Probleem met X-fi soundcard

Pagina: 1
Acties:

• INGKING
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02-2025
Hallo,

Ik heb al heel wat gezocht hier, echt al dagen alles geprobeerd, tevergeefs, ik krijg mijn soundcard SB X-Fo Audio [BCEo] niet aan de praat.

Bij het opstarten hoor ik wat gekraak / getik uit de speakers. Drivers Creative geherinstalleerd, XP Pro opnieuw geinstalleerd, geen geluid. Alles nagekeken, getest, etc.

Als ik onder Eigenschappen-Audio-Standaardapp. de standaard audio instel; SigmaTelAudio, en de plug in de standaard aansluiting van de PC steek werkt de audio prima. Bij de SB X-Fo Audio [BCEo] blijft alles dood, lichte kraak bij hard volume.

Heeft iemand een goed advies voor me? Bij voorbaat dank.

ING

System:
Dimension 9150

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je al een ander pci slot geprobeerd?

• Goat
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04-2025
Welke geluidskaart heb je precies? SB X-Fo Audio [BCEo], kom ik nergens tegen.

Heb je je onboard audio ook uitgeschakeld?

• INGKING
Het is een Sound Blaster X-Fi Xtreme Music.

Ik heb de tweede optie onder eigenschappen-audio uitgeschakeld, dat was de standaard audio optie.
Geen reultaat na opnieuw opstarten. Ik zie onder hardware-geluid-video-spelletjes nog meer staan, Legacy audiostuurprogr. en Legacy video registreer progr.

?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Maar heb je de onboard ook in de bios uit gezet?

• INGKING
Hoe doe ik dat en is dit noodzakelijk?

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

Gecontroleerd of je de plugjes in de goede poorten hebt zitten achter op je kaart? }:O Als je hem in een onversterkt kanaal hebt zitten, krijg je heel zacht gekraak.

Ik had dit probleem ooit eens toen ik digitale output heb geselecteerd, inplaats van analoge.
INGKING schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:58:
Hoe doe ik dat en is dit noodzakelijk?
Ja, is noodzakelijk bij sommige moederborden. Je doet dit door bij het opstarten te kijken op welke toets je moet drukken om in het Bios te komen (instellingsprogramma voor alle in- en output op je moederbord) bijvoorbeeld delete of f10.

[ Voor 43% gewijzigd door Egg op 31-03-2006 21:01 ]

MSI GX660R for the win!

• Goat
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04-2025
Heb je bij je nieuwe windows installatie je oude geluidsdrivers ook opnieuw geinstalleerd? Zo ja, verwijder deze dan. Daarnaast moet je in je BIOS je onboard audio uitschakelen. In je apparaatbeheer hoef je niets zelf in of uit te schakelen.

Zorg er wel voor dat hier geen uitroeptekens komen te staan.

Doe bovenstaande en installeer je kaart opnieuw met de nieuwste drivers van creative.

• INGKING
Ik ga aan de slag. Alvast bedankt voor jullie hulpvaardigheid.

• INGKING
Ha! Het werkt, ik wil niet overdrijven, maar ik voel me heeeeel gelukkig (newbie I know),
als ik met jullie in de kroeg zou staan kreeg je een meter bier.

Nogmaals ontzettend bedankt.

Ps. Ik heb in de BIOS dus de onboard audio uitgeschakeld en drivers opnieuw geinstalleerd.

[ Voor 21% gewijzigd door INGKING op 31-03-2006 21:13 ]

Pagina: 1