[constr.] Mat/plaat

Pagina: 1
Acties:

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-01 20:41
Hallo,
Geringe tijd ben ik actief op dit forum, maar een dringende vraag die me toch dwars zit.

Bij het bouwen van pc's, worden moederborden of kaarten op een bepaalde mat gelegt.
En er zitten ook foto's tussen van werkende pc's.

Dit is soms een zachte, soms harde stof.

Ik vraag me dus af, wat voor materiaal is dit ? Want het moet dan toch wel
- Niet geleidend/anti-statisch
- Niet smelten
zijn.

Thnx!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Heb je een voorbeeldfoto? Ik zou zo niet weten wat je bedoelt. Je kan kaarten op elke ondergrond zolang die niet (snel) statisch geladen wordt. Liever een houten bureau dan een tapijt dus. Hoewel ik vaak genoeg de boel op de vloerbedekking de boel uit elkaar heb gehaald. Verder niet de contacten aanraken, dan kan je als je zelf geladen bent ook niets stuk maken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• ImmortalSoul
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v233/waussie/DSC00076.jpg

Deze image bijvoorbeeld, als je goed kijkt zie je er een mat van schuim ofzo onder liggen.

En deze ook nog mss:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v336/wappie/CIMG0452.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door ImmortalSoul op 31-03-2006 22:08 . Reden: typo en plaatje toegevoegd. ]

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Dat is gewoon schuimrubber, wat bijvoorbeeld onderin de doos van de meeste moederborden zit.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 21:44

silitek

Tubes Only

gewoon MOBO doosvulling :) ...voor het bouwen van PC's heb je niets van aldat spul nodig. Mammaplank verdwijnt meestal direct in je kast. :+

Tubes....It's what make music music!

• ImmortalSoul
Ok, maar is dat schuimrubber wel geschikt voor hoge temperaturen zoals de temperaturen die aan de onderkant van een Mobo zitten, en andere hot-spots op het moederbord.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 22:36
Welke warmtebronnen zitten er aan de onderkant van een mobo volgens jou dan?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het is inderdaad gewoon schuimrubber.
Maar die computers draaien volgens mij niet uren achter elkaar, het is gewoon 'even testen -> ja het werkt -> inbouwen maar'.

Ik heb bv. een Asus moederbord met 'Stack Cool' ofzoiets, daar is het moederbord gelijk ook een koeler, waarbij de onderkant van het moederbord ook warmte af kan voeren. Dat kan je wel even op een stukje schuimrubber leggen, maar niet uren achter elkaar benchmarken, dan wordt het volgens mij te warm.

Als je een moederbord voor wat langere tijd los wilt testen zou ik er 4 losse afstandsbusjes (die normaal in het MoBoTray zitten) + schroefjes in draaien, waardoor je wat lucht hebt tussen het moederbord en de tafel.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• ImmortalSoul
Ik kan weten dat de plaats van het socket enorm heet kan worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.bigbruin.com/reviews05/nf4thermals/large/2.jpg

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bij extreme overclocks wordt toch gebruik gemaakt van extreme koelmethoden zoals phasechange/droogijs dus temperaturen ver onder 0 graden celcius. Dus echt smelten zal het niet zomaar.
Je vind het in elke moederbord doos, voor een beetje extra bescherming tijdens het vervoer.
Pagina: 1