[WRT54G]Snelheid schakelt terug?

Pagina: 1
Acties:

• P4uluz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-03 08:54
Een beetje huiverig ben ik wel om deze post hier neer te zetten (omdat er veel WRT54G topics zijn...) ivm de policy, maar over mijn probleem kon ik eigenlijk niks specifieks vinden op het forum. Dus ik probeer het alsnog maar zo.

Ik heb hier thuis een WRT54G Linksys WIFI router. Hierop zijn 3 PC's via gewone kabels aangesloten, en verder zijn er 2 laptops welke de WIFI mogelijkheden van deze router gebruiken. Nu is het probleem dat op een of andere manier de router dan wel de laptop (weet dus niet waar het probleem zit), de verbinding terugschakelt van de normale 54 mpbs naar 24 mbps. De signaalsterkte blijft op het moment van terugschakelen gewoon helemaal vol. (Ik zit hemelsbreed 1,5m van de router vandaan, met een muur ertussen). Op dat moment gaat het internetten erg traag (terwijl je zou zeggen dat 24mbps genoeg is om normaal te internetten), en mijn ping in een spelletje schiet omhoog. Hij is dan een halve minuut teruggeschakeld naar 24, om vervolgens weer zijn normale snelheid van 54 mbps te pakken.

Dit is natuurlijk een vervelend probleem, aangezien dit aangenaam een gamen onmogelijk maakt. Ik kan helaas niet zeggen of dit probleem ook op de andere laptop is, aangezien deze tijdelijk niet hier in huis is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ander kanaal kiezen? Mss interferentie van andere netwerken in de buurt? De signaalsterkte is nl ook relatief, tov de gekozen snelheid. Eigenlijk valt de sterkte terug, maar je WLANkaart compenseert dat door een lagere snelheid te kiezen, waarop hij wel fatsoenlijke ontvangst heeft.

[ Voor 60% gewijzigd door BèR op 31-03-2006 16:54 ]