Diverse trillende disks

Pagina: 1
Acties:

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Hier zijn al diverse topics over aangemaakt maar heb een paar onbeantwoorde vragen.

Ik heb een paar dagen lang een Western Digital 250gb sata disk in mijn pc gezet. Deze disk trilt dusdanig hard dat je het al hoort op een afstand van 10 meter. De schijf wordt ongekoelt ook bijna 60 graden, net een oventje dus. Nu heb ik zeer slechte ervaringen met diverse WD schijven ivm trillen en warmte maar dat is een ander verhaal.

Na die paar dagen dat ik die schijf in de kast had zijn al mijn andere disks ook gaan trillen. Hiervoor had ik namelijk nergens last van. Mijn 1e vraag: kan een trillende hd effect hebben op andere disks zodat die ook gaan trillen? Lijkt mij wel omdat nu 3 van de 4 maxtor 300gb trillen. Voorheen totaal niet.

Mijn 2e vraag: in welke mate moet een harde schijf trillen om aangemerkt te worden voor garantie?

Dit wil ik nog even toevoegen: Alle maxtors die in mijn case zaten maakten niet direct contact met de kast maar overal zit iets van rubber tussen. Toch trillen die hds nu. Wat doe/deed ik verkeerd?

Zijn er disks die beter zijn afgesteld en dus minder trillen dan western digitals en maxtors (sata)? Laat het me even weten. Ik word er gek van namelijk.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bijna 60 graden is, zoals in de FAQ te lezen staat, behoorlijk heet.

Heb je al geprobeerd of de schijf ook trilt als je hem buiten je systeem houdt?

ARME AOW’er

• ---RRR---
Ja de schijven trillen nu allemaal. Ze liggen op boeken op mijn bureau naast de case. 1 ervan moet ik zelfs uittrekken omdat mijn ouders er niet van kunnen slapen. Ik zit hier een verdieping hoger lol. (houten vloeren)

Als ik op de schijf druk dan is er maar 1 die totaal niet/niet storend/normaal trilt. De rest mijns inziens teveel.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Volgende keer als je een nieuwe schijf koopt, koop dan een Seagate. Ik weet dat mijn post nu niet jouw probleem kan oplossen, maar ik zie wel keer op keer mensen brakke schijven kopen. En luisteren ho maar...

• ---RRR---
Ik had die maxtors nu zonder problemen toch al een maand of 5 in mijn case. Deze disks hebben altijd perfect gewerkt en scoren heel hoog in benchmarks. (DM10 300sata 16mb).

Pas sinds die k*t Western Digital doet het probleem zich voor. Die disk heeft ook te lang zo in de kast gezeten zonder dat ik het merkte. Was er namelijk nooit.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

n00bs schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 19:37:
Volgende keer als je een nieuwe schijf koopt, koop dan een Seagate. Ik weet dat mijn post nu niet jouw probleem kan oplossen, maar ik zie wel keer op keer mensen brakke schijven kopen. En luisteren ho maar...
Beetje erg ongenuanceerd nietwaar?

Dat hij waarschijnlijk een brakke schijf heeft gekocht zou kunnen kloppen maar dat het kopen van een Seagate (eigenaar van Maxtor) het probleem van brakke schijven voor altijd of voor eeuwig oplost...... nou nee, niet echt.

Hoeveel kapotte HD's van Seagate, WD, Maxtor, Hitachi enz wil je zien om je duidelijk te maken dat elke HD van elk merk weleens brak kan zijn?

:w n00bs :)

ARME AOW’er

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Seagate heeft nog altijd al jarenlang de minste uitval, de stilste disks en meestal de laagste temps.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

n00bs schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:08:
Seagate heeft nog altijd al jarenlang de minste uitval, de stilste disks en meestal de laagste temps.
Bron?

Prima dat je het zo voor Seagate opneemt, maar daar heeft geen mens wat aan. Harde feiten zeggen meer dan loze woorden.

ARME AOW’er

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Guardian Angel schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:38:
[...]

Bron?

