Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:19
Ik heb de volgende situatie:

Ik heb een PC (Acer notebook) met daarbij een USB Bluetooth adapter, werkt perfect. Nooit problemen mee gehad. Gebruik hem vooral om backups te maken van mijn Nokia telefoon.

Nu wil ik mijn Garmin GPS-ontvanger aansluiten op mijn notebook, maar ik heb geen seriële poort. Geen nood, voor een paar €€€ zo'n USB/serieel adapter gehaald. Na aansluiten blijkt dat dat ding COM17 krijgt. Huh?!? Blijkt dat de bluetooth adapter COM1 t/m COM16 in gebruik te hebben? Waar is dat voor nodig?

Dus ik de BT-software (Widcomm) van mijn PC afgeknikkerd, maar mooi dat die COM-poorten niet vrijgegeven worden. Toen maar de USB/serieel adapter op COM1 geforceerd, maar dat werk ook niet lekker, nu heb ik vaak blauwe schermen (niet zo gek ook).

Vragen:
- Waarom houdt de BT-software al die COM-poorten bezet?
- Hoe krijg ik die COM-poorten weer vrijgegeven?

Ik ben er al de hele middag mee aan het emmeren. Ik heb me al gek gezocht op Google, en ook in forums (ook hier), maar ik kom er niet uit.

[ Voor 13% gewijzigd door JeroenH op 31-03-2006 19:25 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Verwijderd

Hoi, ik heb al geruime tijd dezelfde problemen op verschillende laptops met mijn BT-usb adaptop icm mijn gps receiver.
De oorzaak nooit kunnen vinden maar vanmiddag wel een oplossing gevonden.
In Apparaatbeheer onder poorten zie je de verkeerde compoort staan. Bij eigenschappen, geavanceerd kun je vervolgens een lagere compoort aanwijzen die volgens windows(onterecht) bezet is.
Windows zal waarschuwen voor conflicten maar niets van aantrekken want het werkt wel.

Groetjes Willem van Oosterhout

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:19
Bedankt voor de reply, maar ik heb het 'the hard way' gedaan, gewoon windows opnieuw geïnstalleerd, en toen lukte het me wel. Uiteraard eerste te USB/serieel-adapter geïnstalleerd, daarna de Bluetooth adapter. Probleemloos.

Maar ik blijf het vaag vinden.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar