het volgende:
Netscape wordt alleen maar door die-hards gebruikt met een onnatuurlijke drang om ergens tegen te zijn en derhalve een mening te hebben, alle bugs voor lief nemend.
Sorry hoor, maar dit vind ik toch wel behoorlijke onzin! Er zijn genoeg mensen die het niet nodig/verstandig vinden om Windows te gebruiken... die kunnen niet eens IE kiezen! En er zijn zat mensen die wel Windows gebruiken, maar gewoon de voorkeur geven aan een andere browser. En kom nou niet aan met 'ja de grootste hoeveelheid computergebruikers surft met IE'... dat is wel zo, dat hoor je mij vast niet ontkennen, maar als het grootste gedeelte van die doelgroep Netscape 3.0 Gold van voor de eerste wereldoorlog op hun computer pre-installed krijgt, dan gebruiken ze het ook 'alsof het zo hoort'.

Maar wacht even... dus omdat MS alle bestaande (goede) standaarden overhoop gooit, overal maling aan heeft en zelf, door hier-niet-nader-te-bespreken praktijken, een soort van nep-standaard is geworden, moet ik maar
1. een ander OS installeren dan ik wil
2. een andere browser installeren en gebruiken dan ik wil
om die site te kunnen bekijken, alleen omdat een of andere IMHO knakendesignert het nodig vindt om alleen mensen toe te laten die met een stel oogkleppen op alle standaardprogramma's gebruikt 'omdat dat zo hoort'? Mag ik eeeeven braken alstublieft? :r
Een mening is een overtuiging en geen stellingname; dat is bord voor je kop hebben!
Ja, en als een 'blind peerd' achter de grote massa aanhobbelen, dat is een stel oogkleppen op je kop hebben, zo groot als New Yorkse putdeksels! :(

[edit: leer eens typen, Jotti |:(]

Verwijderd

precies. dat netscape alleen voor de die-hards zou zijn is pure bullshit.. m'n moeder gebruikt ook NS! gewoon omdat IE sloom is.
ik gebruik linux met opera. geen flash, nix. zoals het hoort.

eigenlijk is de minimale eis voor een site dat 'ie lynx-compatible is.. ik hoef die doelgroep-bullshit niet

--

oh, en mac-gebruikers horen volgens mij ook bij de vobis-doelgroep! en IE voor mac? volgens mij niet...

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Jawel hoor, IE is er voor de MAC. Microsoft brengt het gewoon niet uit voor Linux omdat dat ze een heleboel Windows gebruikers gaat kosten. Want ik met toegeven, IE kan wel redelijk concurreren met Mozilla, al zijn beiden op verschillende punten voor verbetering vatbaar. Maar wat wil je, Mozilla is pas bij versie 0.7, IE al bij 5.5!
Maar door mensen als Knakker zal de huis-tuin-en-keuken gebruiker IE beter blijven vinden, omdat sites er daarmee beter uit zien.

Voor de mensen die de Vobis site toch willen zienonder Linux: IE draait ook onder Wine! (de codeweavers versie althans.)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

HaHA ... wat kunnen mensen zig toch druk maken om niets ...
Moet je eens met een andere browser naar http://www.microsoft.com gaan ....

Oh ja .. ik zou meteen kappen met lezen als ik jou was ... t.net komt ook niet op alle browsers door , dus ze richten zich alleen maar op IE gebruikertjes.

