Toon posts:

Aspire 9502 + extern tv tuner = werkende acer arcade?

Pagina: 1
Acties:
  • 751 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs heb ik een Aspire 9502WSMib aangeschaft. Deze heeft geen ingebouwde tv tuner, waar ik spijt van heb dat ik niet een van zijn broers heb gekozen die het wel hebben.

Nu wil ik de pijn verzachten door er een externe usb tv tuner te kopen. Ik dacht aan de WinTV-USB van Hauppauge. Ik weet niet of dit een goede keus is, want ik zou graag willen dat de tv tuner werkt onder acer arcade (= een soort media center van acer).

Weet iemand misschien welke externe usb tv-tuner compatible is met acer arcade?
Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik een mail naar acer benelux gestuurd, dit kreeg ik terug.

Geachte heer/mevrouw,

De Arcade software is speciaal geschreven voor een aantal tuners, het is dus een kleine kans dat dit werkt met de externe tuner die u heeft.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Nederland

Nu is mijn vraag nog niet beantwoord, weet iemand misschien welke externe usb tvtuners compatible zijn voor de acer arcade?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik ken Acer Arcade persoonlijk niet, maar ik bespeur wel XP mediacenter achtige praktijken. Bij MCE 'moet' je namelijk een TV-kaart met hardwarematige MPEG2 encoder aan boord hebben anders werkt het timeshiften etc niet.

Misschien een idee om over te stappen op MCE of een ander pakket, weet je tenminste waar je aan toe bent?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel voor het mee denken, maar het is eerlijk gezegd niet het antwoord dat ik zoek. :)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:51:
dankjewel voor het mee denken, maar het is eerlijk gezegd niet het antwoord dat ik zoek. :)
Veel verder zul je niet komen, helaas. Ik heb je computer in google gegooid en ik zie nu pas dat het een laptop is. M.a.w. je zoektocht wordt nog moeilijker, omdat er niet al teveel PCMCIA tuners bestaan. Ik denk zelfs dat de juiste tuner die Acer gebruikt een mini-pci model is (zit IN de laptop, kom je verder niet aan).

Er wordt tevens vermeld dat er een hybride analoog/digitaal tuner wordt gebruikt met MPEG2 hardware encoder. Welk merk of type wordt helaas niet gezegd.

Ik zelf ken alleen deze die een beetje in de buurt komt:
http://www.avermedia.nl/a..._hybridcardbus.asp?show=2
Deze kost 119 euro bij de mediamarkt, beetje duur om te testen he.

M.a.w. het advies om een ander pakket te nemen is toch de juiste ;) .

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Oke heel erg bedankt voor je antwoord, hier heb ik echt wat aan gehad. Ik zal er over na denken om die hybrid te kopen, dan laat ik nog wel van me horen of het heeft gewerkt. :)
Pagina: 1