HP laptop stroom eraf = zwart beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-02 15:05
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb een Hp nx8220 en als ik die in een dockingstation heb zitten en ik haal hem uit de dockingstation of ik haal de stroom eraf dan slaat de laptop op zwart beeld en ik krijg het beeld met geen mogelijkheid meer aan de praat. Enigste optie is dus afsluiten door de knop in te houden.

Ik heb al met google gezocht maar ik krijg met geen mogelijkheid een oplossing te vinden. Ook heb ik al hier op de site gezocht en bij hp maar ik krijg het niet te vinden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:07
Heb je al eens in je bios gekeken wat er voor energiebeheer wordt gebruikt? Stel indien mogelijk eens in dat je full power en full brightness enz. draait. Zo zorg je er voor dat het scherm in ieder geval niet hoeft te schakelen of iets dergelijks.

Ik heb ooit iets vergelijkbaars gehad met een Toshiba Tecra, op de accu draaien ging wel, op de adapter ook maar eerst op de adapter en daarna zonder uit te zetten op de accu zorgde ervoor dat het beeld heel zacht ging knipperen, zo dat je er wel nog op kon werken maar je na 5 minuten knallende koppijn hebt.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb iets vergelijkbaars op mijn HP notebook, maar ik heb geen idee waardoor het komt. Ik heb trouwens een NC6100 ofzo. Bij mij gebeurt dat uitvallen echter op willekeurige momenten.

Het is trouwens 'op te lossen' door er een extern beeldscherm aan te hangen, over te schakelen naar het externe scherm en dan weer terug te schakelen naar het laptopscherm.

• dennis112
Ik heb het geprobeerd maar het lost het probleem niet op. Heeft iemand anders nog andere ideeen die ik kan proberen?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 20:48
zit er geen toetsencombinatie op het toetsenbord? fn F9 is het bij mijn Dell laptop. daarmee kun je switchen tussen het laptopscherm en een extern scherm cq. beamer.

Wat bij mijn dockingstation wel is, dat je de laptop niet zomaar kunt undocken, als ik hem eruit haal zonder op de knop undock te drukken, of via windows te undocken, doet m'n scherm het ook niet, en gaat m'n laptop over z'n nek.

• dennis112
Ja er zit wel een toetsencombinatie op en die heb ik ook al geprobeerd maar dat werkt dus niet.

Dus iemand nog andere ideeen?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:17

samo

yo/wassup

Heb je wireless aan staan? Ik had ooit eens hetzelfde probleem met een IBM, en dat was verholpen door mn wireless driver te updaten...
edit: gebeurde met intlel 2200b/gPro Wireless kaart...

[ Voor 18% gewijzigd door samo op 03-04-2006 10:45 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 20:48
sowieso is een driverupdate wel handig.

Ook zou je n's kunnen kijken of er een bios update uit is voor je model, meestal zitten daar fixxes in voor dit soort glitches.

• dennis112
Ok bedankt ik zal dat wel ff checken. I will keep you posted.

Verwijderd

Cereal schreef op maandag 03 april 2006 @ 10:40:
zit er geen toetsencombinatie op het toetsenbord? fn F9 is het bij mijn Dell laptop. daarmee kun je switchen tussen het laptopscherm en een extern scherm cq. beamer.

Wat bij mijn dockingstation wel is, dat je de laptop niet zomaar kunt undocken, als ik hem eruit haal zonder op de knop undock te drukken, of via windows te undocken, doet m'n scherm het ook niet, en gaat m'n laptop over z'n nek.
heb dit ook met mijn dell c600 weet je hier zo de oplossing ook van want ik krijg met geen mogelijkheid de dell aan de praat zonder de dockingstation

met dockingstation alles goed maar haal ik hem er van af en start opnieuw op dan zie ik zwart beeld en gaat de laptop direct weer uit.... |:(
Pagina: 1