Toon posts:

Dell-systemen in bedrijfsomgeving; ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het gebruiken van Dell systemen binnen hun onderneming?

Positief/negatief?

Qua prijs is het natuurlijk ook interessant, maar het is niet erg om een paar kwartjes bij te betalen voor de computerboer-automatiseerder om de hoek voor de extra service.
Echter, na wat offertes nagelopen te hebben zijn de verschillen wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Misschien handig om aan te geven waarom je ervaringen zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het idee dat het er uitgebreid genoeg stond.

Even snel dan:
Ik werk in kleine onderneming en binnenkort moet daar een server komen met 1 of 2 nieuwe clients.
Bij de lokale computerboer (annex automatiseerder) komt het offerte bedrag dan ruimschoots over de 6000 euro; iets wat eigenlijk erg grote klappen voor zo'n klein bedrijfje zijn.

Aan de andere kant heb ik wat prijzen vergeleken op de Dell-site. Een server scheelde al snel (met nagnoeg dezelfde specs) zo'n 1200 euro. Op een bedrag van ongeveer 3000...
Bij de clients golden ook grote verschillen.

Kijk, mocht Dell goede service kunnen leveren (en dat is wel een vereiste), dan kunnen ze hier wellicht Dell-systemen in het netwerk opnemen. Dat is toch al snel verdient.
Maar mocht dat niet zo zijn; dan moet de zure appel maar doorgebeten worden en dient men maar wat meer te betalen aan de lokale computerboer met HP systemen en hogere tarieven.

Ik ben echter van mening; ze vragen al 600 euro aan installatie; nou is dat niet echt veel, maar ik snap niet waarom er dan grote marges op de hardware moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Edit: Ah, meer info :)
Bij het MKB is het altijd hetzelfde liedje. Weinig geld over maar wel veel nodig hebben ;) Ik denk dat je lokale PC boer op zich best een goede deal aanbiedt, er zal wel installatie e.d. bij zitten en service als er iets mis is. Wat je bij Dell koopt is gewoon de garantie op de hardware en evt vervanging - de lokale PC boer zal hem ook voor je installen en onderhouden. Dat laatste moet je in een bedrijfsomgeving sowieso niet zelf willen doen, moet je gewoon lekker uitbesteden :)

[ Voor 75% gewijzigd door The Eagle op 31-03-2006 15:39 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:05

FastBunny

Give it the Works !

Mijn ervaringen met dell zijn uitstekend. Vandaag bellen morgen een monteur die het oplost.
We hebben 10 Servers van Dell (waarvan 3 ouder zijn dan 4 jaar maar nog prima werken), circa 20 desktops en circa 20 laptops. Niets mis mee naar mijn mening :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
The_Eagle schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:36:
Edit: Ah, meer info :)
Bij het MKB is het altijd hetzelfde liedje. Weinig geld over maar wel veel nodig hebben ;) Ik denk dat je lokale PC boer op zich best een goede deal aanbiedt, er zal wel installatie e.d. bij zitten en service als er iets mis is. Wat je bij Dell koopt is gewoon de garantie op de hardware en evt vervanging - de lokale PC boer zal hem ook voor je installen en onderhouden. Dat laatste moet je in een bedrijfsomgeving sowieso niet zelf willen doen, moet je gewoon lekker uitbesteden :)
Bij een kleine omgeving loont het meestal niet om dat uit te besteden en kan je het net zo goed zelf doen en het geld in je zak houden.
Dell heeft op zich wel goede service, maar dat hangt er vanaf welk service contract je afsluit...
De gold support is goed, maar daar betaal je ook voor.
Voor de rest geen idee hoe het zit qua support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Nou qua supoport weet ik niet hoe het zit maar bij ons bedrijf is kwaliteit best belangrijk en hebben we alle unix servers van sun en alle MS servers van dell. Ook alle office systemen (laptops e.d.) zijn van dell en volgens mij bevalt dat erg goed. Voordeel is in elk geval dat je voor alles (bijv. een docking station) bij een partij aan kunt kloppen en alles relatief snel wordt geleverd.

Ik kan me bij 1 of 2 servers overigens voorstellen dat je gewoon een pc-boer uitzoekt ipv dell

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:34

RKD

Wij maken op dit moment alleen gebruik van Dell voor de desktops en laptops. Mijn ervaringen zijn tot nu toe goed. Ik heb alleen gehoord dat ze buiten zodra de garantie verlopen is moeilijker gaan doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom de lokale boer om dehoek.

je kan ook kiezen voor zelfbouw met spullen van bijvoorbeeld alternate oid.

maar anyway:
de SLA`s van dell zijn gewoon goed, allemaal standaard hardware makkelijk te configureren en te bestellen. gewoon een goed bedrijf.

ik zie de computerboer niet binnen 24 uur op de stoep staan om je hele pc om te wisselen.

daarnaast kan je 2 servers makkelijk voor 3000 euro kopen, en dan heb je zeer goede specs hoor. per client kan je uitgaan van zo`n 700 euro inclusief beeldscherm en tobo.

2 servers
10 clients
1 printer

10500 euro, moet makkelijk kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Laatst online: 12-09 11:10
Op Optiplexen, Precisions, servers en Latitudes kan je Next of zelfs Same bussiness day on site support kopen. Dat is prima in orde. Ik weet niet of je als MKB-er ook Bussiness Support of Gold Support kan krijgen, maar dan ben je helemaal spekkoper.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 21:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

RKD schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:53:
Wij maken op dit moment alleen gebruik van Dell voor de desktops en laptops. Mijn ervaringen zijn tot nu toe goed. Ik heb alleen gehoord dat ze buiten zodra de garantie verlopen is moeilijker gaan doen.
Opzich niet echt vreemd je hebt gerantie in een vooraf aangegeven periode, alles wat Dell na deze periode nog doet is opzich coulance. Tenzij het een produktie fout betreft, maar dat zal dan ook niets met garantie te maken hebben. Zo wordt de behuizing van mijn Dell Inspiron 4150 van bijna 3 1/2 jaar vervangen. Dat is bijna een half jaar nadat de garantie periode is verstreken.

Overigens ligt het ook aan wie je treft bij de Dell Support afdeling. Ik had twee maal met iemand gesproken over mijn laptop beide personen gaven aan dat het een bekend probleem betrof, de scharnier punten van het scherm zijn namelijk te strak afgesteld, waardoor op den duur schuurtjes onstaan in de behuizing. Na een paar minuten overleg werd tot twee maal toe besloten dat mijn laptop voor kostenloze reparatie opgehaald zou worden. (de eerste maal was nog in de garantie periode en de tweede maal dus bijna een half jaar na de garantie periode) Nu zou mijn laptop afgelopen dinsdag opgehaald worden, maar helaas geen corrier gezien. Ik heb toen Dell aan het einde van de middag gebeld, bleek dat men het waarschijnlijk vergeten was door te geven aan de transporteur. In iedergeval deze derde persoon begon nog bijna moeilijk te doen. Hij vond het maar een vreemd verhaal dat er een reparatie uitgevoerd zou worden na de garantie periode. Tevens gaf hij aan dat scheuren in de behuizing zo-ie-zo geen garantie zou zijn hij bleef maar spreken over coulance. :O

In iedergeval, zij ik hem dat het een bekend probleem was van deze serie laptops en dat dit ook bekend zou zijn bij Dell. Zijn reactie weer, "ik vindt het maar een vreemd verhaal", maar toch is hij gaan overleggen met zijn meerdere... Toen hij terug kwam deelde hij mij alleen maar meede dat hij mij zou door verbinden met het repair center. Gisteren is mijn laptopje weer opgehaald.

Op deze iritante support medewerker na heb ik verder eingelijk alleen maar goede ervaringen met Dell. Zowel ik als mijn broertje gebruiken al een paar jaar een Dell laptop en ik kom ze zo af en toe ook wel in mijn werk tegen.

Als bedrijf zou ik gewoon een SLA afspreken met Dell of een extra garantie pakket er bij kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 31-03-2006 16:12 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 21:13
altijd goede ervaringen mee gehad.
Al onze clients hebben dell machines (servers/switched e.d. hebben we van HP)
Al moet ik zeggen dat die 600 serie behuizing niet zo praktisch vind. erg krasgevoelig
Nu heb je altijd de garantie op dezelfde hardware. wat weer een voordeel is met images enz.
Dell is soms erg traag met offertes en zijn bijna altijd verkeerd dus een offerte gaat meestal 3 keer heen en weer.
Laptops zijn ook erg degelijk stevig en stabiel. voordeel is ook dat ze docking stations hebben (erg handig voor sales medewerkers)
Bij grote afname in een jaar is veel met de prijs te doen.
kortom ideaal voor een mkb bedrijf.
nooit maar dan ook nooit met een computerboer in zee gaan. hoe goedkoop ze ook zijn. dat geld heb je er weer erg snel uit als je dell neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 19:27
Goede ervaring met de producten (kort though) en geen servers (alleen HP bij ons).

