Toon posts:

[Flash8] Wav (riff) speelt te snel af*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik flash 8 pro om een geluids "container" te maken die ik dan af kan spelen met javascript als het nodig is. Nu is het probleem dat de gesproken tekst wavjes die ik met de text2speech engine maak in flash afspelen alsof je een smurf aan het afranselen bent. Klinkt niet best.

Het vreemde is dat ik wel is eerder de text2speech engine heb gebruikt met flash en toen werkte het uitstekend.

Ik heb geprobeerd de wavjes om te zetten naar mp3 of andere formaten. geen resultaat, ja weer die smurf in flash.

heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
De samplerate staat in flash ingesteld met een andere waarde dan je geluid. (bijvoorbeeld voor het exporteren). Als je geluid op 22kHz is en je speelt af op 44khz dan speelt je geluid 2x zo snel af.

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Heeft dat dan ook met importeren te maken? Want als ik ze vanuit mijn library afspeel krijg ik ook een versnelde versie te horen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kijk eens naar de properties van je geluidsclip ;) En dit is trouwens behoorlijk beschreven in de documentatie van Flash. Heb je die al bekeken / gelezen betreffende dit onderwerp?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan, ook de documentatie bekeken. ook op google gezocht. ben er nu al zo'n 5 uur mee bezig en ik kan het niet oplossen. Dus vandaar mijn post hier.

Ik heb de faq's gelezen van tweakers ;)

btw de property's van mijn clips zijn 22Khz mono 16 bit of ik ze nu RAW exporteer of mp3 maakt niet uit. Als ik ze in een correcte movie importeer waar wel correcte wavjes staan blijf ik het smurfen geluid horen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maar in Flash kan je dus ook de samplerate bekijken, je moet even aangeven wat de samplerate van je files is (voordat je ze importeert) en wat de samplerate is nadat je ze hebt geimporteerd :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet ik dat doen dan? ik heb het net bij "publish settings" gezet. En bij "Edit->preferences" kan ik geen sound settings zetten.

Bij de sound property's (rechter muisknop lib sound) nu verschillende settings geprobeerd zonder resultaat.

Kan ik nog ergens anders wat zetten ?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
In de library onder de properties van je geluid

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik gekeken maar maakt allemaal niks uit! hier onder een geluidje met export voorbeeld

swf:
http://www.atsence.com/test/test.swf

wav:
http://www.atsence.com/test/provincie_flevoland.wav

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Je wav file is 15 khz. Converteer die eens naar 44100 hz (44.1 khz) en zet 'm dan in flash.

Hope it helps! :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Bedankt het werkt.... wat een gezeik zeg. 8)7

Voor de mensen die het probleem hebben. Ik heb hem nu met winamp geexporteerd. PCM format 16bit en 44.100kHz.

Nogmaals bedankt

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 12:23 ]

Pagina: 1