Lekker boeie allemaal zeg :Z

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:55
Op woensdag 24 januari 2001 12:32 schreef Koffie het volgende:
Oh ja .. ik zou meteen kappen met lezen als ik jou was ... t.net komt ook niet op alle browsers door , dus ze richten zich alleen maar op IE gebruikertjes.
wat bedoel je daarmee? t.net doet het bij mij met IE, Mozilla en Netscape perfect! :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

en Femme gebruikt netscape... so there :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sun HotJava 3.1 ;)
De frontpage is helemaal vernageld.
GoT gaat nog wel (met 1.1.5 was GoT gewoon ZWART)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Ik check de sites die ik gemaakt heb niet eens meer met netscape...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 15:44 schreef Mastermind het volgende:
Ik check de sites die ik gemaakt heb niet eens meer met netscape...
Een goede webmaster, weet waar die mee bezig is, en schrijft dus pagina's die het sowieso doen met andere browsers. Echter juist die webmasters controleren vaak (zoniet altijd) hoe de pagina eruit ziet in Opera, Mozilla, konqueror, Netscape etc... Een goede webmaster zorgt er gewoon voor dat de pagina's er in verschillende browsers acceptabel uit zien.

-----

Maar goed. Daar gaat het dus niet om. De vobis pagina wordt niet bepaald fout weergegeven met een niet-IE browser.

Tijdens het laden (de pagina staat er al bijna) wordt er geredirect naar een andere pagina (met bovenstaande quote).

Dat is dus heel wat anders. Te lui zijn om je pagina beschikbaar te maken voor de 15% van de internet gebruikers die geen IE hebben is debiel.

Energie in een systeem steken om doelbewust je pagina alleen voor IE gebruikers geschikt te maken is om van te :r :r :r :(

Anyway, ik heb al een keer eerder flink stennis lopen maken om een veel bezochte website ook met NS te laten werken, en dat zal ik zeker nu ook doen. Toen was het ook gelukt >:) . Nu ben ik nog veel fanatieker omdat deze keer opzet in het spel is. (toen gewoon laksheid)

Het is heel makkelijk: anti-reklame voor vobis is iets wat hun geld kost. Mij kost het alleen een beetje tijd (maar heb er lol in dus..)

Vuile
Ongewassen
Belachelijk
Irritante
Shop

Verwijderd

Topicstarter
of deze:

:rVuile
:rOngewassen
:rBelachelijke
:rImmorele
:rShop

:Z

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 18:00 schreef Zemanova het volgende:

[..]
Een goede webmaster, weet waar die mee bezig is, en schrijft dus pagina's die het sowieso doen met andere browsers. Echter juist die webmasters controleren vaak (zoniet altijd) hoe de pagina eruit ziet in Opera, Mozilla, konqueror, Netscape etc... Een goede webmaster zorgt er gewoon voor dat de pagina's er in verschillende browsers acceptabel uit zien.

-----

Maar goed. Daar gaat het dus niet om. De vobis pagina wordt niet bepaald fout weergegeven met een niet-IE browser.

Tijdens het laden (de pagina staat er al bijna) wordt er geredirect naar een andere pagina (met bovenstaande quote).

Dat is dus heel wat anders. Te lui zijn om je pagina beschikbaar te maken voor de 15% van de internet gebruikers die geen IE hebben is debiel.

Energie in een systeem steken om doelbewust je pagina alleen voor IE gebruikers geschikt te maken is om van te :r :r :r :(

Anyway, ik heb al een keer eerder flink stennis lopen maken om een veel bezochte website ook met NS te laten werken, en dat zal ik zeker nu ook doen. Toen was het ook gelukt >:) . Nu ben ik nog veel fanatieker omdat deze keer opzet in het spel is. (toen gewoon laksheid)

Het is heel makkelijk: anti-reklame voor vobis is iets wat hun geld kost. Mij kost het alleen een beetje tijd (maar heb er lol in dus..)

Vuile
Ongewassen
Belachelijk
Irritante
Shop
Sjonge jonge, we blijven wel netjes zeg:)

Ik zal straks ook eens met netscape en opera gaan kijken op die site!

Als we nu gewoon eens met een hele zooi mensen gaan mailen naar vobis, dan lijkt me toch wel dat ze bijna gedwongen worden om het te veranderen>:)

idee:?

