Toon posts:

[Excel VBA] Scherm verbergen tijdens runnen macro

Pagina: 1
Acties:
  • 1.657 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik tijdens het opstarten van mijn excel bestand een aardig lange rits aan VBA code uit laat voeren, wil ik in plaats hiervan iets anders weergeven (voor de gebruiker zeg maar). Tijdens dit opstartproces wordt er namelijk vaak van sheet geswitcht, waardoor het scherm als een gek tekeer gaat. Nu weet ik dat dit gedeeltelijk opgelost kan worden door het commando

Application.ScreenUpdating = False

maar dit schiet nog niet echt op. Dus in plaats van dat degene die het excel bestand opstart een heel circus ziet aan knipperende festiviteiten, wil ik graag iets anders doen.... Hetzij het tijdelijk verbergen van het werkboek ofzo (tijdens het uitvoeren van de code), of het weergeven van iets anders/meer rustgevenders zeg maar. Is dit mogelijk en zoja, hoe?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je dit uitvoert

Application.ScreenUpdating = False

Dan staat je scherm toch echt wel stil hoor :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Iets meer rustgevends: maak een nieuw, leeg, blad aan en laat die zien. Dat icm bovenstaande en je bent er.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)