Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sitecom 4p router DC-202 voedingkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sitecom DC-202 router maar ik heb de voedingskabel die er bij zat niet meer.
Dit was een 9V voedingskabel. Volgens de documentatie van de router moet hij 9V/300mA hebben.
Nu heb ik hier nog een adapter liggen voor 10 Volt. Denken jullie dat hij zal werken met die adapter zonder dat er kortsluiting ontstaat?

Ik heb al gezocht in de uitgebreide handleiding, datasheet en google maar niets gevonden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 19:56 ]

• Emilio_TT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 21:13

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Hey,

Hoogst waarschijnlijk wordt de spanning in de router zelf ook nog gestabiliseerd op de gewenste waarde, dus zal een 10V voeding geen probleem vormen. Het kan minder fijn worden als je er bijvoorbeeld een 36V opzet, en hij zal het met bv. een 6V adapter ook geen sjoege geven. Maar da's logisch... ;)

Kortsluiting zou je pas kunnen krijgen als je er een dusdanige spanning opzet, dat er iets doorsmelt en zo een verbinding creeerd die niet helemaal de bedoeling was...maar maak je daar met 10V ipv 9V maar geen zorgen over :z

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:18

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wel even opletten of je het juiste type spanning eraan hangt.
Het kan zijn dat de router gelijkspanning wil hebben. Als je dan wissel spanning aan gaat bieden, dan is het waarschijnlijk snel *pof*. (bij wat pech) :X
Andersom kan het hoogstwaarschijnlijk wel; stel de router wil wisselspanning en je geeft 'm gelijkspanning, dat gaat goed. (als in: hij zal er niet stuk van gaan).
Let wel heel goed op of je de polariteit goed hebt, + op + en - op -. Andersom is ook *pof* (bij wat pech)

Op de adapter die je nu hebt staat op wat hij levert, bv 10V AC (AC = wissel) of 10 V~ (~ = wissel) of 10V = (= = gelijk)
In de documentatie van je router staat vast en zeker wat de router voor spanning wil hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 31-03-2006 20:11 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb nog wat verder lopen kijken, en in de uitgebreide DC-202 specificaties vindt ik het volgende:
Power Adapter 5 V DC External
Maar onder het gaatje waar de voedingskabel in moet staat 9V :?
Ik denk dat ik het dan eerst maar ga proberen met een 5V adapter en als dat niks oplevert een 10V.

Nogmaal bedankt voor de hulp!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:18

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 21:24:
Mmm bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb nog wat verder lopen kijken, en in de uitgebreide DC-202 specificaties vindt ik het volgende:

[...]

Maar onder het gaatje waar de voedingskabel in moet staat 9V :?
Ik denk dat ik het dan eerst maar ga proberen met een 5V adapter en als dat niks oplevert een 10V.

Nogmaal bedankt voor de hulp!
Ok lijkt me geen probleem.
5V DC is trouwens gelijkspanning. Hang hier dus GEEN wisselspanning aan... :X

Alles kan stuk.

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Er zijn vijf verschillende versies van de dc202, zowel qua hard- als software. Misschien vandaar het verschil tussen handleiding en dat ding.

Overigens heb ik de v5, en die wil 9V AC. De trafo die erbij zit levert dat aan max. 1A.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Pagina: 1