[Notebook] Output volume van Toshiba M70 erg laag

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 22:05
Ik heb onlangs een Toshiba M70 122 aangeschaft (centrino 1.7, AC 97 audio) en als ik er een jack instop en het geluid via mijn versterker wil laten knallen, dan is het volume niet erg hoog. Met mijn home cinemaset kan ik hem helemaal op max zetten en dan nog is het niet hard genoeg om de buren te alarmeren. En dat moet natuurlijk wel (8>

Kheb al nieuwe drivers geprobeerd en talloze progjes. het kan wel iets harder, maar dan moet ik de output in winamp harder zetten en gaat het geluid vervormen.

Ik snap overigens wel dat ze het afgegrendeld hebben ivm met de capaciteit van de notebookspeakers. Maar met de koptelefoon zou dit toch geen probleemmoeten zijn?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• MacDokie
-=Kick=-

Niemand?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Best is om je laptop op max volume te laten outputten en zo min mogelijk de versterker van je HCS te gebruiken. Dus volume control in Windows vol open, Winamp vol open en knallen maar :D

Btw, als je AC3 audio afspeelt zonder de juiste decoder klinkt dat ook érg zacht, misschien is dat het probleem?

• MacDokie
Timmyboy_ schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 17:45:
Best is om je laptop op max volume te laten outputten en zo min mogelijk de versterker van je HCS te gebruiken. Dus volume control in Windows vol open, Winamp vol open en knallen maar :D

Btw, als je AC3 audio afspeelt zonder de juiste decoder klinkt dat ook érg zacht, misschien is dat het probleem?
Dat zou nog wel eens kunnen, maar ik heb het met gewone mp3's, dat is meestal dan toch geen Ac3 ?

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Domus schreef op zondag 02 april 2006 @ 17:16:
[...]

Dat zou nog wel eens kunnen, maar ik heb het met gewone mp3's, dat is meestal dan toch geen Ac3 ?
Nee, dat is geen AC3... :)