Verwijderd

Hmm, heb net ff met netscape en opera onder Linux gekeken (nou ja gekeken, er viel weinig te zien buiten bovengenoemde tekst).

daar wordt je inderdaad best wel pissed van:r

Ik kijk straks nog ff met windhoos.
Ik denk dat vobis een emailtje binnen gaat krijgen:(

Verwijderd

Topicstarter
zeker een idee

----------- misschien een idealistisch en vriendelijk maitje?-----
Netscape, Mozilla, konqueror zijn net als linux open source publieke goederen. Oftwel "it's is for the people".

IE is alleen voor diegene die een paar honderd gulden kunnen missen en voor de criminelen die het illegaal gebruiken.

Zou de VOBIS website aangepast kunnen worden zodat deze voor het gehele publiek toegankelijk is?

BVD.
----------------

of ga we gewoon flaimen ? >:)

anyway :r vobis :r zuigt gewoon, dus heb ik weinig zin om vriendelijk te zijn. :(

(Ik kan btw geen mail adres vinden op hun website, maar ja ik kan dus ook niet alles zien :r )

Verwijderd

Topicstarter
Als je tijdig op |Esc| drukt kun je de link wel bekijken met Netscape oid. De pagina wordt dus wel weergegeven.

Daar staat dus trots op vermeld dat deze website is ontwikkeld door:
___:r___:r___:r___:r___
:r http://www.webland.nl/ :r

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 19:04 schreef Zemanova het volgende:
Als je tijdig op |Esc| drukt kun je de link wel bekijken met Netscape oid. De pagina wordt dus wel weergegeven.

Daar staat dus trots op vermeld dat deze website is ontwikkeld door:
:r http://www.webland.nl/ :r
Dan stuur ik daar toch gewoon een CC'tje naar toe!

Dat mailtje gaat er in ieder geval komen
Zal alleen morgen of zo worden.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.vobis.nl/adressen_cp.asp

amateurs zijn het.

ik stuur ze btw de link naar deze topic. :P
mailto:info@webland.nl

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Het kan ana mij liggen maar met opera kom ik gewoon op die site

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Ik idem met Opera. Waardeloze site trouwens verder....

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 19:24 schreef noshit het volgende:
Ik idem met Opera. Waardeloze site trouwens verder....
Onder linux iig niet!
Hebben jullie iets aanstaan als "identify as IE 5" ofzo?

Overigens is het siteje mooi met frotpage gemaakt:r.
Zie 2e regel in de source:
<META NAME="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
Ik zou overigens wel eens van ze willen weten waarom het niet met een andere browser bekeken kan worden

Verwijderd

Topicstarter
Dit mail ik hun ff.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/112333/1

Jammer dat sommige bedrijven geen rekening willen houden met mensen die een eerlijke browser prefereren.

---

Ach ja, kost ook bijzonder veel moeite om een goede webpagina te maken, en rekening houden met een deel van de bevolking dat slechts een minderheid van 15% vormt is niet nodig.

Ik heb nog een tip:
De website heeft nogal grote letters. 85% van de mensen kan best kleinere letters lezen. Die 15% die het dan niet meer kan lezen kunnen wel een betere bril aanschaffen. Want je hoeft daar toch geen rekening mee te houden.
:r VOBIS :r is iig al een aantal klanten kwijt (beter ook voor die ex-klanten: ze zijn toch te duur), en ik kan bij deze ook aanraden nooit een website door :r webland :r te laten maken. (zijn btw ook erg duur). :P

>:) /me on linux [img=15,15]i&#047;s&#047;coool.gif[/img]

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik heb ook nog een tip voor ze:
"Koop nieuwe schoenen altijd in de middag, als je voeten zijn opgezet."

