Toon posts:

Com 2 poort aan de praat krijgen !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Luitjes,

ik heb bij mijn Aopen AK33 bordje een tweede COM-poort mogelijkheid en door de aanschaf van een mobiele telefoon wil ik deze gaan gebruiken om dat ding op aan te sluiten. Ik heb de plug op moederbord aangesloten en in bios aangezet. De poort wordt ook door Windows ME herkend en geinstalleerd maar hij wil niet werken. M'n mobieltje werkt alleen via COM 1 poort en niet via COM 2 en een testmuis op COM 2 doet ook niets.:( iemand misschien een oplossing ?

MZZL

Verwijderd

Heb je dat probleem alleen onder me?
Kun je misschien even een ander hdtje erin hangen en win95 installeren en testen.
Als het dan wel werkt, dan is er iets mis met me.
zoniet dan ben ik bang dat je een comkaartje moet gaan kopen OF een usb modem of interne modem.

Verwijderd

Staan beide compoorten wel AAN in de bios ??

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 08:47 schreef TokkeTokke het volgende:
Staan beide compoorten wel AAN in de bios ??
Yep allebij staan aan en worden ook in windows ME herkend. Verder werkt het alleen nie :(

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:42
Wel IRQ heeft com2. Behoort IRQ 3 te hebben, maar deze wordt vaak al gebruikt door: netwerkkaart of andere zooi. Oftewel: check conflicten...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 09:52 schreef GarBaGe het volgende:
Wel IRQ heeft com2. Behoort IRQ 3 te hebben, maar deze wordt vaak al gebruikt door: netwerkkaart of andere zooi. Oftewel: check conflicten...
COM 1 zit op IRQ4 zonder ander apparaat, COM 2 zit op IRQ3 ook zonder conflict. Netwerkkaart zit namelijk op IRQ11 samen met Geforce 2 MX kaart :?

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kan eventueel alle COM poorten deleten vanuit de system manager en vervolgens je machine herstarten. Windows zal dan "nieuwe" poorten herkennen en de drivers (her)installeren. Wellicht dat het dan (weer) werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes,

het probleem is inmiddels verholpen. Ik heb de plug van com2 poort naar moederbord eens precies andersom aangesloten en tot mijn verbazing werkt het kreng nu wel 8-)

bedankt voor alle aangeboden hulp ! :)

Verwijderd

Prima !!
Pagina: 1