DVD Hardware of Software

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ik heb een P3-500@560 en een TNT2 videokaart.
Is dit snel genoeg om acceptabele playback van (softwarematige) DVD te krijgen?

En is het verschil tussen hardware en software echt groot qua beeldkwaliteit?

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De snelheid moet geen probleem zijn op een P3-560.

Wat de kwaliteit aangaat, ik zou het zo niet weten bij een TNT-2.
Ik heb Sofware DVD gezien op een Savage 2k, Savage 4, G400, GeForce, Rage-128 en daarvan vond ik de kwaliteit goed tot zeer goed en weinig tot niets onderdoen voor Hardwarematige DVD playback.

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Mee eens. Ik vind zelfs software dvd een betere beeldkwaliteit geven (een P3-500 is plenty voor soft-decoding). Enige reden dat ik wel hardware decoding gebruik is de output van Dolby Digital geluid (via DxR2 bijv). Maar ik heb begrepen dat dit met PowerDVD of WinDVD laatste versies ook kan als je tenminste de goeie soundkaart hebt.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Aha, das mooi! Zo'n standalone drive kost niet zoveel meer...

Heb je eigenlijk met soft-dvd nog steeds last van regio's?

Verwijderd

Yep, met soft-dvd heb je ook last van regios.
Je hebt daar het handige DVD-genie proggie voor :) Kijk hier maar eens: http://www.inmatrix.com /
Moet natuurlijk wel de DVD-rom speler regiovrij zijn, anders doet ie het maar vijf keer en is dan gelocked op de laaste regio
Overigens over kwaliteit gesproken: een soft-dvd speler geeft over het algemeen een goede kwaliteit op je monitor, wil je een DVD bekijken op je TV, kun je beter een MPEG-decoder kaartje kopen.

Verwijderd

Ik vind zelfs software dvd een betere beeldkwaliteit geven (een P3-500 is plenty voor soft-decoding).
Als je op je monitor kijkt kan dit waar zijn, als er zo'n crappy doorluskabel bij gegeven is, maar je kunt gewoon niet beweren dat de TV-out van een videokaart beter is dan die van het decoderboard....

• T.S.
  • Niet online
De G400 heeft een zeer goede tv-out.

• Thijs
  • Laatst online: 22:11
Ik denk zelf ook persoonlijk dat een TV-out niet zo'n mooi beeld geeft als een decoderkaart. Als ik het zelf probeer merk ik een aanzienlijk verschil, maar ik heb dus niet die G400, maar een TNT. En aangezien deze QuarK een TNT2 heeft, zou ik geen risico nemen en een decoderkaart erbij kopen als je alleen maar op TV wil gaan kijken. Als je alleen op je monitor kijkt, is die decoderkaart het geld niet waard...
Pagina: 1