Toon posts:

Supermicro PSU fan blijft draaien wanneer computer uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Supermicro SC743-T kast met de standaard meegeleverde Ablecom (volgens mij ook Supermicro) PSU. 650 Watt 'low noise'. Ik de kast heb ik een gewoon intel desktop board, met een 24->20 pins ATX verloopstekkertje aangesloten.

Zodra de stoom op de kast wordt gezet gaat de PSU fan draaien, ook al staat de computer dan nog uit. Ook als de computer aan wordt gezet en daarna weer netjes afgesloten blijft de PSU fan draaien.

Hoort dit?
Het zou wel erg vervelend zijn om steeds de stroomkabel er uit te moeten trekken.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 18:19

Sayko

Knowledge Is Power

Draai je atx switch stekkertje eens om........

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 16:17

Aapje

Opel-beun
MindedRaptor schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:48:
Draai je atx switch stekkertje eens om........
Totaal zinloos..

Schakelt de fan zichzelf niet uit naar een bepaalde tijd?
Is de PC ge-aard? Zo niet probeer dat eens of het helpt :)
En ik denk niet dat het bij de voeding hoort zoiets, maar ik denk dat je snel kan uitsluiten of het aan de voeding ligt of aan de rest van het systeem door de voeding te teste op een ander systeem :)

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-01 20:41
Bepaalde voedingen hebben een functie waardoor de fan nog blijft draaien om alle warme lucht uit het systeem te halen.

Dit is net zoals bij een auto, als de radiateur te warm is dan gaat de Ventilator draaien om alle warme lucht eruit te halen.

• Aapje

Aapje

Opel-beun
ImmortalSoul schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:59:
Bepaalde voedingen hebben een functie waardoor de fan nog blijft draaien om alle warme lucht uit het systeem te halen.

Dit is net zoals bij een auto, als de radiateur te warm is dan gaat de Ventilator draaien om alle warme lucht eruit te halen.
Dacht ik dus ook, daarom vraag ik dat dus als eerste. Alleen hij begint al te draaien zodra de PC nog niet eens aan is geweest, dus dat is wel raar :/

Verwijderd

Uh...........mischien het verloopstekkertje 24->20 pins weghalen ;) heb je eigenlijk niet nodig....................mischien helpt het?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht er in eerste instantie ook aan dat het de bedoeling was maar hoe lang ik ook wacht, de fan schakelt zich niet uit.

Ik heb er nu een gewone ATX voeding ingedaan en die werkt wel ok.
De fan van de Ablecom/Supermicro voeding gaat zelfs aan als die helemaal nergens op is aangesloten behalve de stroom! Zou die defect zijn?

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:10:
Ik dacht er in eerste instantie ook aan dat het de bedoeling was maar hoe lang ik ook wacht, de fan schakelt zich niet uit.

Ik heb er nu een gewone ATX voeding ingedaan en die werkt wel ok.
De fan van de Ablecom/Supermicro voeding gaat zelfs aan als die helemaal nergens op is aangesloten behalve de stroom! Zou die defect zijn?
Grote kans van wel, heb je toevallig een multimeter?
Kan je de 12v lijn testen of daar spanning op staat? (Gele + zwarte draad)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de info. Ik leen morgen een multimeter om het te testen.
Dit zal wel weer een enorm gezeik worden als ik alleen een nieuwe voeding wil zonder de hele kast terug te moeten sturen.
Pagina: 1