Even serieus :), ben benieuwd wat ze als reactie gaan geven... hou ons op de hoogte :)

Verwijderd

Nee, schelden op iets waar je toch niet komt, heeft veel zin.
Die opmerking van zat mensen gebruiken Netscape is leuk maar in praktijk heeft ten tijde van versie 5 maar een marktaandeel van 8% wat na de bugpool van versie 6 enorm geslonken is. Weet de cijfers niet meer maar er is wel degelijk onderzoek geweest naar mensen die Netscape of bv. Opera gebruiken. Slechts een heel klein % doet dit uit practische overwegingen. De meesten uit emotionele overwegingen.
Verder stroken argumenten als "achter de massa aanlopen" en "er zijn zat mensen die Netscape gebruiken" niet; die zijn tegengesteld. Als je je beroept op "zat mensen:, hobbel je ook een aardig eind weg, alleen is het paardje van mindere kwaliteit.

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 21:23 schreef snnasss het volgende:
Nee, schelden op iets waar je toch niet komt, heeft veel zin.
Die opmerking van zat mensen gebruiken Netscape is leuk maar in praktijk heeft ten tijde van versie 5 maar een marktaandeel van 8% wat na de bugpool van versie 6 enorm geslonken is. Weet de cijfers niet meer maar er is wel degelijk onderzoek geweest naar mensen die Netscape of bv. Opera gebruiken. Slechts een heel klein % doet dit uit practische overwegingen. De meesten uit emotionele overwegingen.
Verder stroken argumenten als "achter de massa aanlopen" en "er zijn zat mensen die Netscape gebruiken" niet; die zijn tegengesteld. Als je je beroept op "zat mensen:, hobbel je ook een aardig eind weg, alleen is het paardje van mindere kwaliteit.
Euhh en mensen die linux gebruiken:?:?:?
Uit welk oogpunt gebruiken die IE niet?
Precies simpelweg omdat het er niet is.

Verder is en blijft het een slechte zaak dat een website niet te zien is met een andere browser dan IE. Okee dat een aantal dingetjes net niet helemaal op de goede plaats zouden staan o.i.d. daar valt nog wel mee te leven, maar dat je gewoon simpelweg de hele pagina niet kan zien, dat is gewoon om te:r

[edit: typen is moeilijk]

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op woensdag 24 januari 2001 21:23 schreef snnasss het volgende:
Verder stroken argumenten als "achter de massa aanlopen" en "er zijn zat mensen die Netscape gebruiken" niet; die zijn tegengesteld.
Ja natuurlijk zijn die tegengesteld. Dat is zo klaar als een klontje en ook precies wat ik bedoel en ook precies wat ik hierboven al gezegd heb! Maar wat wil je hier dan precies mee zeggen? Wellicht heeft een van ons eenander verkeerd begrepen.
Als je je beroept op "zat mensen:, hobbel je ook een aardig eind weg, alleen is het paardje van mindere kwaliteit.
Ik weet niet zeker wat je met deze cryptische zin bedoelt en aangezien ik toch al niet bijster goed ben in het oplossen van cryptogrammen, zal ik het wel mis hebben, maar als je bedoelt dat Netscape (of iets anders) de internetter 'kreupel' maakt, geef ik je in zekere zin gelijk, want er wordt inderdaad minder ondersteund. Maar je kunt je natuurlijk wel afvragen hoe brak de HTML van een simpele (HTML only) site als die van Vobis zal zijn als deze niet goed in Netscape wordt weergegeven. Als ik mijn eigen site als 'boutdesigner' nog Netscape/Opera friendly kan krijgen, kan een dergelijke designer het ook. Zo niet, dan denk ik dat de persoon in kwestie beter een andere baan kan gaan zoeken. Het gaat er hier immers niet om welke browser meer ondersteund of gebruikt wordt, maar dat Vobis er bewust voor kiest om een site, die dermate simpel in elkaar steekt dat het geen probleem mag zijn om hem 'naar standaard' te maken, alleen bruikbaar te maken voor IE. Als een site na wat moeite onmogelijk aan de praat te krijgen is in Netscape, okee, maar dit soort simpele dingetjes? Kom op zeg...

