Toon posts:

Help met mijn nieuwe (oude) schijf a.u.b.

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb gister een PATA/133 maxtor diamond 10 gekocht met 250 gig voor mijn al wat oude computer. Nu heb ik deze in mijn pc gemonteerd en de computer gestart.

Vervolgens kijk ik in de bio en herkend het bios de schijf naast mijn oude schijf (40gig, ook maxtor). Maar het vreemde is zodra ik in Xp proff. kom herkend XP hem wel maar kan ik hem vervolgens nergens zien staan :/

Iemand enig idee? Het jumpertje heb ik al op verschillende pinnetjes gezet maar tevergeefs.

Thanks for the help

• tinustr
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-02 12:10
Deze staat waarschijnlijk wel in je schijf beheer. Rechtermuisknop op deze computer --> beheren --> schijfbeheer. Even de nieuwe schijf formateren of initialiseren :9 en hij staat er.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23

-ET-

Phone Home

Je zal hem via de diskmanager even moeten partitioneren en formateren

de diskmanager vind je als volgt.

rechtermuisknop op deze computer en dan beheren/manage

dan heet het schijfbeheer

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Even partitioneren. :). Rechtermuisklik op "my computer", kiezen voor "manager", ga dan naar "disk management". Rechtsklik op je nieuwe schijf en kiezen voor het maken van een nieuwe partitie. Daarna gewoon de aanwijzingen in de wizard volgen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys hij vraagt of ik hem wil initialiseren en converteren... zal ik beide doen, of moet het ook allebij?

• tinustr
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-02 12:10
doe maar beide

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Mijn nieuwe harddisk staat niet in deze computer, wat nu?

Basic / FAQ-gevalletje dit, dicht dus. In diezelfde FAQ staat overigens ook het een en ander over Dynamische volumes.

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 31-03-2006 20:42 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.