Slechte ervaring met onze account manager, ik (collegas overigens ook niet) heb nog nooit in 1 keer de juiste offerte gekregen, het meest extreme geval heeft me 8 telefoontjes en 5 mailtjes gekost, voordat de offerte was volgens de wensen die ook al in het eerste mailtje naar hem te vinden waren.

[ Voor 5% gewijzigd door Abom op 31-03-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
inderdaad, de juistheid van de offertes laat vaak te wensen over. Goed nakijken dus of ze wel juist is dus. Verder ook geen klagen van Dell. Vooral de prijs. Als je redelijk vaak besteld dan krijg je echt kortingen die niet meer normaal zijn soms :) Ook als je veel besteld op hetzelfde moment kan je echt wel serieuze zaakjes doen.
Support heb ik momenteel nog niet nodig gehad bij hen. We hebben wel wat pc'tjes, enkele laptops en een server van Dell maar nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het bedrijf waar ik nu stage loop een standaard dell service contract. En dat is ook genoeg naar mijn idee. Als je echt een veel eisend bedrijf bent zou ik voor de Gold support gaan.

Verder hebben we weinig problemen met dell, op de telefonische wachttijden na. Als er een onderdeel stuk is valt dat allemaal onder de garantie, en heb je het de volgende dag binnen. Ik heb dus ook niets te klagen over dell. Wat betreft de kosten plaatjes kan ik je niets vertellen daar ga ik niet over.

Ze zijn iig wel zeer bedreven in het handelen. Heb al aantal keer een dame van Dell aan de lijn gehad omdat ze een op=op aanbieding wilde bespreken met mijn baas. Dus nogmaals wat de service betreft heb ik niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Excuse me; de verhalen hierboven geven misschien de algemene ervaringen met Dell weer maar ik heb wel degelijk andere ervaringen met die jongens, zelfs bij een 4-uurs 24/7 contract.

- Server onderdelen niet leverbaar binnen contract-tijd na leeftijd van 2 jaar van server.
- Monteurs die verdwalen in steden als Hilversum en Den Haag (toch bekend in GPS-systeem)?
- Servers die DOA geleverd worden en wat 3x moet worden verteld/gefotografeerd voor ze langskomen of omruilen.
- Laptop-accu's die binnen de kortste keren op 0 staan en niet goed meer opladen.
- Constante storingen in hun PowerVaults.

Puntje van aandacht: ik heb het hier wel over een populatie van bijna 1000 Dell-servers met bijbehorende rand-apparatuur zoals backups, switches, clients etc maar gemiddeld hebben wij 1x per week een monteur voor 1 of meer storingen op lokatie. Dat vindt ik erg, erg veel; een percentage van ongeveer 8% storingen op de volledige inventaris op jaarbasis.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Punt 1: in het MKB zou een lokale leverancier van mij altijd de voorkeur krijgen, ook al is 'ie iets duurder: netwerken (de niet IT-kant, dan) is altijd prettig, en zo is jullie bedrijf waarschijnlijk ook groot geworden. Daarnaast zou ik eens goed alle zaken op papier zetten die je bij de leverancier-om-de-hoek krijgt en bij Dell, en dat naast elkaar leggen. Is Dell (op exact dezelfde punten, dus ook de SLA!) even goed / beter, maar toch goedkoper, geef dan op z'n minst de lokale pc-boer de kans om daarop te reageren. Misschien krijg je een betere deal van 'm, of kan 'ie gewoon ff uitleggen waarom hij het niet kan / wil voor die prijs. Trek daar vervolgens je conclusies uit.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, maar volgens mij houdt mkb in bedrijven tot 500 medewerkers. Altijd kiezen voor een lokale pc-boer zou ik zeker niet doen wanneer een bedrijf meer dan 20 werkplekken heeft. Als er geen interne it kennis aanwezig is, dan kun je dat inkopen via je lokale leverancier maar anders zal dell de goedkoopste zijn.

De support die je van hp (resellers) krijgt, is vermoedelijk beter, zeker ten aanzien van hw componenten op wat oudere modellen maar daar betaal je ook voor.

Kortom, als je klein bent en je hebt de nodige kennis in je organisatie, dan is dell het goedkoopst en biedt het redelijke support (kies wel voor 3yrs nbd). Is je organisatie wat groter dan is het niet zo moeilijk om gelijke prijzen van bijv. HP te krijgen.

Tav het aanvragen van offertes bij Dell is ook mijn ervaring dat die niet in 1 keer zijn wat je wilt hebben. Je moet iig weten wat je zelf nodig hebt (logisch),je kunt natuurlijk net zo goed het schip in gaan wanneer je je order plaatst bij je lokale leverancier als je dat niet hebt.. Dell wil wel graag verkopen, dus als je aangeeft dat je ook met andere leveranciers in onderhandeling bent, dan willen ze nog wel een stapje verder gaan. Maar goed, dit betreft alleen het sales traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben zo'n 500 desktops en een 75-tal servers. Prima support en prima prijs, we zijn onderdeel van een grote firma dus dikke korting. Alle desktops hebben 3YNBD dus weinig zorgen. Goede support ook. Ook met de servers goede ervaring. Paar keer een rotte schijf maar ja, die kom je overal tegen. Tip: koop support. Scheelt veel gezuer, iets wat wel lekker is bij een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Voor een grote klant zijn we nu voor bezig alle machines te vervangen voor Dell monitoren en machines. echter staan deze in dit geval door heel het land.

Klant had service bij Dell gekocht, er is een machine stuk.
monteur dell komt binnen, pakt defecte op, ze nieuwe neer en is weer weg.

Heel leuk, echter weet je niks voor je administratie, er staat midden in t land een machine die nog niet eens in het netwerk hangt, enz enz enz.

Kies als je een klein bedrijf bent voor een lokale pc boer.
als die 6000 euro rekent voor 2 pc's en een server vraag ik me af wat hij neer wil zetten, wij zetten regelmatig kleine netwerken op, en met de helft kom je vaak al een heel eind.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:20

DJ

Ik werk zelf bij een 'lokale computer boer' en onze klanten zijn voornamelijk MKB (tot maximaal 500 users en minimaal 5 users). Wij zijn een HP en Cisco leverancier.
Wat wij voornamelijk merken is dat DELL met de prijzen stunt, wat hun goed recht is natuurlijk. Wat de klant meestal uit het oog verliest is de ondersteuning en de kennis die wij als lokale IT partner hebben van de klant. Die heeft DELL niet. Die zal DELL ook nooit willen hebben of krijgen, omdat men daar niet in geïnteresseerd is.

Meestal zien we dan ook dat de klant de Servers van ons betrekt (en dus 'duurdere' HP Servers koopt), maar de desktops en laptops van DELL betrekt. Dit is voor ons natuurlijk minder leuk, maar niet erg. Immers, de belangrijke systemen (de Servers en netwerk componenten) zijn door ons geleverd en precies afgestemd op wat de klant wil.

Het is een vertrouwens issue denk ik. Wij als IT partner moeten het hebben van de vertrouwens relatie met de klant (onder andere). DELL moet het hebben van de prijs. De reden dat wij 'weg komen' met hogere prijzen is omdat wij het vertrouwen hebben van de klant omdat we de klant zo goed kennen.

Wat onderhoud en support betreft: alle systemen die via ons besteld worden worden door ons standaard eerst getest (DOA test) bij ons intern. Voordat de systemen dus naar de klant gaan weet de klant dat hij een systeem krijgt wat zeker weten werkt!! En dat is ook belangrijk en de klant wil daar meestal ook wel wat extra voor betalen. Zeker als je een (groot) project hebt waar je in één keer een hoop machines vervangt.
Wat wij ook standaard doen is de machine (voor zover dat gaat) prefabben (voorbereiden). Dus als de machine naar de klant gaat staat er al een werkend OS op en voor zover mogelijk al de applicaties die nodig zijn.

Nu is het bij DELL ook mogelijk om volledig voorgeconfigureerde PC te krijgen, maar dat heb je eigenlijk pas bij grote klanten. Bij MKB klanten kun je die service meestal niet krijgen (of is het onbetaalbaar).

Dus, mijn advies zou zijn om te kijken hoe groot je eigen organisatie is. Heb je geen IT kennis in huis (of te weinig) dan heb je een externe partij nodig (die je kunt vertrouwen!) die jou vervolgens een goed advies kan geven. Op basis van dat advies kun je altijd nog naar DELL stappen als je dat perse wilt, maar mijn ervaring is dat vooral bij Servers de lokale IT partner het 'beter kan weten' dan DELL.
Als je wel voldoende IT kennis in huis hebt dan kun je zelf ook bepalen wat voor Server (en wat voor configuratie) en PC/Laptops je nodig hebt en kun je ze ook zelf installeren. Kijk dan ook even naar hoeveel tijd je dat gaat kosten (en reken dat uit in euro's per uur voor de grap). Kans is groot dat de hoeveelheid uren die je er dan zelf in gaat steken net zoveel is of zelfs meer dan een lokale IT partner.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Voor elk bedrijf wil je eigenlijk geen B merk (zelfbouw pc) maar bv Compaq/HP of iets anders

Waar ik nu werk zijn ze een groot voorstander van Dell, de problemen die ik ermee heb als beheerder zijn teveel om op te noemen.
Wat je zoekt als beheerder is gewoon 1 merk 1 punt waar je support krijgt.
Zelf vindt ik netwerk + hoe meer van het zelfde type hardware hoe beter.