Verwijderd

Het zou toch helemaal schitterend gaan worden als Vobis Linux pre installed systemen gaat verkopen.
En dat je dan voor help eventjes naar hun site moet gaan.

Waar ik ze goed voor aan zie want vobis is erg :r met die :r service van hun en die :r kundigheid en dat :r personeel en die :r prijzen van :r produkten kom je :r de winkel uitlopen waar andere :r voorbij gangers spontaan van gaan :r zodat Vobis een nog ergere :r status krijgt zodat de :r direkteur maar eens zijn :r harsens bij elkaar schraapt en zijn :r en eens een fatsoenlijk bedrijf maakt dat wat minder :r is.

G:rrtz >:)

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Niet zo vloeken g*dv*rd*mme >:)

Verwijderd

Hee bedankt voor de tip. Zal ik zelf ook ff misbruiken voor mijn homepage. Als je geen IE draait rot je maar op. Baggerbrowsers worden redirect naar een of andere vage kutsite. Chello.nl of zo. Muahahaaa >:)

Verwijderd

Ptah my man ;)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik lach me helemaal rot hier :)
Moet je eens goed opletten:
Ach ja, kost ook bijzonder veel moeite om een goede webpagina te maken, en rekening houden met een deel van de bevolking dat slechts een minderheid van 15% vormt is niet nodig.
We hebben het hier volgens topicstarter en mailer over 15%
We hebben het dus over een MINDERHEID van welgeteld 15% (naar schatting) die volgens topicstarter ondersteund dient te worden.

Kijken we ff verder in zijn mailtje, dan lezen wij het volgende:
Die 15% die het dan niet meer kan lezen kunnen wel een betere bril aanschaffen. Want je hoeft daar toch geen rekening mee te houden.
En vervolgens hoef je met 15% geen rekening te houden :?

Maten met 2 maatstaven ofzo??
Moraal van het verhaal ... die kleine 15% dienen maar een betere browser te downloaden!!

Mijn interne 'klanten' (die o.a. VideoCenferencing regelen en webdsign doen) smeken mij om dat rottige Netsacpe te verijwderen en alsjeblieft IE5.5 op hun domein uit te rollen.

Ach ik had weer een glimlach bij het lezen van dit topic :)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 22:17 schreef Ptah het volgende:
Hee bedankt voor de tip. Zal ik zelf ook ff misbruiken voor mijn homepage. Als je geen IE draait rot je maar op. Baggerbrowsers worden redirect naar een of andere vage kutsite. Chello.nl of zo. Muahahaaa >:)
vage kutsite? oh je bedoelt of je eigen site of die van vobis :P

Een browser waar je 100 piek voor moet neertellen plus nog eens een paar honderd gulden voor een OS om het te kunnen draaien, waar ook nog eens een heel scala aan overbodige dingen in zit waar je ook voor moet betalen, is pas een baggerbrowser. (ik heb het dus over IE)

Overigens is browsen met IE op een windowsPC strafbaar als je windows niet gekocht hebt.
M.a.w. Jij mag het niet eens gebruiken. => Nogal kortzichtig dus.

Ik kan het niet gebruiken, en wil het ook niet. Het is onnodig IE aan te schaffen als er goede alternatieven zijn.

:r VOBIS :r

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 23:13 schreef Zemanova het volgende:

[..]

kortzichtig
Oh stond ik op je piemel? Sorry hoor. Ik ben echt onder de indruk van je diepgaande inzicht en relaxte houding. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 23:05 schreef Koffie het volgende:
Ik lach me helemaal rot hier :)
Moet je eens goed opletten:
[..]
We hebben het hier volgens topicstarter en mailer over 15%
We hebben het dus over een MINDERHEID van welgeteld 15% (naar schatting) die volgens topicstarter ondersteund dient te worden.

