[XP] Lag bij muziek/games met nieuw systeem*

Pagina: 1
Acties:

• guAsTo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb een probleem dat mijn pc "hakkeld" met muziek afspelen (af en toe) en met gamen.
ik denk dat het een instelling's probleem is omdat verder de harddisken in orde zijn.
Ik had voor dit systeem een AMD athlon 2400+ met een asrock moederbord en toen had ik geen problemen, pas na het vervangen is dit gekomen. Ik heb hem toen ook nog opnieuw geinstalleerd (2x zelfs) dus dat zou het probleem niet zijn.

ik heb nu een:

AMD Sempron, 2033 MHz (9 x 226) 3300+ <overclocked anders deed die helemaal niets>
Ik heb normaal een AMD Sempron 3000+ (64-bit)
Asus K8V-MX (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
1024 MB (PC3200 DDR SDRAM) <2x 512mb>
NVIDIA GeForce 6600 GT (128 MB)
Maxtor 6E030L0 (30 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)<dit is mijn hdd waar mijn windows op staat>
Maxtor 6Y160P0 (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)<dit is mijn hdd waar games/muziek op staat>
De 160 gig hdd heb ik nog maar 30 gig over, dus zit aardig vol. Ik heb ook al geprobeerd te comprimeren enz maar het hielp niet heel veel.

hij hangt vooral bij games die wat zwaarder zijn o.a. The godfather en lotr BFME2
ik hoop dat jullie weten wat het kan zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door guAsTo op 31-03-2006 11:37 ]

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:31

remy007

Broodje Bakpao Helmond

guAsTo schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:12:
Ik heb een probleem dat mijn pc "hakkeld" met muziek afspelen (af en toe) en met gamen.
ik denk dat het een instelling's probleem is omdat verder de harddisken in orde zijn.
Ik had voor dit systeem een AMD athlon 2400+ met een asrock moederbord en toen had ik geen problemen, pas na het vervangen is dit gekomen. Ik heb hem toen ook nog opnieuw geinstalleerd (2x zelfs) dus dat zou het probleem niet zijn.

ik heb nu een:
Veld Waarde
CPU Type AMD Sempron, 2033 MHz (9 x 226) 3300+ <overclocked anders deed die helemaal niets>
Asus K8V-MX (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Maxtor 6E030L0 (30 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)<dit is mijn hdd waar mijn windows op staat>
Maxtor 6Y160P0 (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)<dit is mijn hdd waar games/muziek op staat>
De 160 gig hdd heb ik nog maar 18 gig over, dus zit aardig vol. Ik heb ook al geprobeerd te comprimeren enz maar het hielp niet heel veel.

hij hangt vooral bij games die wat zwaarder zijn o.a. The godfather en lotr BFME2
ik hoop dat jullie weten wat het kan zijn.
Misschien een keer je 160gb defragmenteren? Misschien helpt dat. Aangezien je nog maar 18gig over hebt, zal je HDD véél moeten zwappen om z'n gegevens te kunnen vinden, wat uiteraard tot vertraging (happeren) lijdt.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• guAsTo
Ik heb bijde hdd's vorige week nog gedefragmenteerd (ik heb al aardig wat geprobeerd) maar toch blijft het. en een groot probleem vind ik, dat mijn processor zo snel 100% in gebruik is. Daardoor gaat de muziek hangen (slow motion) terwijl die eigenlijk niet veel hoeft te doen.

[ Voor 46% gewijzigd door guAsTo op 31-03-2006 11:17 ]

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-03 12:18

MrDrako

nep ict'er

1. wat voor een videokaart heb je (ivm de games, muziek zal wel wat anders zijn)
2. Zet je de kwaliteit van de games niet te hoog? Ik heb een athlon 64 3400+ met x800 pro en kan bfme2 niet op max spelen..

• guAsTo
ik heb een (sorry vergete bij te zetten)
en dat moet goed kunnen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je ook de chipset drivers geinstalleerd? Als je dat niet hebt gedaan, dan zit daar waarschijnlijk het probleem in :)

En over die load, welk process neemt 100% CPU in beslag?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• guAsTo
de meest kleine dingen soms al, maar ook een game soms of msn (met cam) en ik vind dat eigk niet zo kunnen zeker msn niet. en chipset drivers zijn toch die 4 in 1 drivers, ik had alles van de cd geinstalled (op software na) dacht ik...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarschijnlijk heb je inderdaad de VIA Hyperon 4 in 1 gedownload :) Dus dat zal dan wel goed zitten.
En de videokaart drivers heb je ook al geinstalleerd (en de laatste / een na laaste versie)?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• guAsTo
jep alle drivers zijn goed geinstalled, dus het zal aan iets anders liggen. Ik ben hem nu aant defragmeteren ik hoop dat het helpt :D

[ Voor 98% gewijzigd door guAsTo op 31-03-2006 12:14 ]

• guAsTo
helemaal gedefragmenteerd, het helpt maar een klein beetje. de geluidskaart heb ik er ook uit gehaalt in bepaald opzicht helpt et wel.

toch bijft het schokken en neit zo'n beetje ook niet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie ging het hier ook al weer over? :)

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-03 12:18

MrDrako

nep ict'er

guAsTo schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:36:
ik heb een (sorry vergete bij te zetten)
en dat moet goed kunnen.
Zet je in bfme2 alles op z'n hoogst? probeer het eens wat lager te zetten??
Zoals ik al zei; met m'n x800 pro kan ik *niet* op max draaien, en de x800 pro is 1 segment hoger dan de 6600gt.

• guAsTo
we hebben het over windows profesional sp2 (32-bit)
maar het gaat niet alleen over lotr maar ook over muziek die lag stoten geeft, verder kleine spelen zoals trackmenac doet die wel goed. maar met the gothfater geeft die soms schokken (overgins met quake 4 niet)
de defragmentatie heeft wel geholpen, en ik heb een nieuw probleem..... hij geeft opeens heel vaak het schermpje weer dat iets niet reageert (wel verzenden/niet verzenden) waardoor ik mijn toepassingen moet sluiten :?

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Kijk eens in je windows taakbeheer (CTRL+ALT+ESC) ofdat er een programma is wat op 100% cpu draait zodra je het probleem hebt met je muziek (vergeet niet om "processen van alle gebruikers weergeven" aan te vinken. Zo ja welke?
Is er een programma dat ook erg veel geheugen gebruikt?

www.gijsbesselink.com

• JoostTheHost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-03 09:52
& probeer dan ook gelijk via Windows Update ('start>windows update') te kijken of je tóch echt geen drivers mist.. vaak worden hier ook de laatste drivers bijgehouden (denk hierbij aan nieuwe SATA drivers e.d.)..

toch belangrijk lijkt me..

[ Voor 7% gewijzigd door JoostTheHost op 05-04-2006 13:42 ]

• guAsTo
het is heel raar, nu doet die het met muziek opeens wel goed :?
en vaak zijn de processen die 100% nemen iets van : defragmentatie, installatie, bestanden copieren enz...

voor de rest draait die nu (zover ik weet, en op de spontane opnieuw opstart acties na (die weer komen door overclocking lijkt mij...))
zo geweldig vind ik het eigenlijk niet :/ deze problemen

• guAsTo
maar het rare is ook.... dat bijv in een map met 2000 losse liedjes en je scrolt naar beneden (dan refrest die de gegevents van welke artiest enz) dat die dan ook schokt. Bij mijn processen zie ik niet dat me processor naar 100% schiet, die blijft overginds rustig op 15% zitten.
Pagina: 1