1 soort Netwerkkaarten en remote hardware inventarisatie software die bij je PC leverancier zit is belangrijk. Eveneens minimaal verschillende soorten hardware.
Hoe meer je hardware + software onderling verschilt hoe meer "aparte" problemen zullen opspelen.

Ik zelf zeg HP/Compaq omdat je met dat spul gewoon een huis kan bouwen en het altijd goed doet.
Niet dat er geen problemen mee zijn maar de support is gewoon ideaal drivers zijn makkelijk te vinden. En elk bedrijfs type heeft meestal maar 1 soort hardware (voor thuis oplossing is het wel wat anders)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:00

DDX

trouwens ik hoor veel mensen spreken over gold support op dell servers
waarom kiezen julie voor gold ipv silver support ?

aangezien beide 24/7/4 is toch ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Persoonlijk heb ik erg slechte ervaringen met Dell wat betreft support op hun servers, maar ik moet daar wel bij zeggen dat die ervaringen al weer erg oud zijn (5 jaar), die ervaringen zijn echter zo slecht dat ze voor mij definitief hebben afgedaan wat servers betreft.

Wel moet je je denk ik sowieso vragen stellen bij een bedrijf dat het moet hebben van de support dat twee contracten heeft met dezelfde response tijden maar verschillende niveaus :)

Voor desktops (niet laptops, daar zijn ze ook erg slecht in) heb ik Dell-relatief-gewijs goede ervaringen met ze. Meestal komen de vervangende stukken wel een dagje later dan toegezegd (of leveren ze het bij het buurbedrijf af), maar aangezien je desktops gemakkelijker zelf even kan vervangen (bv. door wat spare PCs op de site te hebben) hoeft dat niet zo'n probleem te zijn. Voordeel op het punt van desktops is dat ze gewoon erg goedkoop zijn en de kwaliteit van het materiaal niet slecht is :)

Zelfbouw is iets wat je niet moet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:57

Stewie!

Keen must die!

Zelf erg goede ervaringen, zeer scherpe prijzen, stabiele hardware, goede support (bronze 3y nbd), 60+ servers staan.

Eenmaal kapot moederbord, gebeld, even boos moeten worden, ochtend daarop, 9 uur, draaide de server weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op zondag 02 april 2006 @ 11:23:

SUPPORT
De support afspraak is altijd afhanelijk van de gewenste uptime van de omgeving m.b.t. de productie. Als je enkel binnen kantoor uren draait als bedrijf, heeft het minder zin om de duurdere support afspraken te maken dan wanneer je 24/7 doordraait als bedrijf.

Ik heb ervaring met diverse leveranciers in diverse klassen van het bedrijfsleven; een multinational waar ik mijn meeste tijd spendeer, daar gebruiken we momenteel mixed Dell en HP (nieuwe tender, nieuwe leverancier.. zo werkt dat met global agreements), maar zo ook ondersteun ik MKB, waar een klant een single server omgeving heeft met 5 clients.

Er moet altijd eerst bepaald worden wat de service moet zijn om het bedrijf te ondersteunen dus.

Ook een Dell kan mindere prestaties leveren, ik lees dit hierboven, maar heb er zelf ook wel eens wat mee gehad. over het algemeen valt het best mee. de meeste supports worden netjes afgehandeld en vaak netter dan verplicht. (dit komt door de flexibiliteit van de supprt partij die gestuurd wordt door Dell (wat dacht je, dat ze eigen personeel sturen? NOT, gewoon een Getronics etc. regio afhanelijk)

Het is wel duidelijk merkbaar wanneer je daadwerkelijk support benodigd. de lokale PC Agrarier om de hoek doet toch echt geen oog minder dicht als jij belt om 17:05 uur op vrijdag om een probleem met de hardware.. die roepen bijna altijd "maandag bent u de eerste"

PRIJSVERSCHIL

Wat betreft de prijs, dat is ook merkbaar door de grote afzet die een Dell geniet t.o.v. de PC agrariers. die moeten net wat meer knijpen om je tegemoet te komen. Als je een supercar gaat ontwikkelen en bouwen kost je dat ook een G.O.D.'s vermogen, echter wanneer je hem in massa productie zet, vind het publiek jou vanzelf wel. Starke marketing helpt hierin natuurlijk ook een hand :P

STABILITEIT
opmrking is wel dat ieder stuk hardware afhankelijk is van de omgeving waarin zij actief te werk wordt gesteld. daarom worden server farms ook netjes in een equipment room geplaatst met klimaatbeheersing :7 , verhoogde vloer O-) structuur (en afhankelijk van je belangrijkheid een setje blus apparatuur :'( )

kortom, genoeg te bepalen voor je tot aanschaf overgaat bij wie dan ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Mad_Cookie; huh, dat is toch geen reactie op mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op zondag 02 april 2006 @ 11:23:

Van de Dell site:
Een 3-jarige, 24x7 volledig geïntegreerde service die preventieve ondersteuning en snelle oplossingen biedt om de uptime van het systeem te optimaliseren met een hogere beschikbaarheid of met systemen en oplossingen die cruciaal zijn voor het bedrijf.

U hebt directe toegang tot de allerbeste engineers van Dell, zowel in het veld als in het Expert Centre, toegang tot een team voor technisch accountmanagement en daarnaast biedt het Expert Centre u de mogelijkheid zelf het urgentieniveau aan te geven, zodat uw problemen de aandacht en oplossing krijgen waaraan u behoefte heeft.

Dit is niet gewoon een uitbreiding op het Silver-serviceniveau, maar een volledig andere benadering van ondersteuning. Daarom is deze service ook ondergebracht in het Expert Centre van Dell.
We hebben standaard op alle desktops/servers gold support aangezien dat bij de deal zit die onze moeder heeft met Dell. Ik merk verder weinig verschil als ik een storing meld.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

mja dat is de commerciele uitleg, maar hebben er hier ook ervaring met de verschillen
de listprice verschilt nml zo'n 500 tot 1000 euro tussen silver en gold

mijn persoonlijke ervaring is dat je met gold support op nummer in india uitkomt, terwijl je met silver support gewoon iemand in nederland spreekt, zonder lastig engels accent
(de ervaring beperkt zich echter tot aanvragen van vervangende voeding/harddisk)

ik heb wel begrepen dat gold support ook support vragen voor het operatingsystem behandelt, maar of dit nou die extra paar honderd euro waard is ? (misschien wel als je 1 server hebt, maar niet bij tig servers lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op zondag 02 april 2006 @ 16:41:
mja dat is de commerciele uitleg, maar hebben er hier ook ervaring met de verschillen
de listprice verschilt nml zo'n 500 tot 1000 euro tussen silver en gold

mijn persoonlijke ervaring is dat je met gold support op nummer in india uitkomt, terwijl je met silver support gewoon iemand in nederland spreekt, zonder lastig engels accent
(de ervaring beperkt zich echter tot aanvragen van vervangende voeding/harddisk)

ik heb wel begrepen dat gold support ook support vragen voor het operatingsystem behandelt, maar of dit nou die extra paar honderd euro waard is ? (misschien wel als je 1 server hebt, maar niet bij tig servers lijkt me)
Ik krijg eigenlijk alleen maar Nederlands sprekende engineers aan de telefoon. Enig verschil wat ik opmerk bij Gold support is dat er (bijna) geen wachttijd is. De engineer die bij je op de stoep staat is gewoon dezelfde engineer dus daar is ook geen verschil in volgens mij. Maw, als wij het niet erbij zouden krijgen zou ik het niet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij aanschaf van meerdere servers neem ik over het algemeen de goedkoopste support variant (3yrs nbd) en bestel daarnaast gewoon nog een server als hot-standby. Is over het algemeen goedkoper dan een duurder contract en je bent gewaarborgd van directe beschikbaarheid. Eerlijkheid gebied te zeggen dat 't hier wel vaak over de (goedkopere) 1U modellen gaat, maar kosten technisch werkt 't.

Wat meer ontopic: Ik wil absoluut geen afbreuk doen aan de 'lokale pc boer', vermoed dat je er een zeer breed scala aan bedrijven onder kan benoemen. Denk echter wel dat een klein bedrijf met enige interne know-how het beste met Dell of HP-dozen schuiver zaken kan doen, zodra je meer specifieke externe kennis nodig hebt qua setup/implementatie/beheer/etc, dan kan die 'lokale' absoluut van toegevoegde waarde zijn. Zie helaas te vaak kleine bedrijven te dure oplossingen aanschaffen omdat ze de kennis zelf niet hebben en afgaan op hun 'all-in-one' solutions provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ontzettend bedankt voor de vele reacties!

