Toon posts:

[SQL/ASP.NET] Permissions

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey.

ik wordt hier echt niet goed van.. ik kan geen file via de IO openen, maar wel de database openen.

Voeg ik dit toe aan web.config:

<identity impersonate="true" />

Kan ik files openen, maar GEEN database meer openen :( :( :(

Ik volg echt dat hele windows users systeem nie meer.. kheb gezocht op msdn en hier op het forum, maar het wil NIET lukken |:( |:(

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:56
Als je identity impersonate op true zet, dan wordt je code uitgevoerd onder de security context van de gebruiker. Als die gebruiker dus rechten heeft om files te openen, mag je dat doen.
Als die gebruiker niet toegevoegd is als gebruiker op de DB en daar de goede rechten heeft, dan mag hij geen toegang hebben tot de DB (als je met SSPI context een DB connectie legt natuurlijk).

Dus, ofwel geef je de ASPNET account de nodige rechten om files te openen (hmm....), of, je geeft de gebruikers zelf rechten om toegang te krijgen tot de DB. (Je kan die gebruikers ook in een windows groep stoppen, en die windows groep dan toevoegen aan je DB) Ik ga er voor het gemak ff van uit dat je Sql Server gebruikt

[ Voor 31% gewijzigd door whoami op 31-03-2006 16:14 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Yep, kgebruik SQL server.

Maar ik zit dus in Windows XP, rechtermuisknop op My Computer --> Manage, users and groups, en dan ??

Want ik zie nerges iets over rechten :S

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 16:20 ]

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 07:19
Rechtsklik op een bestand en je kunt de rechten wijzigen van dat bestand.
Voor de database rechten gebruik ik meestal Enterprise manager, maar het zal vast ook gewoon in TSQL kunnen, zie Books Online/MSDN Library.

Verwijderd

Topicstarter
_js_ schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:37:
Rechtsklik op een bestand en je kunt de rechten wijzigen van dat bestand.
Voor de database rechten gebruik ik meestal Enterprise manager, maar het zal vast ook gewoon in TSQL kunnen, zie Books Online/MSDN Library.
Het is de express server, dat lukt niet met die enterprise manager (http://www.aspenterprisemanager.com/) en ik zie niks als ik rechtermuisklik op een bestand :S Niks over rechten...

kbegin echt zo langzamerhand krankzinnig te worden.. wat is er nou zo moeilijk om EN de database EN file permissions aan te zetten.. echt hoor :( :( :(

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Welke rechten probeer je nu aan te passen?

In XP de file rechten:
File -> rechter muisknop -> properties.
Tabblad security
Daar kan je de rechten instellen zodanig dat je ASPNET user rechten heeft op het openen van bestanden. Zoals whoami al zei, wellicht niet de methode die je wilt gebruiken.

In DB,
Rechten toekennen aan een groep. In de user manager van XP voeg je dan alle users toe aan deze groep, zodoende hebben al deze users ook toegang tot de DB.

Kies dus een van bovenstaande opties. Bij optie 1 zet je impersonation dus uit, alle rechten worden tenslotte via je ASPNET user geregeld. Bij optie 2 moet impersonation juist aan, alle rechten gaan namelijk per user(groep)

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

Verwijderd

Topicstarter
WvdWest schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:52:
In XP de file rechten:
File -> rechter muisknop -> properties.
Tabblad security
Daar kan je de rechten instellen zodanig dat je ASPNET user rechten heeft op het openen van bestanden. Zoals whoami al zei, wellicht niet de methode die je wilt gebruiken.
]Waarom is bij mij dat hele tabblad er niet :S Vroeger had ik het volgensmij wel.. kben administrator, dat weet ik zeker (heb me zelf net bij de group administrators zien staan).. volgensmij kan ik even gaan googelen hierover.. maar ik word er echt niet meer goed van.. kben al een halve dag ermee bsig..

opgelost, dmv deze page: http://whoozoo.co.uk/winxpFilePerms.htm

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 18:06 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:56
Let eens even op je spelling, want ik wordt daar krankzinnig van. Zinnen beginnen met hoofdletters en eindigen met punten, en je onderwerp moet niet aan je werkwoord kleven.

Het is helemaal niet moeilijk, je moet gewoon even snappen wat er precies gebeurd. Misschien is het makkelijker te begrijpen als je Enterprise Manager hebt; dan kan je makkelijk zien welke users rechten hebben op de DB.
Maar goed, aangezien je dat niet hebt, kan je eens kijken naar de stored procedures sp_adduser, sp_grantdbaccess, sp_addrole, etc...

(En voor dat verdwenen tabblad moet je ws in je 'Mapopties' 'eenvoudig delen' ofzo-iets afzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door whoami op 31-03-2006 18:08 ]

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1