Toon posts:

[XP] Langzame startbalk bij opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje windows xp op mijn p4 3.0 ghz 512mb pc400 staan. Maar uit het niets gaat het opstarten heel traag ineens. Dan start alles t/m bureaublad in 20 secs op, maar de taakbalk blijft dan niet toegankelijk, je kan nergens klikken en het cursortje blijft op een zandlopertje staan. Dit duurt ongeveer 3 minuten. Terwijl ik wel mn desktop gewoon kan gebruiken. Ik heb in msconfig alles uitgezet, maar dat maakt niets uit, en alles is up to date. Spyware in virussen gecontroleerd, helemaal clean.

Iemand die mij kan helpen?
tnx
joost

Verwijderd

Lijkt hierop: http://support.microsoft.com/kb/841571/
Je kan dus de SSDP Discovery Service uitschakelen, maar als je die service nodig hebt kun je dit ook proberen: ga naar Start, Deze Computer, klik in het takengedeelte links op Mijn netwerklocaties, en klik vervolgens in datzelfde takenvenster op Pictogrammen voor UPnP-apparaten in het netwerk verbergen.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 12:44

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Wat voor een virusscanner heb je?

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
Naja ik gebruik mcAffee free online scan. Ik zit nu niet achter de besproken pc, ik zal over een paar uur, die ssdp service proberen uit te zetten. ik laat van me horen. bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb het uitgeschakeld, en de startbalk werkt nu in een keer. Bedankt :), maar bij het oplossen van dit probleem is er gelijk een andere bijgekomen: als ik nu my computer open, dan duurt het heel erg lang voordat hij klaar is met zoeken, en tot die tijd kan ik niet op internet. Bij het opstarten, komt ook steeds opnieuw:

dumprep 0 -k (%systemroot%\system32\dumprep 0 -k)

weet iemand wat dit is?

Joost

Verwijderd

Topicstarter
Oke dit heb ik al gefixt door de WIA service uit te schakelen. Het internet probleem blijft echter wel, ik kan vanaf het begin al websites pingen etc. maar als ik IE opstart dan blijft hij gewoon erg lang laden. iemand? :D

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Dit heb ik ook gehad.
Door zelf een ip op te vragen ipv te wachten op de DHCP server had ik dit niet meer. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
jammer.. heb t net geprobeerd, nog steeds t zelfde probleem.
Pagina: 1