PVR software voor windows

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-02 10:02

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
Ik heb laatst een tv kaart gekocht en had al gezien wat de mogelijkheden daarmee eigenlijk zijn. Ik heb toen ook gekeken naar MythTV enzo. Helaas heb ik op dit moment geen computer over, waarop ik MythTV zou kunnen installeren (en geen zin om speciaal daarvoor een nieuwe comp te kopen)
Met de software die er standaard bijgeleverd wordt, kun je naar mijn inzien te weinig. Want je kan alleen opnemen als je hem gewoon met de tijd in stelt. Het mooie van het werken met computer vond ik nu net dat je kon plannen vanuit de EPG.
Maar voor windows kan ik op dit moment alleen alternatieven vinden waarvoor je moet betalen.
Ik vraag me dus af, of iemand niet een tip heeft voor een software pakket wat ervoor zorgt dat mijn pc tijdelijk een HTPC kan worden (onder windows, dus zonder reboot) het liefst Open Source en gratis.
Mijn minimale eis is dus een epg, vanwaaruit ik mijn opnames kan plannen.
Maar het liefst heb ik een applicatie die er meer een HTPC van maakt.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Verwijderd

Heb je al gekeken naar de Logitech Media Life software? Een kit met een OEM afstandbediening en software komt op 19,95, en dan heb je een soort van Media Center.

Verwijderd

Ik gebruik al enige tijd GBPVR...
't is ff configureren, maar dan is het zeker het beste gratis pakket wat er te vinden is.
Vooral de epg is ff zoeken..... Dat doe ik met tvgidstoxml (kun je vinden of het forum)
Dit is een commandline util welke de gids gegevens van, je raad het al, tvgids.nl afhaald.
De importeer je weer in GBPVR...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 10:10 ]

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
ik heb al een tvkaart, waar de afstandbediening bij werd geleverd...
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:09:
Ik gebruik al enige tijd GBPVR...
't is ff configureren, maar dan is het zeker het beste gratis pakket wat er te vinden is.
Vooral de epg is ff zoeken..... Dat doe ik met tvgidstoxml (kun je vinden of het forum)
Dit is een commandline util welke de gids gegevens van, je raad het al, tvgids.nl afhaald.
De importeer je weer in GBPVR...
Bedankt daar zal ik zeker eens naar kijken, ziet er op het eerste gezicht echt goed uit trouwens!

[ Voor 82% gewijzigd door Balachmar op 31-03-2006 10:13 ]

Verwijderd

Hier dit is hem:

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/7600.jpg

Verwijderd

Ja het gaat dan ook meer om de software. Overigens is deze afstandbediening wel radiografisch. Hij werkt met de meeste bekende TV kaarten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 10:12 ]

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Wij hebben al meer dan een jaar geleden de video en de DVD-speler de deur uit gedaan en deze vervangen door een PC'tje met MediaPortal.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:20
Heb je ook al een keer op http://www.team-mediaportal.com/ gekeken?

Volgens mij is dit namelijk wat je zoekt... :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

JHMvP schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:20:
Wij hebben al meer dan een jaar geleden de video en de DVD-speler de deur uit gedaan en deze vervangen door een PC'tje met MediaPortal.
Draai ik thuis ook mee (met een hack onder w2k :P ) en onder XP draait dat als een zonnetje. ZIt nog een klein beetje in betafase, maar moet eerlijk zeggen dat de performance op een w2k back met 256mb en 1Ghz Celeron best wel redelijk te noemen is :)
Open source en ook zo in te stellen dat je hem gewoon los op kunt starten, maw: HTPC op afroep :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-02 20:20
heb je hier al gekeken?

http://www.vodio.com/

vanaf elke (op internet aangesloten) pc kan je dan jouw pvr programmeren.
erg handig.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
Vodio valt af.
GBPVR en Mediaportal zien er allebei goed uit. Weet iemand wat de grote verschillen tussen die twee zijn? En van GBPVR werd hier gezegd dat het moeilijk te configureren is, hoe is dat met mediaportal? GBPVR kan toch (neem ik aan) ook los starten net als media portal? Want dat vind ik dus wel belangrijk.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54
GBPVR is wel veel makkelijker dan mediaportal te installeren en ook veel stabieler.
Pagina: 1