Toon posts:

Een andigibeet met een keuze tussen 3 moederborden

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nja, dit is misschien een erg basic vraagje, maar ik waag toch een risico: Ik ben wanhopig.
Omdat mijn bestelde KN8-SLI mobo van Abit vertraagd werd, en ik mijn pc zo snel mogelijk zou willen hebben, heb ik besloten om een nieuw mobo te gaan zoeken. Mijn oog viel op de MSI K8N Neo4 Platinum, en ik zocht meteen reviews.
Helaas heb ik er geen gevonden waarbij deze direct vergeleken werd met de andere mobo's waar ik een keuze uit had, en aangezien de hele naamgeving, en specificaties voor mobo's mij een beetje onduidelijk zijn, ben ik helemaal de weg kwijtgeraakt.Dit zijn dus de mobo's waaruit ik een keuze heb :

-MSI K8N Neo4 Platinum
-Abit AN8 SLI
-Asus A8N-SLI
-Of zou ik gewoon de extra tijd nemen en wachten op de K8N-Sli

Ik weet dat dit klinkt als een gewone <plemp hier je specs neer en ik zie maar> vraag, maar ik heb echt reviews gekeken, en kan er nog steeds niet aan uit.
Ook heb ik de specs van de moederborden opgezocht, maar ik weet dat ik niet altijd op specs kan vertrouwen, en ik heb nog niet genoeg ervaring om aan de hand van de specs te beslissen welk mobo nu in de praktijk het snelst zou zijn.

Stel : Ik heb 2 Samsung SATA II schijven die ik in RAID 0 wil draaien, een MSI 7600GT, 2GB DDR400 RAM en een AMD Athlon 64 3200+.
Met welke mobo's zal dit het snelst gaan ? Ik weet dat ik bij de SLI-mobo's nog een kans heb om later een VGA kaartje bij te prikken , en bij de Neo4 niet. Maar welk mobo zou (puur om specs?) het snelste zijn ?

Een grote factor om de K8N-Sli te nemen was ook het feit dat hij met heatpipes de northbridge koelde, en anders zou ik gebruik moeten maken van zo'n Zalman koelblokje, wat volgens velen loeiheet wordt.En dat kan niet echt goed zijn voor de levensduur van het mobo.

Ik zou normaal verschillende reviews gaan opzoeken en die scores met elkaar vergelijken, maar iedere reviewer gebruikt andere hardware als CPU, RAM etc. dus dat gaat niet echt zo goed werken.

Alvast bedankt, en sorry voor mijn "domme vraag" die eigenlijk tegen de regels is. _/-\o_

Wow, wat een toeval, juist na het openen van dit topic blijkt dat mijn moederbord toch aankomt, waardoor dit overbodig is. Als een mod misschien zo aardig zou zijn om er een slotje op te zetten ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 16:56 ]

Verwijderd

Het ligt er maar net aan wat je wilt doen. Als je 2 vga kaarten in je pc wil doen (nu of straks) zou ik een SLI mobo kopen.

Voor de stabiliteit hoef je niet bepaald 1 mobo te nemen, ze zijn in principe allemaal goed. Maar sommige willen het niet doen (DOA) maar dat kan iedereen hebben.

Voor overclocken zou ik de Abit aanraden, aangezien die Uguru heeft en lekker veel opties. Daarbij heeft deze ook heatpipe koeling en lekker veel features.

Als je SLI wilt draaien met vga kaarten die een dubbel PCI slot in nemen(dus PCIe en PCI) zou ik de Asus aanraden, die heeft namelijk veel ruimte tussen de 2 PCIe sloten. Ik heb hem ook gehad en hij beviel redelijk, maar hij is niet echt een Diehard overclocker.

Als je geen SLI wilt draaien, en geen van de extra features gebruikt moet je gewoon de goedkoopste kopen :).

Qua snelheid scheelt het ook niks, misschien in games 2%. Ze hebben namelijk alle 3 een nForce chip.

Als je voor stilte gaat zou ik de Abit aanraden aangezien die heatpipes heeft. Of, als je Asus wilt, de A8N-Premium.

Veel succes met je keuze :) !

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Als je gaat voor overclocken is er ook een DFI variant van de Nforce 4.

Echter als je een andigibeet bent zul je hier niet naar op zoek zijn, mijn ervaring met Asus bordjes is altijd prima geweest. Als je voor goedkope SLI gaat dan is de A8N-SLI prima, je hebt dan alleen een northbridge die wat lawaai maakt (er zit een fan op) Maar in principe is dat niets echt verontrustends denk ik. Als je dat wel vind kun je gaan voor de heatpipe gevallen.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dicht op verzoek.

Dit topic is gesloten.