Een groot aantal punten had ik al in mijn achterhoofd, maar het is toch fijn om alle ervaringen te lezen.

Ik had kosten van Dell en van de PC-agrarier om de hoek al naast elkaar gezet en het verschil is groot. Puur kijken naar de server: bij de PC-boer betalen we (HP Proliant) €4456 euro incl installatie. Bij Dell betalen we €3089 euro inclusief installatie.
Ik vind dit nogal een groot verschil.

Persoonlijk ben ik van mening dat PC-Agrariers (om het dan toch ook maar netjes te noemen) niet zo zeer hoeven te verdienen op de hardware. Het kan wel zo zijn dat ze het niet voor de tarieven kunnen aanbieden van de 'grootgrondbezitters' maar een verschil van bijna 1400 euro is nogal de moeite; dat zijn bijna 2 clients inclusief software...
Per definitie moeten ze het geld verdienen met installatie en acht uur is toch wel de moeite waard lijkt me.
Goed, de vertrouwensrelatie is een gegeven maar die wordt wel duur betaald dan. Zelfs een vriendin is goedkoper in onderhoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Of 1400 euro verschil 'veel' is kunnen wij natuurlijk niet zeggen.

Wat Dell aan installatie doet is vaak het OS er op zetten en dan snel hard wegrennen terwijl je bij je lokale partij misschien wel veel meer krijgt? Daarnaast weten we niet precies wat voor hardware je aan Dell gevraagd hebt, wat voor support contracten (looptijd, reactie/reparatie tijd), en wat voor hardware je door je lokale installateur geoffereerd krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:06:
Mad_Cookie; huh, dat is toch geen reactie op mij ?
:?

Was algmeen te posten bedoeld.. IE7, what can i say :9

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

In onze omgeving waarbij wij een 8-tal locaties hebben, een totaal van ca. 30 servers (poweredge), 600 werkplekken (optiplex) en nog wat los spul moet ik zeggen dat wij zeer tevreden zijn over Dell..
Ik zou zowieso niet bij een lokale pc-bouwer op de hoek mijn systemen halen omdat:

- Geen continuiteit in hardware (dus dat ze 3 jaar hetzelfde kunnen leveren)
- Geen zekerheid in componenten (dus dat hetzelfde moederboard 5 verschillende chipsets heeft)
- Geen controle heeft op het geen wat gefabriceerd word (3de keus schijven om hun marges te houden)
- Geen support kunnen leveren (als je bv. 500 werkplekken hebt en er gaan er 5 van kappot)
- Dan nog vanwege hun marge meestal beroerde service erop na houden.

Prijstechnisch zou ik niet gaan klooien met bedrijven zoals een alternate, leuk voor de hobbyist thuis, maar voor zakelijke bedrijfszekere omgevingen alleen maar de merken IBM, Toshiba, Compaq (HP) of Dell..

Grote voordeel van Dell ten slotte is dat het prijstechnisch niet concurerend is maar gewoon stukken goedkoper met wat of wie dan ook..;)

Mzzl..
eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maynarduz
Dell levert niet meer dan het gewenste OS (aan te geven in de order) op de Server of het Werkstation te leveren. Er zit overigens een CDRommekeset bij PowerEdges, deze stop je er simpelweg in en dan boot hij een Linux omgeving (grappig, vroeger werd er een compleet NT4 van CD geladen) om je daarin van dienst te zijn bij (her)installatie van de server en het OS (plain and simple, just the OS dus)
beetje Prep achtige antwoorden invullen en whoppa, een running config na iet wat van een uurtje.

dan komt het, je gaat het beestje dan pas in de omgeving hangen en dat werk wordt door wie dan ook niet ondersteund.. daar heb je de jezelf / IT club / detacheerder / Remote Beheer partij* voor nodig (doorhalen wat niet van toepassing is)

maar vertel nu eens:
- wat gaan we met die neiuwe systemen doen?
- wanneer moeten we dat beschikbaar houden als je kijkt naar de 7 dagen van de week?
- noem het Dell model hardware
- noem de Agrarier-config

proberen wij verder je F1 toets even uit te hangen hier

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer goede ervaringen betreft de stabiliteit (met name de servers) en support. Harde schijf stuk? Even bellen en binnen een half uur heb ik een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 14:57

Stewie!

Keen must die!

--

[ Voor 100% gewijzigd door Stewie! op 03-04-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Je werkt in het dell magazijn ofzo, LasP80 ? Binnen een half uur? Een halve week zal je bedoelen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:52:
Je werkt in het dell magazijn ofzo, LasP80 ? Binnen een half uur? Een halve week zal je bedoelen ;) :P
Dacht het zeer zeker niet ;) Ik had een tijdje geleden een kapotte schijf (server). Ik heb gebeld en er werd een koerier langs gestuurd. Half uur! Nou moet ik wel zeggen dat Dell een magazijn bij schiphol heeft, en wij daar aardig in de buurt zitten ;) Geld natuurlijk niet voor werkstations..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 14:07
Ik heb met zowel Dell als HP goede en slechte ervaringen verschillend in DOA machines en vroegtijdige uitvallers.
Soms gaat het snel en soms duurt het een week voordat ze snappen dat er een paar toetsenborden kapot zijn gegaan omdat een computer teveel spanning via de PS2 port geeft (voorbeeldtje) terwijl je dat duidelijk zegt een paar x

Vooral Dell is vrij makkelijk met vervangende onderdelen; ipv 1 HD voor een raidsysteem kwam er gelijk een doos met 12 nieuwe schijven en de oude mochten we houden 8)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Wij zijn Dell reseller en als je de juiste contacten hebt, dan is Dell zeker een hele goede optie. Prijzen liggen ca 20% onder HP en kwaliteit is gelijk. Garanties kun je net als bij ieder ander afdichten door services.

Veel al zien wij dat lokale partijen geen dell willen verkopen omdat zij daar geen marge op krijgen (kan soms wel lekker zijn bij grotere projecten), maar eerlijk gezegd moeten wij het ook van onze specialisme (dienstverlening) hebben ipv die paar procentjes op hardware.

Het enige nadeel is dat als je als end user, zonder accountmanager, bij dell wilt kopen, dat het nog eens lang kan duren voordat je de juiste persoon te pakken hebt.

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:38:
dan komt het, je gaat het beestje dan pas in de omgeving hangen en dat werk wordt door wie dan ook niet ondersteund.. daar heb je de jezelf / IT club / detacheerder / Remote Beheer partij* voor nodig (doorhalen wat niet van toepassing is)
Ik mis de PC agrariër nog ;)

Maar misschien ben ik als werkzame bij genoemde categorie wel een geval apart want wij kunnen die bak dus ook nog verder configgen en in 't domain hangen voorzien van de nodige software.
Zo wordt het stukje systeembeheer er regelmatig bijgetrokken namelijk en dat verklaart vaak de wat hogere prijs ten opzichte van $grotedozenschuiver.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 08:45
Hierin moet ik toch wat weerleggen want ik ben het hier dus absoluut niet mee eens

Als je bij ons een een pc koopt garandeer ik jou dat je 3 jaar garantie hebt op alle onderdelen die erin zitten. next business day onsite. Als je denkt dat de optiplex die je nu koopt over 2 jaar hetzelfde is behalve de processor dan moet ik je toch teleur stellen

een zekerheid in componenten (dus dat hetzelfde moederboard 5 verschillende chipsets heeft)

Hier snap ik echt niet mee wat je bedoeld? Als ik een Intel D915GLVG inkoop dan is die altijd hetzelfde, hij is inderdaad wel anders dan een D915GAGL bijvoorbeeld. Dus hoe je hierbij komt ik heb geen idee, krijg een beetje een klepel en klok gevoel.

- Geen controle heeft op het geen wat gefabriceerd word (3de keus schijven om hun marges te houden)

Dell koopt netzo als mijn leveranciers ook in bij een seagate en een maxtor e.d. voor schijfen, denk je nou echt dat er apparte productie lijnen zijn voor bv een dell en oem partners? Weet je wel niet wat dat kost, ik denk dat je ervan uit kunt gaan de je bij een oem partner altijd het nieuwste krijgt terijl je bij dell nog wel eens te maken kan krijgen met oudere type schijven omdat ze 0,01 cent goedkoper in konden kopen

een support kunnen leveren (als je bv. 500 werkplekken hebt en er gaan er 5 van kappot)
Onzin, als jij een betrouwbare leverancier hebt dan heb je dit soort gezeik niet, ga je naar een sallend automatisering ed. jah dan heb je dat wel maarjah kom je weer met dubbeltje en eerste rang

Dan nog vanwege hun marge meestal beroerde service erop na houden.