Prima dat je het zo voor Seagate opneemt, maar daar heeft geen mens wat aan. Harde feiten zeggen meer dan loze woorden.
Hij is wat kort door de bocht, maar ik heb ook wel eens wat cijfers voorbij zien komen van de uitvalpercentages van een groothandel oid, en seagate kwam daar als beste uit de bus. Maar het scheelt maar weinig. Het verschil is niet zo groot dat ik voor seagate zou gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 31-03-2006 20:46 ]

specs

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Er is domweg geen schijf als beste zijnde te noemen omdat de gegevens nodig om dit te kunnen vaststellen domweg niet aanwezig zijn.

Mij zal het een rotzorg zijn wat iemand van een bepaald merk HD vindt, ik heb zelf zowat alle merken al een keer gehad en/of in gebruik en van al die merken ging er weleens eentje kapot.

Kortom, het soort opmerking dat n00bs hierboven plaatst getuigt van een weinig realistische visie.

Maar dit is allemaal erg offtopic maar wel noodzakelijk om dit soort opmerkingen voortaan te vermijden.

ARME AOW’er

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik moet dit soort opmerkingen vermijden... kom op zeg. Zou toch wel een iets volwassenere en objectieve uitspraken verwachten van iemand van jouw leeftijd.

Seagte heeft de meest betrouwbare schijven, period. Daarnaast lees ik veel van dit soort ramp verhalen bij maxtor en wd. Ook verneem ik dit van meerdere leveranciers.

En al deze woorden geloof ik meer dan jouw zogenaamde uber wijsheid :Z

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik zou me kunnen voorstellen dat de WD schijf niet goed vast zat, en daardoor de kast is gaan trillen met als gevolg losse schroefjes bij de andere schijven. Dat zou kunnen leiden tot het trillen van de andere disks.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

n00bs schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 23:28:
Ik moet dit soort opmerkingen vermijden... kom op zeg. Zou toch wel een iets volwassenere en objectieve uitspraken verwachten van iemand van jouw leeftijd.

Seagte heeft de meest betrouwbare schijven, period. Daarnaast lees ik veel van dit soort ramp verhalen bij maxtor en wd. Ook verneem ik dit van meerdere leveranciers.

En al deze woorden geloof ik meer dan jouw zogenaamde uber wijsheid :Z
offtopic:
Waar zeg ik dat jij iets moet en wat heeft mijn leeftijd hiermee te maken?

Jij mag alles vinden, geen enkel probleem want dat mag natuurlijk altijd. Maar nogmaals wat JIJ vindt en wat JIJ hoort en wat JIJ leest interesseert mij en waarschijnlijk ook andere gebruikers geen ene mallemoer zolang je het niet met feiten kunt staven.

Je kunt er absoluut niet omheen dat jouw bewering op zijn minst twijfelachtig is en er geen enkele objectieve redenen zijn om die als zijnde 'de waarheid' te benoemen.

Jouw post voegt werkelijk niets aan dit topic toe, geen enkele mogelijke oplossing, suggestie, hint of link. Het enige wat je doet is een opmerking plaatsen die kant noch wal raakt door o.a. het ontbreken van een argument.

Van iemand met 6.000 postings kan en mag je wel een zinniger reactie als de bovenstaande verwachten. Je geeft hiermee een slecht voorbeeld aan anderen. Dát is wat er mis is met jouw 'bijdrage' en mij stoort.
Which is the most reliable brand . . .

of hard disk drive?

Over many years of experience within the data storage equipment industry, there is one particular question more repeatedly asked than most of the other common ones. Questions like "What's the most reliable brand of disk drive?", or "What's the best brand of hard drive money can buy?", along with the permutation "Aren't '-you-name-the-brand-' hard drives just about the worst, most unreliable make of hard drive?" are often put to experts in the field, and represent an entire class of inquiry used for probing into this one issue.

The short answer to this question is the same as the shortest possible English language answer to any question: "No." Okay, strictly speaking, that doesn't make much sense - but it does convey the right idea. Asking which brand of hard drives are the most reliable is something like asking the same thing about cars made by Audi, BMW and Mercedes. There really is no simple informative answer.