Kijken we ff verder in zijn mailtje, dan lezen wij het volgende:
[..]
En vervolgens hoef je met 15% geen rekening te houden :?
Tuurlijk wel, dat is nu JUIST het punt. Dat jij dat niet snapt geeft JUIST aan waarom het zo belachelijk is. :r :r (het is dus sarcasme)
Maten met 2 maatstaven ofzo??
Niemand zal bijvoorbeeld zulke kleine letters maken dat 15% van het mensen het niet meer kunnen lezen. Dat doe je niet omdat dat immoreel is.
Moraal van het verhaal ... die kleine 15% dienen maar een betere browser te downloaden!!
ONZIN Als je niet weet waar je over praat, reageer dan niet. Het ligt niet aan de browser, het ligt aan de webmaster.
Mijn interne 'klanten' (die o.a. VideoCenferencing regelen en webdsign doen) smeken mij om dat rottige Netsacpe te verijwderen en alsjeblieft IE5.5 op hun domein uit te rollen.
Het gaan NIET om de kwaliteit van IE vs NS. Dat heb ik al gezegd -> kun je niet lezen.

:r VOBIS :r

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Quote net gehaald van webland (de bouwer van deze site)
Webland websites worden op aanwijzing van de klant vervaardigd in een bestaande of nieuw te ontwikkelen huisstijl. Daarbij kunnen alle beschikbare technieken worden ingezet. [b]De sites worden ontwikkeld voor standaard browsers zodat ze altijd goed functioneren en door iedereen kunnen worden gelezen.[b] Het geheel is overzichtelijk en voorzien van een duidelijke menustructuur, frames en functionele animaties. Veel aandacht wordt in Webland sites besteed aan de snelheid waarmee de onderdelen van de site kunnen worden weergegeven zonder dat dit ten koste gaat van de visuele uitstraling.
hmm .. stelletje liegbeesten daarzo...

[edit] qoute -> quote

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 23:23 schreef Ptah het volgende:
Stond ik op je piemel?
Nee, maar dat neemt niet weg dat je nogal kortzichtig bent.

Verwijderd

Topicstarter
De sites worden ontwikkeld voor standaard browsers zodat ze altijd goed functioneren en door iedereen kunnen worden gelezen
Gave kwoot >:)

Volgens mij is dat misleiding naar de klant.

/me zal eens ff kijken in de verzameling nederlandse wetgeving [img=15,15]i&#047;s&#047;smile.gif[/img]

Verwijderd

Topicstarter
al een stukje gevonden :)

And justice says:
Reclame is elke mededeling die rechtstreeks of onrechtstreeks tot doel heeft de verkoop van diensten of producten te bevorderen, met inbegrip van
onroerende goederen, rechten en verplichtingen, onafhankelijk van de plaats of de aangewende communicatiemiddelen. Het begrip reclame kan dus zeer
ruim geïnterpreteerd worden en de gewoonlijke opvatting overschrijden.

Bepaalde reclame wordt bij de wet verboden, waaronder misleidende reclame. De wet verbiedt misleidende reclame op verschillende niveaus:

geen misleiding omtrent het product: geen misleiding omtrent de identiteit, de aard en de samenstelling van het product, de oorsprong van het product,
de hoeveelheid en de beschikbaarheid, de wijze en de datum van vervaardiging, de kenmerken, de gevolgen voor het leefmilieu....
geen misleiding omtrent de dienst;
geen misleiding omtrent de identiteit of de kwaliteit van de verkoper van een product of een dienst;
geen misleiding door inlichtingen weg te laten;
Dus kan duidelijk sprake zijn van misleiding :r :r

Het product dat zij aanbieden verschilt qua aard en samenstelling van het product zoals deze is geleverd.

