Toon posts:

KVM switch dillemma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde toch graag iets verzinnen op het "probleem" waar ik tegenaan ben gelopen.. Ik heb 4 machine's en 1 monitor, muis en keyboard. Ik wil dit op 1 of andere manier oplossen. Ik heb zelf wat electronica achtergrond voor als ik iets zelf moet maken...

Echter het grootste probleem is de monitor. Het is namelijk een Dell 3007FPW op een resolutie van 2500x1600 en ik wil absoluut geen verlies..

Nu ben ik al even aan het zoeken geweest, maar er is er bijna geen 1 KVM switch die een hogere resolutie als 2048x1600 ondersteunt..

Dit word toch hardwarematig geschakeld ? Waarom zit ik dan met een max. resolutie ?

En is er iets wat ik hiermee kan doen ? 3 van de 4 machine's dienen als server die ik moet een remote desktop overneem.. Helaas moet ik wel eens lokaal zijn gezien het test servers zijn die vaak op hub gat liggen ;)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Heeft de Dell twee ingangen? Dan zou je voor je werkstation een direkte ingang kunnen nemen en op de andere de kvm switch met een mindere resolutie. Ik kan me niet voorstellen dat je voor je servers ook zo een grote resolutie nodig hebt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:43:
Heeft de Dell twee ingangen? Dan zou je voor je werkstation een direkte ingang kunnen nemen en op de andere de kvm switch met een mindere resolutie. Ik kan me niet voorstellen dat je voor je servers ook zo een grote resolutie nodig hebt.
Op de server maakt de resolutie niet uit inderdaad.. Ik wou eerst de 2407FPW kopen gezien deze 2 ingangen had, echter vond ik de 30" temooi om voor 1 extra poort te laten staan... Zit zelf te denken om er een goedkoope monitor bij te kopen, echter als het op de Dell kan heb ik dat liever uiteraad.

• junkbuster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 14:06

junkbuster

Try 2 Hack Me...

Dit word toch hardwarematig geschakeld ? Waarom zit ik dan met een max. resolutie ?
De analoge signalen gaan door elektronische componenten heen en mijn ervaring is dat dit altijd gepaard gaat met (enig) kwaliteitsverlies. De nauwkeurigheid van de elektronica bepaalt in feite de max. frequentie c.q. resolutie. Ik heb twee verschillende KVM-switches (een StarView en een goedkoop prul via Ebay) en op beide kun je het kwaliteitsverlies zien.

[ Voor 11% gewijzigd door junkbuster op 31-03-2006 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
junkbuster schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:57:
[...]

De analoge signalen gaan door elektronische componenten heen en mijn ervaring is dat dit altijd gepaard gaat met (enig) kwaliteitsverlies. Ik heb twee verschillende KVM-switches (een StarView en een goedkoop prul via Ebay) en op beide kun je het kwaliteitsverlies zien.
Dus hele korte kabels zouden mischien iets helpen, maar 'verhelpt' het probleem niet begrijp ik :|

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:54
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:58:
[...]

Dus hele korte kabels zouden mischien iets helpen, maar 'verhelpt' het probleem niet begrijp ik :|
Niet echt bij zulke astronomisch hoge resoluties. Ik denk dat je dit beter via een soort remote desktop aan kan pakken..

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:39:
Niet altijd, dat is verschillend.
Je hebt actieve en passieve KVM switches, als het een actieve is dan hangt het er maar net vanaf wat de KVM switch aan kan, als het een passieve is dan is het idd gewoon hardwarematig geschakeld.

Helaas zitten er ook nadelen aan de passieve variant, veel computers eisen bijvoorbeeld een muis + keyboard tijdens het booten, dat betekend dus dat je op het goede kanaal moet zitten tijdens het booten.

Ik ben bang dat je probleem niet eenvoudig op te lossen is, reken er maar niet op dat je een KVM switch vind die zulke resoluties zonder verlies kan weergeven. Tot nu toe heb ik bij alle KVM switches wel verlies kunnen zien, daar ontkom je nauwelijks aan.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1