Zie antwoord hierboven

rote voordeel van Dell ten slotte is dat het prijstechnisch niet concurerend is maar gewoon stukken goedkoper met wat of wie dan ook..;)

Ik zou zeggen test me maar eens, in vind dat je gewoon onzin aan het verkondingen, je basseerd je uitspraken op een vooroordeel en de reclame van dell zonder het in de praktijk te hebben ondervonden. En als je het wel op ondervonden dan zou je uit moeten kijken naar aandere partner want niet elk automatisering bedrijf is hetzelfde.Niet elk bedrijf is bereid consessies te doen op kwaliteit om maar met de alternate en de salland mee te kunnen.

[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben al onze hardware van Dell. 35 desktops, 7 servers en een aantal notebooks.
Alles werkt en draait stabiel. Voor de servers hebben we een 4-uurs contract, zodat bij defecte onderdelen er na 4 uur een monteur is met nieuwe, dezelfde dag.
Voor de desktops hebben we een Next day on Site-contract.

Wat betreft de klantvriendelijkheid is er voor ons de laatste jaren erg veel veranderd. (we hebben een account-manager)
Eerst was het bellen, eventueel een bericht inspreken en dan maar afwachten of je ooit werd teruggebeld.
Nu is het dat er gelijk opgenomen wordt of anders wordt je WEL teruggebeld. Vaak binnen het uur. We hebben nu sinds kort een nieuwe account-manager en die kwam langs om kennis te maken en te adviseren ivm onze vervangingscyclus van 3 jaar. Helemaal top! Ook offertes gaan snel.
Over de prijs is goed te onderhandelen. (voor ons is de prijs al lager ivm gezondheidszorg). minimaal 10% korting........

Voor ons is Dell een prima leverancier. Maar als je een klein bedrijf bent, lopen ze misschien wel minder hard voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash32 schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:37:
[...]

Ik mis de PC agrariër nog ;)

Maar misschien ben ik als werkzame bij genoemde categorie wel een geval apart want wij kunnen die bak dus ook nog verder configgen en in 't domain hangen voorzien van de nodige software.
Zo wordt het stukje systeembeheer er regelmatig bijgetrokken namelijk en dat verklaart vaak de wat hogere prijs ten opzichte van $grotedozenschuiver.
Nee, die mis je niet.. die is onderverdeeld in de genoemden. Het was gericht op de levering via ee a-party supplier. Ik weet zelf ook goed genoeg dat een Agrarier meer kan dan een hardeschijf omploegen :Y) Als je onder die noemer dus meer dan leveren van een werkende barebone doet, ben je dus taken aan het doen die onder IT Club of dergelijk vallen. Ik geeft oe, mijn lijstje klopt in die zin dan ook niet helemaal, want enerzijds noem ik een Dell, anderzijds vergeet ik de kleintjes onder ons 8)7

Het gaat erom duidelijk te krijgen voor de topicstarter wat er belangrijk is. Als je een 'reguliere' Agrarier in de hand neemt. dan ben je meer afhankelijk van support regelingen dan bij een dozensjofel.. die heeft backup in India en Pakistan zitten.. je belt zondag een nummer 0206474500 (dit is toch slecht, want ik ken het aus meiner kopf) om je gestoorde server aan te melden, dan krijg je 123 tonen uit NL te horen en schakelt het tel-systeem op Schiphol Rijk je snel door naarhet datacenter in voorheen ierland... india dus nu. UIteindelijk krijg je dan support van de reeds eerder vermeldde zelfde gast uit de support chain van Dell NL.. jawel, je denkt toch niet dat die Indier op zijn fietsje springt en naar NL hobbelt? (die Agrarier wel trouwens :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:16
iceme schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:11:
[...]

Hierin moet ik toch wat weerleggen want ik ben het hier dus absoluut niet mee eens

Als je bij ons een een pc koopt garandeer ik jou dat je 3 jaar garantie hebt op alle onderdelen die erin zitten. next business day onsite. Als je denkt dat de optiplex die je nu koopt over 2 jaar hetzelfde is behalve de processor dan moet ik je toch teleur stellen
Kijk bij een merk, blijft vaak (lees niet altijd) de onderdelen het zelfde. Je kan gerust 1,5 lang het zelfde type machines kopen, je hoeft dus niet je image iedere keer aan te passen.
kan jij ook garanderen dat ik een systeemboard of 5 zo kan aanmelden bij jouw. Kan jij ook garanderen dat ik over 2 jaar geheugen bij jouw kan kopen dat getest is in die machines, en dat het ook goed en stabiel werkt? Graag wil je ook zo min mogelijk verschillende systeem kasten hebben in je bedrijf. 1 of 2 type's werkt het beste.
een zekerheid in componenten (dus dat hetzelfde moederboard 5 verschillende chipsets heeft)

Hier snap ik echt niet mee wat je bedoeld? Als ik een Intel D915GLVG inkoop dan is die altijd hetzelfde, hij is inderdaad wel anders dan een D915GAGL bijvoorbeeld. Dus hoe je hierbij komt ik heb geen idee, krijg een beetje een klepel en klok gevoel.
Veel kloon bouwers nemen wat nu het goedkoopste is, wordt gebruikt. Bij HP/Dell/IBM hebben ze vaak een langere tijd veel de zelfde onderdelen in de systemen zitten. Hoef je niet iedere keer je image aan te passen en te testen. Je kan dus gemakkelijk systemen wissel.

Dell koopt netzo als mijn leveranciers ook in bij een seagate en een maxtor e.d. voor schijfen, denk je nou echt dat er apparte productie lijnen zijn voor bv een dell en oem partners? Weet je wel niet wat dat kost, ik denk dat je ervan uit kunt gaan de je bij een oem partner altijd het nieuwste krijgt terijl je bij dell nog wel eens te maken kan krijgen met oudere type schijven omdat ze 0,01 cent goedkoper in konden kopen
Hard gezegt, JA. Er zit wel degenlijk verschil in of ik een geheugen module koop bij HP of van een "vreemde leverancier". Als ik een module koop van HP, die volgens HP werkt in mijn systeem, dan kan ik er ook vanuit gaan dat het geheugen goed werkt in mijn systeem. Ik hoeft dus geen zelf onderzoek te doen of dit wel of niet in mijn systeem kan. Het zelfde geld met harddisken of andere apparatuur. HP/Dell/IBM garandeerd mij gewoon dat als ik maar hun "duurdere" spullen koop, het ook goed werkt in hun systeem.
een support kunnen leveren (als je bv. 500 werkplekken hebt en er gaan er 5 van kappot)
Onzin, als jij een betrouwbare leverancier hebt dan heb je dit soort gezeik niet, ga je naar een sallend automatisering ed. jah dan heb je dat wel maarjah kom je weer met dubbeltje en eerste rang
Je kan inderdaad goede afspraken maken met je leverancier. Maar vaak zit er toch verschil in. Kwam wel eens bij een klant, die alle desktops verving van Compaq naar een A-merk Kloon, maar het eerste wat die vertelde is dat de service toch minder was dan die van Compaq gewend was.
Dan nog vanwege hun marge meestal beroerde service erop na houden.

Zie antwoord hierboven

rote voordeel van Dell ten slotte is dat het prijstechnisch niet concurerend is maar gewoon stukken goedkoper met wat of wie dan ook..;)

Ik zou zeggen test me maar eens, in vind dat je gewoon onzin aan het verkondingen, je basseerd je uitspraken op een vooroordeel en de reclame van dell zonder het in de praktijk te hebben ondervonden. En als je het wel op ondervonden dan zou je uit moeten kijken naar aandere partner want niet elk automatisering bedrijf is hetzelfde.Niet elk bedrijf is bereid consessies te doen op kwaliteit om maar met de alternate en de salland mee te kunnen.
Maar als jij 1000 werkstations moet supporten, die JIJ ook weer via een SLA door geeft aan een klant, dan ga jij voor garantie, en ik ken maar weinig "kloon" leveranciers die mij de zelfde support kunnen geven als Compaq/Dell/IBM.
  • Bieden jullie ook met jullie klonen een management omgeving voor de desktops? iest waarmee ik op afstand zo kan zien wat voor een hardware ik heb? Natuurlijk wel via een managenent tool, en niet via houtje touwtje scripts. Immers het moet goed en stabiel werken.
  • En ik wil met 1 tool natuurlijk wel all mijn hardware systemen kunnen monitoren. Ik wil dus niet per systemboard een andere monitoring tool hebben.
  • Bieden jullie ook een website waarmee ik snel en simpel de drivers/BIOS firmwares kan vinden voor mijn systemen? Ik wil graag ook vanaf het serienummer kunnen terug tracern wat er precies allemaal in gesupport wordt qua hardware. Hebben jullie ook zo iets?
  • Test jij ook alle mogelijkheiden wat er precies allemaal werkt in jullie systemen? bv. dit type geheugen module werkt in dit systeem?
  • Bieden jullie ook zo iets als prefailere warrenties op hardware?
  • hebben jullie ook zo iets als een mailing list als er een update is voor een driver of firmware. Zodat ik kan kijken of ik die moet gaan uitrollen voor mijn systeem?
  • Bieden jullie ook de Service door het hele land aan?
Kloon bakken zijn leuk voor @home, maar in een bedrijf, Neen, geeft mij naar een merk HP, Dell of IBM dat maakt niet 123 uit. Ze bieden allenmaal het zelfde qwa SLA en support. Het is meestel persoonlijke voorkeur. Dell, is meestal het goedkoopste, HP heeft de beste management omgeving voor servers, IBM is degenlijk en stabiel merk. Het is maar net wat je wilt.

