pc met Hyper 48 vervoeren

Pagina: 1
Acties:

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-02 23:23
Omdat mijn Zalman CNPS7700-AlCu stuk is en niet geheel stil wil ik mijn koeler vervangen door de Cooler Master Hyper 48. Deze komt als goed en stil uit te tests, en vooral de stilte bevalt me. Het ding weegt alleen wel 864 gram, zwaar dus. Ik wil de koeler graag laten monteren; ik durf dit zelf echt niet aan (voor de rest draai ik mijn hand niet om). Over het vervoeren van een pc met gemonteerde Hyper 48 wordt geadviseerd dit 'voorzichtig te doen' tot en met 'vermijden'. Wie heeft er ervaringen hiermee? Is het echt gevaarlijk of is voorzichtig doen voldoende? En voor wie het weet: hoe zit het wat vervoeren betreft met de 760 gram wegende Susurro?

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:25

OcGuru

Giulietta Qv

Leg je pc gewoon op de zijkant als je hem aan het vervoeren bent ;) ?

Bl44t

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ben het eens met Seagate, als je de pc plat legt en niet al te hard over drempels gaat is er niets aan de hand.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:52
Yup. Op de zijkant leggen, met moederbord onder, zodat de koeler echt op je moederbord "staat"

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Ik vervoer mijn PC altijd liggend niet alleen voor een eventuele koeler maar staand vind ik dat hij te veel schud en trilt. Ik pak de kast altijd in een slaapzak of dikke deken. Zo word de buitenkast ook beschermd en valt mijn kast ook niet zo op op de achterbank/kofferbak.

Coolermaster stacker in een Suzuki Swift ;)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb hem zelf, gewoon laten liggen..!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Liggend moet inderdaad meestal wel afdoende zijn.
Overigens kan je ook nog naar Arctic coolers kijken, die maken ook erg mooie dingen die vaak net zo goed/beter/stiller zijn als Zalman en altijd een stuk goedkoper zijn.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Hyper48 gehad, en hij komt er echt niet zo snel af tenzij je echt heel erg ruw zou omgaan met je pc. Je kunt de koeler het beste vastbinden aan een steunpunt boven in je case zo word het gewicht goed opgevangen en valt ie er niet af, hoef je ook niet je case plat gaan leggen met kans op lak schade.

Verwijderd

Er van uit gaande dat je de cooler op een socket 478/775/939/940 hebt gemonteerd moet je je eigen sowieso niet druk maken over een corecrush.. Het grote opervlak van AMD en Intel kan heel wat hebben. Daarnaast kan de hyper 48 alleen aan het moederbord vast gemaakt worden. Dus je socket afbreken zal ook niet gebeuren. Rechtop kan, maar liggend is sowieso beter. Liggend hoef je je eigen echt nergens zorgen over te maken tenzij je erg lomp rijd..

• TwieX924
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03-2017
En als je het echt niet vertrouwd:

Beetje aceton en daarna een beetje arctic silver (als je op bestemming aangekomen bent) doen wonderen ;)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:48
Ook als je CPU-koeler door je hele pc is geslingerd en alles heeft gebroken? Krachtig spul dan :+

Verwijderd

Seagate schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:25:
Leg je pc gewoon op de zijkant als je hem aan het vervoeren bent ;) ?
Wel op de mobo kant natuurlijk :P

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:29
Ga anders voor een koeler die niet zo uitsteekt, zoals de Thermaltake XP120. Koelt net zo goed, is met dezelfde fan net zo stil, weegt niet veel en steekt niet uit. :)

^ Wat hij zegt.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Je kunt hem ook beter vastzetten door 4 ijzerdraadjes van de koeler naar de hoeken van de kast te trekken. Ze moeten zo strak staan dat de koeler niet meer kan bewegen. Neem dus niet zo zwak ijzerdraad dat het breekt door trekken of schokken...

Voor als je je pc niet schuin kan vervoeren ;)

U vraagt, wij antwoorden.

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
Je moet gekke dingen doen om hem er af te doen knallen. Zolang je mobo vast zit met alle schroeven aan de case en de koeler ook mooi vast zit aan je mobo, komt alles goed. Ooit heb ik eens mijn pc met een hyper 6 (bijna een kilo) vervoert in de auto rechtop.. niks aan de hand !

Hij valt er zeker niet af als je normaal rijdt, maar het veiligste is gewoon je case plat leggen met je moederbord '' op de vloer'' .

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Pagina: 1