[UnrealIRCD] Loggen van verkeer

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 21:06

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
refererende aan dit bericht:
Defiant schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:06:
[...]

Unreal ircd heeft ook nog uitgebreide mogelijkheden tot monitoring/beheersing, zelfs tot het afluisteren van private chats (niet geheel ethisch maargoed).
De meeste functionaliteit kan je toevoegen dmv van modules, en het zelf aanpassen van de source is voor een redelijke programeur ook prima te doen.

Met een kleine aanpassing moet het mogelijk een login systeem te maken, waarbij je login/passwoord geeft aan mensen, en de login ook meteen de nickname/identd wordt die de user zelf niet kan aanpassen.
De volgende vraag. Ik wil dat graag voor elkaar krijgen. Ik gebruik IRC namelijk als basis voor een leeromgeving welke private op een school draait. Op de school gelden regels welke duidelijk zijn voor leerlingen: alles moet gelogd worden, dit o.a. ivm juridische consequenties en zo voor toetsen die via de omgeving worden gemaakt. (ik gebruik agents / bots voor toetsing etc).
Heeft iemand meer informatie over hoe dit te realiseren is, want ik kan het met google iig niet vinden.

Cogito Ergo Credo

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
er bestaat iets als m_spy module maar de developer vind deze inmiddels onethisch. Nu is dat voor normaal IRC gebruik ook zo, maar voor mijn geval is het onethisch om het niet te gebruiken aangezien het echt de bedoeling is dat gesprekken gemonitord worden en eventueel opnieuw opgezocht kunnen worden...

de maker zegt op z'n site er geen email over te willen ontvangen, heeft iemand echter die module toch ergens liggen of een alternatief?

Cogito Ergo Credo

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
De devloper is bereid om mee te werken, ik heb de sourcefile van hem gehad. De reden ervoor was dat ik precies aan kon geven waarvoor het nodig was en dat het 'academisch gebruik' is.

Cogito Ergo Credo