Kies iets wat je leverancier goed kan supporten. Kies niet een merkt omdat andere het beter vinden. Als je huidige leverancier HP adviseerd omdat hij het beter voor jouw kan supporten. Neem dan de HP. Immers als je machine crashed moet hij het toch voor jouw oplossen. En als jij dan een merk hebt gekocht wat hij zelf niet of nauwelijks kent, dan ben jij daar toch weer duurder door uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Hoewel ik me de discussie van beide kanten goed kan voorstellen, moeten we ook de 2e post van de TS even niet uit het oog verliezen:
Even snel dan:
Ik werk in kleine onderneming en binnenkort moet daar een server komen met 1 of 2 nieuwe clients.
Met andere woorden: hardware monitoring, driverupdates via een mailinglist, service door het hele land en support voor 1000 workstations is leuk, maar in de originele discussie natuurlijk totaal irrelevant.
Het gaat hier over kleine(re) bedrijven: de bedrijven die waarschijnlijk vooral lokaal opereren, misschien maximaal 10 clients hebben staan en waarschijnlijk zelf niet de kennis hebben om een dergelijk kleinschalig netwerkje te onderhouden, of niet het geld hebben om daar iemand voor in dienst te nemen.
Vaak kom je dan uit bij de computerboer-om-de-hoek: die kan alles voor je doen. Natuurlijk, bij Dell heb je een SLA, maar betekend dat ook dat ze af en toe even je systemen even spywarevrij komen maken, een nieuwe gebruiker in je AD opvoeren, dat extra UTP-kabeltje voor die netwerkprinter komen leggen en die paar regels die je zo graag wilt invoeren even omzetten in GPO's en voor je in doorvoeren in je domain?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 21-09 08:45
Rolfie schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:21:
[...]
Veel tekst waar in blijkt dat we het niet eens kunnen worden
Zoals ik dit lees lijkt me dit een discussie die nergens op uit loopt jij vind iets en ik vind ook iets, wat totaal anders is. Ik moet je gelijkgeven in het verhaal dat zo min mogelijk images binnen je omgeving het beste is. Dat je dat kan verwezeleken door de stellen dat dat alleen met "A" merk pc's kan vind ik onzin.

Monitor mogelijkheden zijn er natuurlijk genoeg dmv. intel Landesk (welk op elk intel bord werkt) dus dat is het probleem niet.

Even over het geheugen ja ik kan jou geheugen bieden over 2 jaar wat werkt in het bord. HP gebruikt eigenlijk al enkele jaren dezelfde modules van bv kingston of infinion wat de normale "kloon" (wat is eigenlijk nog een kloon?, dan is IBM de enige "ECHTE" PC bouwer) alleen staat er een hp sticker op en is tie 2 x zo duur als een normale module. Maar dat moet willen geloven natuurlijk.

Ik moet je gelijk geven in het feit dat wij geen mailing lijst hebben waarin je de nieuwe drivers en bios updates ziet waarin je zelf moet kijken. Dat houden wij bij voor onze klanten en als er problemen zijn dan nemen we contact op. Maar er geld nogsteeds binnen de automatisering een gouden regel : "If it aint broke, don't fix it"

W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:07:
Punt 1: in het MKB zou een lokale leverancier van mij altijd de voorkeur krijgen, ook al is 'ie iets duurder: netwerken (de niet IT-kant, dan) is altijd prettig, en zo is jullie bedrijf waarschijnlijk ook groot geworden. Daarnaast zou ik eens goed alle zaken op papier zetten die je bij de leverancier-om-de-hoek krijgt en bij Dell, en dat naast elkaar leggen. Is Dell (op exact dezelfde punten, dus ook de SLA!) even goed / beter, maar toch goedkoper, geef dan op z'n minst de lokale pc-boer de kans om daarop te reageren. Misschien krijg je een betere deal van 'm, of kan 'ie gewoon ff uitleggen waarom hij het niet kan / wil voor die prijs. Trek daar vervolgens je conclusies uit.
Wel een dezer dagen gaan we de onderhandeling aan met de lokale automatiseerder. Ralph's werkwijze hanteer ik inderdaad ook.

In het andere geval wint de lokale automatiseerder denk ik ook wel, want ik ben zelf geen tweaker. Ik kan mijn eigen pctje in elkaar zetten en Windows erop zetten, maar met netwerken heb ik weinig ervaring. Dus waarschijnlijk is de service van Dell te beperkt voor ons nog beperktere kennisvermogen :)

Wederom bedankt voor de aanvullende reacties... Compliment trouwens, jullie kunnen netjes discussieren. Meestal ontaarden op andere forums alle discussies in flamewars maar jullie zijn opgevoed ;)

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 13:02

dread

Sluwe vlaming

We hadden laatst verkeerde schermen besteld. widescreen ipv normale.

zegt dell pech gehad we kunnen ze niet terug nemen.

daarom bestellen we niet meer bij dell. dan maar liever terug via onze leveranciers.

even mijn post aanpassen na het slotje ;)

Dell neemt geen foutieve leveringen terug.

Was voor mij ook een verassing en geen aangename. Ik had verkeerd besteld (ook toegegeven) , 2X 20 “monitor en die waren widescreen ipv gewone. Kunnen we hier niets mee maar helaas werden ze niet terug genomen en wij hebben onze eigen account manager die het ook absurd vond maar er niets aan kon doen.

De reden dat ik dat topic nam was omdat het echt over zakelijke ervaringen bij dell ging en dit mocht toch geweten worden. Vooral omdat ik benieuwd ben of dat bij andere bedrijeven ook zo is want daar twijfel ik een beetje aan.

Ze hebben ons wel een heel goede aanbieding gedaan om 20” monitoren te kopen en uiteindelijk gaan we er toch mee door. Maar we zijn wel voorzichtiger geworden. Op het panische aan eigelijk ;) zo een fouten kunnen we ons niet vaak veroorloven.

Dus ik ben benieuwd wat de ervaring van anderen geweest is hierbij. Want bij ons werd gezegd dat het onmogelijk was om foutieve leveringen terug te nemen. Zelf het aanhalen van de wet op verkopen op afstand helpt natuurlijk niet omdat die alleen opgaat bij consumenten.

[ Voor 73% gewijzigd door dread op 15-09-2006 11:30 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Equator
  • Laatst online: 14:04

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Oke, in overleg weer geopend..

[ Voor 86% gewijzigd door Equator op 15-09-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 23-09 11:48

killercow

eth0

Als je servers zoekt, dell levert niet de goedkoopste servers, dat doet sun.

(of je moet die schemiele celeron's servers noemen)

Een x2100 server van sun leveren ze de volgende dag, met support en zonder gelul.
En dat voor iets van 700 euro.

HP, Dell en IBM zijn tot nu toe alleen maar duurder geweest als ik web-servers zocht.
Voor zwaardere modellen liggen de prijzen van sun weer wat hoger, maar zijn de specs ook weer een stuk beter dan de dell systemen.

Verder heb ik behoorlijk ruzie met management als ik moet uitleggen waarom scherm x, vorig jaar 130 euro koste, en nu 210.
Tjah zomer aanbieding ey. waarop zij antwoorden: maar we hebben er nog zo eentje nodig voor een dual monitor setup.
Ja leuk, hij is nu wel 60 euro duurder dan de concurentie, en ook nog eens met 75 euro verzendkosten ipv 20.

openkat.nl al gezien?

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:07

AcoLyte!

*evil grin*

Alle clients (100+) draaien bij ons op Dell machines. Optiplex 210L om precies te zijn.
Prima service, soms moet je zelf wat sleutelen, maar ah la..

Servers vind ik persoonlijk rather buggy, we hebben een aantal PowerEdge 2550 servers
gehad, maar toch in vergelijking met HP wat instabieler.

Mijn persoonlijke mening: Dell desktops/laptops; great value. Servers: tja.. kan. kan heel
goed zelfs, maar voor 't betere stampwerk hebben wij expliciet de keuze voor HP gemaakt,
mede door de zéér goede SLA's/engineers on site.

Maar goed.. wie ben ik :)

don't mistake lack of talent for genius.