Het is dus of misleiding door :( WEBLAND :( of er is doelbewust opdracht voor gegeven door :( VOBIS :(

>:)

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 23:31 schreef Zemanova het volgende:

kortzichtig
8-)

Verwijderd

Topicstarter
.... Eigenlijk is er sowieso sprake van misleiding naar de klant. Er wordt namelijk gesproken dat hun websites door iedereen gelezen kunnen worden op standaard browsers. Daar dat simpelweg niet het geval is, is er alleen daarom al sprake van misleiding. Niet in het bijzonder naar VOBIS toe, maar wel naar andere klanten. :(

Anyway, hun image mogen ze wel aanpassen (of de vobis site aanpassen natuurlijk), anders zal ik het wel voor hun aanpassen. (zal ik nog lol mee hebben ook, hun image dan... )

• DynaMikeY
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Zijn er nog meer mensen die hetzelfde 'probleem' hebben als ik?

Ik heb een of andere weirde obsessie met Netscape...ik KAN NIET aan IE wennen...ook al moet je soms wel eens met IE het web op, omdat er geen Netscape geinstalleerd staat.

Netscape Navigator had vroeger nog wel eens de neiging om te crashen, maar 4.75 is bij mij retestabiel. (draai al Netscape vanaf 2.0) Ik ben zo gewend aan de layout en de icoontjes, dat ik me met IE helemaal niet prettig voel.

Standaard procedure bij installatie van een systeem: Windows, Netscape, ICQ. :)

Zijn er nog meer mensen met dit 'probleem'? :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• DynaMikeY
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Moraal: Netscape rulez.

(lekker diepgaand he) :)

"Netscape, da's onze core business he...en die Internet Explorer? Da's hobby..." 8-)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Yep Netscape for ever, zelfs mozilla moet ik nog even aan wennen. Maar als ik een snellere bak had, gebruikte ik denk ik alleen mozilla :) Mozilla wordt absoluut de opvolger voor mij (eventueel NS6 natuurlijk)
/me is erg blij met dat project

Vroeger was bij mij ook de procedure windows+Netscape+ICQ
nu: linux, tja licq en netscape zaten er al bij (mandrake 7.2), dus mozilla er nog bij gedaan :)

Met Netscape ben ik overigens niet echt begonnen (naja 2.0 / 3.0 dan, maar daar heb ik heel weinig mee gewerkt). Met de komst van internet thuis ben ik na een paar maanden IE te hebben gebruikt over gestapt. IE kan ik niet aan wennen (nu heb ik het dus ook niet meer linux, maar op het werk nog wel). IE is gewoon lang niet zo snel/responsive als netscape. Erg irritant dat sommige mensen niet het fatsoen hebben om webpagina's voor alle browsers bruikbaar te maken. Bewust een hele reeks browsers weren is ronduit belachelijk. |:(

Verwijderd

euhm, was IE er niet voor UNIX??
kan aan mij liggen maar geloof het wel

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Voor een paar UNIX varianten ja (weet niet meer welke), maar zeker niet voor Linux. En ik heb horen zeggen dat IE4 voor UNIX nou niet zo geweldig is.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

Cyphax

Moderator LNX/AI
Ik hou het gewoon op IE5.5 in W2K dan. Crasht weleens, maar doet Netscape ook. IE 4 nam vaak je hele systeem mee de verdoemenis in, ik heb dat met 5.5 nog nooit gezien. Druk op OK, nieuw venstertje openen of in een uiterst geval ff rebooten omdat de fout wat vreemd is. Nou big deal.
Ik heb zeker niets tegen Netscape. Maar 'k vind het ook niet beter ofzo dan IE. Dus waarom zou ik het downloaden? (jaja, 5.5 heb ik op CD dus, niet downen >:) )
Ohja maar het ging om die site van Vobis.
Dat ie niet werkt in Netscape is inderdaad gewoon kinderachtig.
Als ik een site maak wil ik eigenlijk dat ie GOED te lezen is in Lynx, Netscape, gewoon in elke browser.

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1