Msi K7N2 delta + amd xp 2600+ doet niks

Pagina: 1
Acties:

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Deze mobo en cpu heb ik pas tweede hands van iemand gekocht alleen nu krijg ik hem niet opgestart.
Als ik alles heb aangesloten krijg ik alleen een soort bzz te horen uit de voeding verder doet ie helemaal niks. Alleen als ik de utp kabel in de mobo stop zie ik daar wel een oranje en groene lichtje branden.
De faq opstartproblemen heb ik al gelezen en allerlei dingen geprobeerd.

Ik heb 2 verschillende kasten met 2 verschillende voedingen geprobeerd waarvan 1 een coolermaster 380w is.
Ik heb ook 2 verschillende soorten geheugen geprobeerd, 1 256 pc2100 en 2 verschillende 512 pc3200 corsair. Alle 3 de banken heb ik geprobeerd.
Aan de harde schijf en de videokaart ligt het ook niet want die doen het wel in een andere pc.
De mobo en cpu kan ik niet apart testen omdat ik geen andere s-A mobo heb of een andere xp cpu.

Verder heb ik de cmos gecleared en de fsb op 100 gezet maar ik krijg nog steeds hetzelfde probleem.

De eigenaar zegt natuurlijk dat alles bij hem goed deed voordat hij het opstuurde.

Wat kan ik nog meer doen?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Mr.C4 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:42:
Deze mobo en cpu heb ik pas tweede hands van iemand gekocht alleen nu krijg ik hem niet opgestart.
Als ik alles heb aangesloten krijg ik alleen een soort bzz te horen uit de voeding verder doet ie helemaal niks.
Blijft het systeem dan aan of slaat het direct af ?
Alleen als ik de utp kabel in de mobo stop zie ik daar wel een oranje en groene lichtje branden.
De faq opstartproblemen heb ik al gelezen en allerlei dingen geprobeerd.

Ik heb 2 verschillende kasten met 2 verschillende voedingen geprobeerd waarvan 1 een coolermaster 380w is.
Ik heb ook 2 verschillende soorten geheugen geprobeerd, 1 256 pc2100 en 2 verschillende 512 pc3200 corsair. Alle 3 de banken heb ik geprobeerd.
Aan de harde schijf en de videokaart ligt het ook niet want die doen het wel in een andere pc.
Voeding, geheugen en videokaart zijn, mits deze compatible zijn met dit moederbord, zo goed als uitgesloten. Je geeft te weinig specificaties dus weet ik niet wat voor videokaart je getest hebt.
Zie de PMG FAQ - Hoe zit het met de compatibiliteit met AGP kaarten? voor informatie over compatibiliteit met AGP sloten/connectors
De mobo en cpu kan ik niet apart testen omdat ik geen andere s-A mobo heb of een andere xp cpu.

Verder heb ik de cmos gecleared en de fsb op 100 gezet maar ik krijg nog steeds hetzelfde probleem.
Heb je het moederbord gecontroleerd op lekkende condensatoren ?
De eigenaar zegt natuurlijk dat alles bij hem goed deed voordat hij het opstuurde.

Wat kan ik nog meer doen?
Natuurlijk zegt de eigenaar dat. Maar, misschien heb je het apparaat zelf (per ongeluk) stuk gemaakt door ESD (o.i.d.) en heeft de voormalig eigenaar van de zojuist aangeschafte hardware gelijk ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het systeem gaat niet aan, fans draaien niet. Het slaat dus direct af.
Op de mobo zie ik geen lekkende condensatoren.

De videokaarten die ik heb getest zijn de geforce4 ti4400 (deze zou iig wel hierop moeten werken) en de tnt2.