Verwijderd

Hallo

Wij hebben al onze hardware van Dell. (uitgezonderd de switches)
Momenteel draaien er 45 desktops. Er zijn wat problemen mee geweest, (bolle elco's op de moederborden) maar die zijn allemaal, na een telefoontje, de volgende dag vervangen door een monteur.
Verder draaien er 7 poweredge servers, waarbij de oudste nu ruim 4 jaar draait en nooit problemen geeft. Maar we hebben ook problemen gehad bij het uitbreiden van werkgeheugen op de Domaincontroller.Toen 2 jaar oud! Via de servicetag met Dell-support de goede modules uitgezocht en opgestuurd gekregen. Na het bijplaatsen van de modules en het booten constant een BSOD. --> Moederbord naar z'n grootje. (kortsluiting. de modules bleken DOA) Gebeld en binnen 4 uur een monteur en een nieuw Mobo. super dus. maar voor dit soort support betaal je natuurlijk wel.

Vroeger (2, 3 jaar terug) was de service voor ons bij Dell matig. Tegenwoordig is het goed tot zelf super. Maar dat kan sterk varieren.

Onze ervaring is dat als je een goede accountmanager hebt, je veel kan regelen. Bijv. een desktop-systeem bestellen om deze te testen (ivm spraakherkenning) en als deze voldoet en het allemaal werkt een aantal identieke systemen bestellen met de garantie dat de hardware identiek is aan de configuratie van de test-pc. Voldoet de test-configuratie niet, dan retour en iets nieuws proberen.

voor ons dus momenteel goede ervaringen.....

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb bij een bedrijf gewerkt met zo'n 120 werkplekken voorzien van Dell's en 14 Dell servers. Dat bedrijf draaide al een jaar of 6 op Dell systemen en is eigenlijk altijd tevreden geweest.

De service voor bedrijven is van Dell erg goed en de kwaliteit van de hardware zit ook wel snor. We hebben wel eens een serie van 10 Optiplexen gehad waarvan de helft na een jaar kuren begon te vertonen, maarja productiefoutjes kun je altijd hebben. Je kunt trouwens ook altijd redelijke korting lospeuteren bij Dell als je een bestelling van meerdere PC's doet.

Het enige jammere van Dell vind ik dat ze geen ultra-small PC's hebben zoals HP met hun d530. Die machientjes zijn echt ideaal voor kantoorgebruik :)

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 21:23
Bigs schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:48:
....

Het enige jammere van Dell vind ik dat ze geen ultra-small PC's hebben zoals HP met hun d530. Die machientjes zijn echt ideaal voor kantoorgebruik :)
Dell heeft wel degelijk van die ultra-smalle PC's. Op de UvA hebben ze op sommige plekken in het studielandschap ook zulke kleine pc's. Deze zijn inderdaad echt ideaal voor kantoor gebruik en ze nemen dus ook heel weinig ruimte op het bureau in. Je moet kijken bij de Dell Optiplex GX620.

-

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 23:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

FoxzMan schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:15:
[...]

Dell heeft wel degelijk van die ultra-smalle PC's. Op de UvA hebben ze op sommige plekken in het studielandschap ook zulke kleine pc's. Deze zijn inderdaad echt ideaal voor kantoor gebruik en ze nemen dus ook heel weinig ruimte op het bureau in. Je moet kijken bij de Dell Optiplex GX620.
niet alleen de 620 hoor, maar het gaat erom dat je dan de usff kiest.
wij hebben hier 7000+ werkplekken. en het merendeel dell.

kwa support echt uitstekend, en de huidige 620 lijn is zeer stabiel en degelijk.
werk er zelf nu op 1 :)

overigens is de nieuwe dell lattitude D420 extreem :9~

@dread: hmm als ik hier een verkeerde levering krijg kan ik die gewoon terug stuuren, maar goed wij zijn geen kleine klant van ze..
Dell blijft toch een amerikaans bedrijf. die schermen hadden ze best terug kunnen nemen imho...

[ Voor 14% gewijzigd door Hubert op 28-09-2006 10:24 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
Hubert schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:19:
[...]

niet alleen de 620 hoor, maar het gaat erom dat je dan de usff kiest.
wij hebben hier 7000+ werkplekken. en het merendeel dell.

kwa support echt uitstekend, en de huidige 620 lijn is zeer stabiel en degelijk.
werk er zelf nu op 1 :)

overigens is de nieuwe dell lattitude D420 extreem :9~

@dread: hmm als ik hier een verkeerde levering krijg kan ik die gewoon terug stuuren, maar goed wij zijn geen kleine klant van ze..
Dell blijft toch een amerikaans bedrijf. die schermen hadden ze best terug kunnen nemen imho...
Ik heb ook een tijd gewerkt voor een bedrijf met meer als 5000 dell machines, en over de service niks dan lof. Altijd de volgende dag een engineer onsite of het onderdeel (op ons verzoek, een toetsenbord ofzo) onsite en zonder problemen werd het opgelost. Met het terugnemen ben ik het met Hubert eens, probeer nog wat te regelen met je account manager?

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05-2020
Abom schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:49:
Goede ervaring met de producten (kort though) en geen servers (alleen HP bij ons).

Slechte ervaring met onze account manager, ik (collegas overigens ook niet) heb nog nooit in 1 keer de juiste offerte gekregen, het meest extreme geval heeft me 8 telefoontjes en 5 mailtjes gekost, voordat de offerte was volgens de wensen die ook al in het eerste mailtje naar hem te vinden waren.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Geen goede offertel, slechte leveringen en net iets andere configuraties dan je aan ze doorgegeven heb.

Verder gebruiken ze veel te veel stroom, hebben we veel schijf problemen gehad, heb ik door wat rare dingen geen vertrouwen meer in de RAID-controller, Lopen de DRAC kaarten iedere keer weer vast en zijn de netwerkaarten niet al te best naar mijn idee.

De servers waar ik mee gewerkt heb zijn 1850's en 2850's. Niet erg beste ervaringen dus.

Ik heb ook veel met HP servers gewerkt. Hier ervaar ik bijna geen problemen mee. Deze werken gewoon goed en daar ben ik wel tevreden over.

Over de service heb ik trouwen ook niets te klagen ;) Zolang de systemen maar in de garantie zitten.

Verder zijn de laptops en desktops van Dell wel oke. Alleen hebben die af en toe netwerkproblemen. Dat vaak met wat instellingen op de switch of op de kaart wel op te lossen.

[ Voor 11% gewijzigd door dreambofh op 28-09-2006 10:37 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 23:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

s_broekhoven schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:32:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Geen goede offertel, slechte leveringen en net iets andere configuraties dan je aan ze doorgegeven heb.

Verder gebruiken ze veel te veel stroom, hebben we veel schijf problemen gehad, heb ik door wat rare dingen geen vertrouwen meer in de RAID-controller, Lopen de DRAC kaarten iedere keer weer vast en zijn de netwerkaarten niet al te best naar mijn idee.

De servers waar ik mee gewerkt heb zijn 1850's en 2850's. Niet erg beste ervaringen dus.

Ik heb ook veel met HP servers gewerkt. Hier ervaar ik bijna geen problemen mee. Deze werken gewoon goed en daar ben ik wel tevreden over.

Over de service heb ik trouwen ook niets te klagen ;) Zolang de systemen maar in de garantie zitten.

Verder zijn de laptops en desktops van Dell wel oke. Alleen hebben die af en toe netwerkproblemen. Dat vaak met wat instellingen op de switch of op de kaart wel op te lossen.
kwa servers hebben we hier ook hp voornamelijk, maar kwa offerte moet ik je toch tegen spreken, ik heb met mijn account manager geen enkel probleem. Alle offerte's zijn altijd prima in orde en ik krijg altijd wat ik bestel.

ligt er denk ik dan net maar aan wie je heb als account manager.
dus om daar dell op af te vallen lijkt me niet correct imho.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05-2020
Een andere accountmanager die beter zijn werk doet zal zeker een oplossing zijn. Verder laten we Dell ook niet geheel vallen. De mogen altijd offerte doen. Maar als uiteindelijk blijkt dat er een offerte met wat Dell servers en een offerte met wat HP servers het prijsverschil niet zo groot is, zullen we door de goede ervaringen met HP toch voor HP kiezen.

Verder vind ik de desktops van Dell wel goed en heb ik op dit moment een Dell laptop die ook gewoon goed is. Dus voor desktops en laptops maakt Dell bij ons zeker een goede kans.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:38
In zekere zin mag je wel degelijk Dell af vallen als *hun* accountmanager zijn werk niet goed doet. Ik had hier ook last van tijdens een laatste bestelling, bleek dat de accountmanager zijn laatste dagen aan het werken was. Snel gewisseld en dan gaat het ineens snel en goed, maar desondanks toch een fout van Dell.

