iceme schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:11:
[...]
Hierin moet ik toch wat weerleggen want ik ben het hier dus absoluut niet mee eens
- Geen continuiteit in hardware (dus dat ze 3 jaar hetzelfde kunnen leveren)
Als je bij ons een een pc koopt garandeer ik jou dat je 3 jaar garantie hebt op alle onderdelen die erin zitten. next business day onsite. Als je denkt dat de optiplex die je nu koopt over 2 jaar hetzelfde is behalve de processor dan moet ik je toch teleur stellen
Kijk bij een merk, blijft vaak (lees niet altijd) de onderdelen het zelfde. Je kan gerust 1,5 lang het zelfde type machines kopen, je hoeft dus niet je image iedere keer aan te passen.
kan jij ook garanderen dat ik een systeemboard of 5 zo kan aanmelden bij jouw. Kan jij ook garanderen dat ik over 2 jaar geheugen bij jouw kan kopen dat getest is in die machines, en dat het ook goed en stabiel werkt? Graag wil je ook zo min mogelijk verschillende systeem kasten hebben in je bedrijf. 1 of 2 type's werkt het beste.
een zekerheid in componenten (dus dat hetzelfde moederboard 5 verschillende chipsets heeft)
Hier snap ik echt niet mee wat je bedoeld? Als ik een Intel D915GLVG inkoop dan is die altijd hetzelfde, hij is inderdaad wel anders dan een D915GAGL bijvoorbeeld. Dus hoe je hierbij komt ik heb geen idee, krijg een beetje een klepel en klok gevoel.
Veel kloon bouwers nemen wat nu het goedkoopste is, wordt gebruikt. Bij HP/Dell/IBM hebben ze vaak een langere tijd veel de zelfde onderdelen in de systemen zitten. Hoef je niet iedere keer je image aan te passen en te testen. Je kan dus gemakkelijk systemen wissel.
- Geen controle heeft op het geen wat gefabriceerd word (3de keus schijven om hun marges te houden)
Dell koopt netzo als mijn leveranciers ook in bij een seagate en een maxtor e.d. voor schijfen, denk je nou echt dat er apparte productie lijnen zijn voor bv een dell en oem partners? Weet je wel niet wat dat kost, ik denk dat je ervan uit kunt gaan de je bij een oem partner altijd het nieuwste krijgt terijl je bij dell nog wel eens te maken kan krijgen met oudere type schijven omdat ze 0,01 cent goedkoper in konden kopen
Hard gezegt, JA. Er zit wel degenlijk verschil in of ik een geheugen module koop bij HP of van een "vreemde leverancier". Als ik een module koop van HP, die volgens HP werkt in mijn systeem, dan kan ik er ook vanuit gaan dat het geheugen goed werkt in mijn systeem. Ik hoeft dus geen zelf onderzoek te doen of dit wel of niet in mijn systeem kan. Het zelfde geld met harddisken of andere apparatuur. HP/Dell/IBM garandeerd mij gewoon dat als ik maar hun "duurdere" spullen koop, het ook goed werkt in hun systeem.
een support kunnen leveren (als je bv. 500 werkplekken hebt en er gaan er 5 van kappot)
Onzin, als jij een betrouwbare leverancier hebt dan heb je dit soort gezeik niet, ga je naar een sallend automatisering ed. jah dan heb je dat wel maarjah kom je weer met dubbeltje en eerste rang
Je kan inderdaad goede afspraken maken met je leverancier. Maar vaak zit er toch verschil in. Kwam wel eens bij een klant, die alle desktops verving van Compaq naar een A-merk Kloon, maar het eerste wat die vertelde is dat de service toch minder was dan die van Compaq gewend was.
Dan nog vanwege hun marge meestal beroerde service erop na houden.
Zie antwoord hierboven
rote voordeel van Dell ten slotte is dat het prijstechnisch niet concurerend is maar gewoon stukken goedkoper met wat of wie dan ook..;)
Ik zou zeggen test me maar eens, in vind dat je gewoon onzin aan het verkondingen, je basseerd je uitspraken op een vooroordeel en de reclame van dell zonder het in de praktijk te hebben ondervonden. En als je het wel op ondervonden dan zou je uit moeten kijken naar aandere partner want niet elk automatisering bedrijf is hetzelfde.Niet elk bedrijf is bereid consessies te doen op kwaliteit om maar met de alternate en de salland mee te kunnen.
Maar als jij 1000 werkstations moet supporten, die JIJ ook weer via een SLA door geeft aan een klant, dan ga jij voor garantie, en ik ken maar weinig "kloon" leveranciers die mij de zelfde support kunnen geven als Compaq/Dell/IBM.
- Bieden jullie ook met jullie klonen een management omgeving voor de desktops? iest waarmee ik op afstand zo kan zien wat voor een hardware ik heb? Natuurlijk wel via een managenent tool, en niet via houtje touwtje scripts. Immers het moet goed en stabiel werken.
- En ik wil met 1 tool natuurlijk wel all mijn hardware systemen kunnen monitoren. Ik wil dus niet per systemboard een andere monitoring tool hebben.
- Bieden jullie ook een website waarmee ik snel en simpel de drivers/BIOS firmwares kan vinden voor mijn systemen? Ik wil graag ook vanaf het serienummer kunnen terug tracern wat er precies allemaal in gesupport wordt qua hardware. Hebben jullie ook zo iets?
- Test jij ook alle mogelijkheiden wat er precies allemaal werkt in jullie systemen? bv. dit type geheugen module werkt in dit systeem?
- Bieden jullie ook zo iets als prefailere warrenties op hardware?
- hebben jullie ook zo iets als een mailing list als er een update is voor een driver of firmware. Zodat ik kan kijken of ik die moet gaan uitrollen voor mijn systeem?
- Bieden jullie ook de Service door het hele land aan?
Kloon bakken zijn leuk voor @home, maar in een bedrijf, Neen, geeft mij naar een merk HP, Dell of IBM dat maakt niet 123 uit. Ze bieden allenmaal het zelfde qwa SLA en support. Het is meestel persoonlijke voorkeur. Dell, is meestal het goedkoopste, HP heeft de beste management omgeving voor servers, IBM is degenlijk en stabiel merk. Het is maar net wat je wilt.
Kies iets wat je leverancier goed kan supporten. Kies niet een merkt omdat andere het beter vinden. Als je huidige leverancier HP adviseerd omdat hij het beter voor jouw kan supporten. Neem dan de HP. Immers als je machine crashed moet hij het toch voor jouw oplossen. En als jij dan een merk hebt gekocht wat hij zelf niet of nauwelijks kent, dan ben jij daar toch weer duurder door uit.