Na herstart computer ong 2 uur dood

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:20
Beste tweakers

Ik zit met een raar probleem. De computer van me vader een siemens van zo'n 1,5 jaar oud, gaat na een herstart niet meer aan.

wat gebeurt er precies
- We zetten de computer aan werkt perfect start lekker snel op zoals altijd.
- Als we nieuwe hardware installeren, software of vanuit windows willen herstarten komt het probleem.
- Hij gaat normaal uit maar als tie weer aan springt start de computer niet door en het beeldscherm springt niet aan.
- Je hoort wel alles draaien maar niet de bekende piep.

Wat ik heb kunnen proberen.
- ander beeldscherm had geen invloed
- spyware/adware scans geen invloed
- virus scan geen invloed

Ik kan verder geen andere dingen proberen.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:02
Als een pc niet wil doorstarten komt dat meestal door een brakke voeding. Ik weet niet of je nog een andere pc hebt staan waar je de voeding even van kan lenen... Dat zou ik iig ff proberen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Probeer eens wat tips die in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staan :)
Overigens is het handig als je meer specificaties geeft. Denk o.a. aan merken en types van de onderdelen zoals processor, moederbord, voeding en dat soort zaken ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

het proces van die twee uur kan je waarschijnlijk verkorten door de stekker er uit te trekken en op start te drukken. Het helpt vrij dikwijls als je computer "geschrokken" is

• Debtor
Specs zo ver ik weet:
P4 2,8
1024 MB
ati 9600 265 mb
160 gb harddisk
voeding merkloos 250 watt (kan idd het probleem zijn maar kan dat niet testen helaas)

Met de probleem oplosser kan ik opzich niet zoveel, ik heb namelijk geen spullen om alles te testen.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 13:06
Bot als het klinkt, maar wij kunnen dan ook niet meer voor je betekenen.
Wat er in die FAQ staat zijn namelijk eerste stappen voordat je andere dingen gaat proberen.

En je moederbord (specs dus) is ook wel van groot belang voor dit soort problemen.

[ Voor 21% gewijzigd door cryforhelp op 01-04-2006 12:48 ]

Verwijderd

Lijkt me bijna duidelijk dat de voeding hier de bottleneck vormt.

Kun je eventueel nog testen met een multimeter hoeveel volt hij levert per lijn.
Ook ampérage zal handig kunnen zijn om te meten

• Debtor
Nee ik snap dat jullie het zo ook moeilijk kunnen zeggen. Ik dacht misschien is er iemand die ook zo'n soort probleem heeft gehad.
En dat van de voeding zou ik ook denken of anders misschien nog de hardeschijf is dat niet mogelijk. Ik probeer zoveel mogelijk informatie op te doen dat ik bijna zeker weet waar het aan zal liggen want dan zou ik eventueel een nieuwe voeding of hardeschijf kunnen kopen.

• Debtor
Heb wat kunnen testen.

andere voeding termaltake 550 watt:
alleen beeldscherm, toetsenbord en muis aangesloten.
nu ging die na de herstart gewoon weer aan :) .

usb scanner en kaartlezen aan gesloten:
start ook weer door na een herstart :) .

usb printer aangesloten in de front usb:
gaat niet meer aan na een herstart.

usb printer losgehaald:
gaat weer normaal aan en ook weer naar een herstart.

usb kabel vervangen van de printer en weer in de front usb gedaan:
computer start niet meer door net zoals na een herstart.

usb printer weer losgehaald.
computer start niet meer door.

dvd-branden, dvd-rom en alle usb apparaten losgehaald + usb connector van de front usb losgehaald:
computer start nog steeds niet door.

hardeschijf ook nog losgehaald (ik weet niet of je dan nog een piep kan horen vanuit het moederbord maar dat was dus niet het geval).

Ik zou het echt niet meer weten :|

Verwijderd

de voeding is volgens mij een FSP, ik heb 2 siemens systemen opengemaakt en allebei uitgerust met FSP group voedingen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

usb kabel vervangen van de printer en weer in de front usb gedaan:
computer start niet meer door net zoals na een herstart.
De PC start dus helemaal niet meer op ?