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Goede maand geleden begon een laptop hier rare kuren te krijgen. Veel BSOD en fouten bij het booten van windows. Ze hebben dan een nieuwe HD toegestuurd maar na enkele weken kwam het probleem opnieuw terug. Dinsdag is er een monteur langs gekomen met een nieuw moederbord en nieuwe disk. Probleem zou dus weg moeten zijn. Vandaag telefoontje gekregen van de technische dienst van Dell om te vragen of die reparatie goed verlopen is. Dit vind ik nu mooi van hen. Ze volgen het toch goed op. Verder krijg ik idd soms ook een offerte die niet volledig klopt maar na een mailtje is dit meestal inorde.
Ik ben er voorlopig tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Niet online
Wij hebben enige tijd geleden afscheid genomen van Dell. Te vaak gezeur gehad met bestellingen, we zijn nogal specifiek in wat we willen hebben en wanneer en dat is soms lastig.

Tevens er is een "pet-project" van de CEO helemaal uit de klauwen gelopen door fouten in het bestelproces.

Het was vanuit Dell aangeboden maar feitelijk een product van een derde partij (dat op de rol stond om een Dell product te worden) en omdat het nog third party was moest men destijds vanuit Dell gewoon via een distri bestellen.

Als je dan verzuimd om een kritiek onderdeel te bestellen en na interventie van onze kant (grof het betreffende onderdeel laten reserveren door de third party) er nog niet in slagen om dat onderdeel op tijd te bestellen dan houdt het een beetje op.

We gebruiken tegenwoordig standaard IBM xSeries. Duurder in de aanschaf maar op maandbasis merk je daar toch niets van. Alleen jammer dat de nieuwe xSeries zo duur zijn in vergelijking met hun Proliant evenknie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Voor een klant hebben we een 1600 dell systemen uitgeleverd.
lijken erg leuk, maar vielen redelijk tegen, we wisselen er nu enkele per week met een slechte cmos batterij, de next bussines day on site repareren is ook gerust next bussines week on site, dus die ervaringen vallen erg tegen.

ook heb ik een paar jaar terug gewerkt met wat Dell servers, maar dat was een slechte ervaring.
netjes raid maken enzo, alles up to date, vervolgens een schijf eruit halen (moet raid doordraaien zou je denken) en de hele machine crasht, test zwaar mislukt dus.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powermage schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:56:
Voor een klant hebben we een 1600 dell systemen uitgeleverd.
lijken erg leuk, maar vielen redelijk tegen, we wisselen er nu enkele per week met een slechte cmos batterij, de next bussines day on site repareren is ook gerust next bussines week on site, dus die ervaringen vallen erg tegen.

ook heb ik een paar jaar terug gewerkt met wat Dell servers, maar dat was een slechte ervaring.
netjes raid maken enzo, alles up to date, vervolgens een schijf eruit halen (moet raid doordraaien zou je denken) en de hele machine crasht, test zwaar mislukt dus.
Ik werk bij een bedrijf met ongv 120 clients, wij hebben 6 dell servers, 7 Hp servers en wat merkloze rommel.
Over Dell, het probleem met de CMOS chip heb ik nu ook op een Poweredge 1800 Tower model.
Verder hebben we wat rack machines die helemaal geen problemen hebben! Draaien perfect. (oa 3x de poweredge 2850)
Over HP. Bij een van de domain controllers een HP DL380 die had een dood scsi system boord bij aankomst. Dit werd door hp helaas niet erkend, 3 dagen bezig geweest met het uitleggen van het probleem.
Van onze mail server Tevens een HP D:380 (G4) gaan regelmatig schijven kapot. We hebben deze machine nu ruim een half jaar en is al toe aan een 4e schijf.
Voordeel is idd wel dat bij HP de Raid configuratie erg betrouwbaar is. Maar de schijven klappen er erg snel uit.
Op onze ISA server (DL360 g4) gaat het netwerk verkeer bij vlagen heel erg traag. Dit omdat het systeem soms gewoon vastslaat (al meerdere keren opnieuw geinstalleerd.)

Dit is alles om gewoon even aan te geven dat Dell Zeker voor MKB hele degelijke servers in huis heeft die prima in een organisatie kunnen draaien. Voor Hosting doeleinden ga ik toch voor ander spul.

Voor vragen over configuraties oid kan je in het topic reageren of ff mailen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Laatst online: 24-03 09:14
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:46:
[...]

Ik werk bij een bedrijf met ongv 120 clients, wij hebben 6 dell servers, 7 Hp servers en wat merkloze rommel.
Over Dell, het probleem met de CMOS chip heb ik nu ook op een Poweredge 1800 Tower model.
Verder hebben we wat rack machines die helemaal geen problemen hebben! Draaien perfect. (oa 3x de poweredge 2850)
Over HP. Bij een van de domain controllers een HP DL380 die had een dood scsi system boord bij aankomst. Dit werd door hp helaas niet erkend, 3 dagen bezig geweest met het uitleggen van het probleem.
Van onze mail server Tevens een HP D:380 (G4) gaan regelmatig schijven kapot. We hebben deze machine nu ruim een half jaar en is al toe aan een 4e schijf.
Voordeel is idd wel dat bij HP de Raid configuratie erg betrouwbaar is. Maar de schijven klappen er erg snel uit.
Op onze ISA server (DL360 g4) gaat het netwerk verkeer bij vlagen heel erg traag. Dit omdat het systeem soms gewoon vastslaat (al meerdere keren opnieuw geinstalleerd.)

Dit is alles om gewoon even aan te geven dat Dell Zeker voor MKB hele degelijke servers in huis heeft die prima in een organisatie kunnen draaien. Voor Hosting doeleinden ga ik toch voor ander spul.

Voor vragen over configuraties oid kan je in het topic reageren of ff mailen ;)
als er zo vaak een schijf uitklapt dan is er mogelijk nog iets anders aan de hand, voor een hp server geld over het algemeen (voor een raid5 met 3 disks) 1 disk in de 3 jaar.

en dat verhaal met isa kan net zo goed op een clone zijn als een dell, het moet een configuratie zijn (of te weinig geheugen).

vergeeet ook niet dat doa's overal mogelijk zijn, en dat je leverancier hier over het algemeen verantwoordelijk voor is!

nee, ben niet hp minded, gebruik ook dell :> :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wat he tnog brengt, we hebben op de fabriek waar ik zit 180 Dell werkstations en notebooks en 10 HP servers. Vandaag Dell gebeld, morgen ene monteur hier. En als ie er morgen rond de middag niet is bel ik Dell en dan belt binnen vijf minuten een monteur om dezelfde dag nog een afspraak te maken. Dat next business day next business week wordt is me pas één keer overkomen. Valt op zich mee (fouten maken is menselijk). Bepaalde series hebben allemaal hetzelfde probleem (GX620jes die allemaal de mainbords opblazen) maar ik heb eigenlijk zelden hardware problemen die niet door users veroorzaakt wordt afgezien van die slechte series dus. Compaq had ook wel eens zo'n serietje en Acer ook, dus daar is Dell ook al niet uniek.
Dell is voor zover ik het kan bepalen (en ik denk zelf dat ik dat wel kan) ongeveer even goed of slecht als HP, Acer, Fujitsu en Lenovo. De prijs maakt het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:14:
Dat next business day next business week wordt is me pas één keer overkomen. Valt op zich mee (fouten maken is menselijk).
Tuurlijk is dat zo, maar het gebeurde ons op een zeker moment iets te veel.
overigens hebben we naar meerdere keren aandringen eindelijk 10 batterijtjes gekregen, kunnen we die krengen zelf wisselen, net zo makkelijk.

wat ook af en toe leuk is dat wanneer je 5 minuten uit mekaar systemen aanmeld je dan ook 2 verschillende monteurs (van verschillende toko's) over de vloer krijgt, optimale planning :P

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powermage schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 08:13:
[...]
wat ook af en toe leuk is dat wanneer je 5 minuten uit mekaar systemen aanmeld je dan ook 2 verschillende monteurs (van verschillende toko's) over de vloer krijgt, optimale planning :P
Tegelijk, niet te vergeten. Om allebij een mobotje te komen wisselen in een GX620. Na schroefwerkzaamheden blijken de heren dan ook nog elkaar's Pctje gedaan te hebben. De plaatselijke IT manager heeft de bonnen maar gewoon getekend maar eigenlijk moet je eisen dat ze de mobo's nog uitwisselen :)

Het "vaak" is een beetje afhankleijk van hoeveel je van een reeks hebt he. Met 38 GX620s hebben we tot nu toe 37 mobos geswapt... ik gok dat het nog één keer voorkomt. Bij mijn stage plaats, jaren terug, stonden 525 Compaq ENs. dat waren dus 525 uitgewisselde floppydrives, omdat die krengen allemaal kapot gingen. Met 43 Nokia 6210's in de telefoon voorraad konden we ook 43 Nokia 6210's opsturen naar ProAssist omdat ze uitvielen. Slechte series heb je nu eenmaal overal. Kwestie van geluk of pech hebben.
Pagina: 1

Let op:
Letop: Geen flamewar starten tegen Dell. :)