Toon posts:

[atheros mini pci WLAN] werkt niet, code 10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn MD 97500 laptop (Medion, van de Aldi, ja) zit een Intel Proset 2200 WLAN die niet goed werkt. De problemen hiermee zijn in het topic over de MD 97500 te vinden.

Ik dacht slim te zijn en een nieuw WLAN mini pci kaartje aan te schaffen.
Via tweakers vraag en aanbod een (overigens nieuw in de doos) IBM atheros 5004G a/b/g kaartje gekocht. Dit geinstalleerd en voorzien van vrijwel alle drivers die ik kon vinden voor de Atheros. Maar het kaartje blijft "code 10, kan apparaat niet starten" geven.

Gezocht op "code 10" vond ik nog iets over rechten voor PCI via het register, heb dat aangepast maar dit was niet de oplossing.
Ik heb geen andere laptop om het kaartje te testen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het defect is.

Mini pci zou toch universeel moeten zijn? Werkt dit IBM kaartje alleen in de Thinkpad laptops?
iemand ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
Voor degene die dit item ooit tegenkomen en zich afvragen wat de oorzaak is/was.
Een laptop met Centrino eist een Intel wireless kaartje. Andere "merken" blokkeert hij.
Toen ik de Atheros later in een andere laptop probeerde werkte hij gewoon!

Verwijderd

Toch nog bedankt voor de update.
Wel typisch maar goed om te lezen dat je het boven water hebt gekregen waar het aan lag!