If so, had je toen de USB kabel wel goed aan gesloten en heb je niet iets anders los getrokken tijdens die actie ? (Denk aan IDE kakels die half vast zitten e.d.)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Debtor
De computer start op maar de wel bekende piep komt niet. we weten nu dat de voeding het dus niet is.
Na me vorige post trouwens had ik de 550watt voeding weer vervangen door de orginele Delta electronic 300 watt. Ik dacht probeer het nog eens maar weer geen doorstart. Heb hem toen naar de kamer van me vader gebracht alles aangesloten en jawel hij deed het weer 8)7 . Het enige wat het nog kan zijn is het moederbord, hardeschijf of misschien nog wel de CPU denk ik.

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:26

mambo No5

Bad Apple?

Haal anders eens alle onderdelen uit je kast, het kan namelijk zijn dat er ergens kortsluiting gemaakt word op de een of andere manier. Je kan vervolgens het systeem onderdeel voor onderdeel weer buiten de kast opbouwen om te zien of het daar ergens aan ligt. :)

Ik heb namelijk het idee dat je USB printer een beetje dwars ligt, wellicht in combinatie met je front-USB poort. Probeer de printer dus ook eens aan de achterkant (waar mogelijk) aan te sluiten.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Debtor
mambo No5 schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:46:
Haal anders eens alle onderdelen uit je kast, het kan namelijk zijn dat er ergens kortsluiting gemaakt word op de een of andere manier. Je kan vervolgens het systeem onderdeel voor onderdeel weer buiten de kast opbouwen om te zien of het daar ergens aan ligt. :)

Ik heb namelijk het idee dat je USB printer een beetje dwars ligt, wellicht in combinatie met je front-USB poort. Probeer de printer dus ook eens aan de achterkant (waar mogelijk) aan te sluiten.
Ik dacht dat het ook aan de printer lag maar dat is niet zo op een andere computer doet ie het gewoon goed. Toen dacht ik idd aan een kortsluiting in de front usb maar ik heb de kabel ook al losgehaald van het moederbord en toen deed ie het nog niet dusja dat is ook uitgesloten.

tis gewoon vreemd dat ie zonder logische redenen het de eene keer wel gewoon doet en dan opeens niet meer |:( .

Verwijderd

Had hetzelfde met een AMD 2400+. Bios reset doet wonderen.

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik zou ook alles uit de kast halen. Helemaal kaal beginnen (voeding,cpu,mem,mobo,vidkaart). En dan langzaam opbouwen ondertussen mischien wat testjes draaien. (er zijn programma's om je moederbord te testen, maar die kosten wel geld geloof ik).

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Verwijderd

Debtor schreef op zondag 02 april 2006 @ 08:31:
De computer start op maar de wel bekende piep komt niet. we weten nu dat de voeding het dus niet is.
Na me vorige post trouwens had ik de 550watt voeding weer vervangen door de orginele Delta electronic 300 watt. Ik dacht probeer het nog eens maar weer geen doorstart. Heb hem toen naar de kamer van me vader gebracht alles aangesloten en jawel hij deed het weer 8)7 . Het enige wat het nog kan zijn is het moederbord, hardeschijf of misschien nog wel de CPU denk ik.
haha,
ik denk dat je eens moet nakijken of je op je eigen kamer een geaarde stekker hebt, en of het afhankelijk is van welke stekker je gebruikt en zo.
zoek maar eens op got, je vind er wel iets over.

• Debtor
heb weer want dingen geprobeert:

- Geaard stopcontact maakt geen verschil
- bios reset ook niet
- ik heb nogmaals alles eruit gehaald en een voor een er weer ingezet maar dat maakt allemaal niks uit.

Elke keer als de computer herstart moet worden blijft ie hangen |:( .

Verwijderd

miss ergens een probleem met een IRQ?

ooit had ik eens dat een netwerkkaart en nog iets ( ik weet niet meer juist wat) deze hadden dezelfde irq en problemen en die heb ik toen gewoon handmatig een andere IRQ gegeven.

Misschan kan je eens kijken in apparaatbeheer en daar view op resources zetten (ik weet niet juist wat het in het nederlands is.)

Je kan ook eens kijken als je geen overspanning krijgt (teveel spanning) kan je checken met een Watt meter

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 18:15 ]

Pagina: 1