Beste tweakers
ik heb een asus a8n sli deluxe en ik word er zo langzamerhand doodziek van.
ik heb mijn hdd's normaal via sata aangesloten, er zit op ide channel 1 als master een dvd brander
nu wilde ik een 2e dvd brander op het 2e kanaal aansluiten maar toen werden ze ineens allebei niet meer gevonden.
1 brander eraf en ja het werkt weeer.
nu wilde ik vandaag een andere hdd aansluiten, maxtor diamondmax 9 , u133, 200gb
ik sluit het aan op 2e kanaal, drive spint up maar wordt niet gevonden en de dvd brander is ook kwijt
nu heb ik hem op het 1e kanaal geprobeerd, brander eraf en ook dan wordt ie niet gevonden
master of slave maakt niet uit, plek op de kabel ook niet
heb ook andere kabels geprobeerd maar ook die geven geen hdd
de hdd doet het wel in andere pc's
nu heb ik nog een maxtor dm9 zelfde model, ook die pakt ie nu ineens niet meer (vroegah wel)
ik krijg het idee dat de onboard ide overleden is ofzo want de brander pakt ie nu ook niet meer.
andere voedingkabel maakt ook geen verschil, afkoppelen van andere sata hdd's ook niet
Ik heb eigenlijk geen zin om het mobo voor repartie oid weg te brengen want dat gaat weer veel te lang duren, ding is al 14 maanden oud denk ik. Wat zou het kunnen zijn?
Verdere specs:
asus a8n sli deluxe
athlon 64 3500+
2x 1gb pc3200 gskill 2-3-3-5
audigy 2
2x raptor 37gb
2x maxtor dm10 250gb
2x seagate 7200.7 200gb
tagan 580 - easycon
2x 6600GT in sli
ik heb de laatste bios
ik heb een asus a8n sli deluxe en ik word er zo langzamerhand doodziek van.
ik heb mijn hdd's normaal via sata aangesloten, er zit op ide channel 1 als master een dvd brander
nu wilde ik een 2e dvd brander op het 2e kanaal aansluiten maar toen werden ze ineens allebei niet meer gevonden.
1 brander eraf en ja het werkt weeer.
nu wilde ik vandaag een andere hdd aansluiten, maxtor diamondmax 9 , u133, 200gb
ik sluit het aan op 2e kanaal, drive spint up maar wordt niet gevonden en de dvd brander is ook kwijt
nu heb ik hem op het 1e kanaal geprobeerd, brander eraf en ook dan wordt ie niet gevonden
master of slave maakt niet uit, plek op de kabel ook niet
heb ook andere kabels geprobeerd maar ook die geven geen hdd
de hdd doet het wel in andere pc's
nu heb ik nog een maxtor dm9 zelfde model, ook die pakt ie nu ineens niet meer (vroegah wel)
ik krijg het idee dat de onboard ide overleden is ofzo want de brander pakt ie nu ook niet meer.
andere voedingkabel maakt ook geen verschil, afkoppelen van andere sata hdd's ook niet
Ik heb eigenlijk geen zin om het mobo voor repartie oid weg te brengen want dat gaat weer veel te lang duren, ding is al 14 maanden oud denk ik. Wat zou het kunnen zijn?
Verdere specs:
asus a8n sli deluxe
athlon 64 3500+
2x 1gb pc3200 gskill 2-3-3-5
audigy 2
2x raptor 37gb
2x maxtor dm10 250gb
2x seagate 7200.7 200gb
tagan 580 - easycon
2x 6600GT in sli
ik heb de laatste bios