Toon posts:

AGP bus clockt mee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem
Ik heb een athlon 64 3000+ op socket 754 en een asrock k8upgrade 1689 mobo in combinatie met een geforce 6800le en 512 mb valueram.
Als ik mijn athlon op 2.2 ghz laat lopen (200 mhz overclock) is er niks aan de hand, maar zodra ik deze op 2.4 ghz laat lopen crashen (blue screen) mijn games na een bepaalde tijd.

Omdat er niks met mijn temps mis lijkt te zijn, en als ik mijn ram lager zet hij dit nog heeft.
denk ik dat dit aan mijn agp bus ligt die voor instabiliteit zorgt.

Aan mijn videokaart zal dit denk iig niet liggen omdat met dezelfde overclock erop bij 2.2 niks gebeurt

Vraag
Ligt dit echt aan mijn agp bus?
zoja, Valt hier iets aan te doen (ik weet dat mijn mobo niet echt overclockersbord is maar dit moet toch te doen zijn?)

Systeem
AMD Athlon 64 3000+ 2.0 @ 2.2 ghz socket 754
Asrock k8 upgrade 1689
Asus geforce 6800 le @ 12/6 400/850 mhz
Twinmos 512 MB ram @ 220 mhz cl2.5 (lossere timings en lagere mhz helpen niet)
Maxtor diamondmax plus 9 160 GB S-ata
OS windows xp sp2

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Je moet zoeken naar de AGP lock, en ook de PCI lock.

Hierdoor worden ze vastgezet op de standaard waardes. het nut van het locken hiervan is dat ze bij het overclocke niet als weigerend deel gaan werken, dus bijvoorbeeld de pata/sata controller die zich ophangt aan een te hoge busspeed, of misschien bij jouw de AGP.

dit had je al kunnen vinden als je ff had gegoogled

edit: download dit eens. en kijk of je AGP meegaat. http://www.cpuid.com/clockgen.php

Niet de softwarematige overclock van het programma zelf gebruiken, want daar heeft de locks soms geen effect op

[ Voor 36% gewijzigd door Swordlord op 31-03-2006 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
oja, dit was ik vergeten te vertellen, maar in mijn bios kan ik dus geen instellingen vinden voor het locken van mij agp bus
dit had ik inderdaad al gevonden maar was ik vergeten te melden. sorry

Edit:
ik kan alleen 3 soorten clocks lezen hierin; cpu, ram en fsb, waarschijnlijk omdat die mn mobo niet herkent, en kan ook goede ics nummer vinden in dropout menu

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 20:51 ]

Verwijderd

staat er ook niks over de snelheid van de pci slots in de BIOS? op mijn mobo is er namelijk alleen een instelling voor de pci, en de agp bus zit hieraan vast, dus als je de pci kan locken op 33Mhz staat je AGP ook goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er staan in mijn bios alleen PCI latency timer die standaard op 32 staat, en pci bus mastering ofso (schijnt iets met ide schrijven te maken te hebben)

verder zijn mijn agp opties aperture size (staat momenteel 128 mb)
agp rate (staat 8x)
fast writes (staat uit)
en primary graphics adapter (staat op pci maar agp zetten helpt ook niet)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zie niets staan over het CPU core voltage, als je em 400MHz harder laat lopen zonder de Vcore te verhogen zou het ook best eens daar aan kunnen liggen denk ik.

Verwijderd

Het kan best zijn dat je de dividers moet instellen,
met de divider deelt de computer de fsb door de divider en zo krijg je je AGP snelheid,
als je de fsb(I know,AMD=HTT) bijv verhoogt van 140 en je divider is 7(140/7=20) naar 210 en je divider is nog steeds 7 dan krijg je ipv 20 dus 30(210/7=30).

Vraag me niet hoe, ik ben geen oc-er, ik heb toevallig het ultieme pc verslag gelezen :X

Als je dit al wist, negeer me dan maar....

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees ook overal over dividers en dat soort dingen maar ik zie dat soort dingen nergens in mijn bios staan :P ( ik weet het geen o-clock bordje)
ik kan me V.core in bios max verhogen van 1.525 naar 1.550 ofzo, hogere opties zijn er niet, maar hij boot wel gewoon en dat soort dingen en blijft dan ook op zelfde clock werken, dus is toch niet voltage of mis ik hier iets?
Pagina: 1