The more complicated answer (but also more informative) from an expert in the field is that every single maker of hard disk drives has manufactured certain models that are in every way best of class, and superior to their competition. And it's also true that every single one of them has put out a model or two at least, that would make a lemon tree cower with embarrassment. A truth that should be owned up to by every computer user who uses that computer to store data having value to them is that no matter what brand of hard drive is installed, sooner or later it will fail and block your access to that data. The most appropriate means to deal with this reality is to have backup copies of all valuable data.

In the 1980's, there were many competing manufacturers, well over three dozen that included such brand names® as Micropolis, Rodime, Lapine, Hewlett Packard, Tandon, CDC, Microscience, Shugart, Conner, CMI, Kyocera, Miniscribe - most of which hardly anyone now, just two decades later, can even remember if indeed they have ever even heard of them. All of the currently existing manufacturers (see list below) were also in the business back in those same early days, and the fact that they are still with us now is strong testimony to each vendor's fierce commitment to data storage technology and the building of a high quality product.

Hard drive manufacturers Quantum and IBM, historically two of the greatest names® in the business, only since the dawn of the new millenium now fail to qualify for the elite group below. In the following list are the makers of hard disk drives that have not only survived into the twenty-first century, but who today are still creating indispensable rotating memory hard disk drive data storage products for our computers and other digital devices:
Bron: http://www.data-master.com/hard-drives-BestMake.htm

[ Voor 56% gewijzigd door Guardian Angel op 01-04-2006 00:12 ]

ARME AOW’er

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45

Standeman

Prutser 1e klasse

Je kan deze kopen (o.a. bij informatique).. Koelt je schijf en maakt 'm stil. Lijkt mij wel ideaal voor jouw probleem..

Rubbers zouden juist de trillingen moeten verminderen.. Misschien dat je WD een soort van resonantie veroorzaakt waardoor je andere schijven ook niet stil kunnen zitten.. Dus haal ze er een keer uit om te kijken of het minder wordt..

offtopic:
wijsheid komt met de jaren.. 1-0 voor Guardian Angel :P

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

n00bs schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 23:28:

In mijn straat zijn laatst twee mensen aangereden. Die buurt is wel de gevaarlijkste van de hele wereld, met twee doden in zo'n korte tijd.

Ontopic: de WD1200JB in de PC waar ik nu op werk is een van de weinige schijven die ik heb gezien die nauwelijks eigentrilling hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 01:44 ]

Verwijderd

Hoi allemaal

Al is het al oud er zijn altyd mensen die op zoeken kijken en naar herrie en harddisk zoeken,ik heb de merken die beschreven staan ook gehad seagate wetern noem ze maar op ze zijn nu nog groter 300 giga a hoeveel 150€ ik doe een gok.
Mijn ervaring is dat de moeilijk verkrijg bare samsung de beste zijn de stille ,geen getrill getik noem maar op.
Is het ook niet is een oplossing te kijken in defragmentatie of alles wel netjes naast elkaar staat,als er grote witte vlakken zitten die zijn dus niet gevuld zijn duidt dit op een niet al te beste indeling van de bestanden.
Het is wel duidelijk naar mate ze groter worden en goedkoper zijn ze naar mijn ervaring ook slechter geworden.
Mijn ervaring is dan ook dat al de schijf haast vol zit hij minder lawaai maakt.
Het is uit mijn ervaring het kan toch niet zo zijn dat iedere hd snel herrie maakt ik heb zat vrienden met LT waarvan je de HD niet hoort ik heb er wederom ook last van in mijn sony vio.
Bij een LT is het een andere zaak daar gooi je niet even een ander HD in ik ben het ermee eens als je een HD koopt lees dan eerst de ref op het web,vragen aan de verkoper geeft ook niet altyd het gewenste resultaat succes Jos

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je bent dronken, stoned, of allebij? :+

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 13-10-2006 00:36 ]

specs

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

:+