Vastlopende laptop Fujitsu-Siemens Amilo D7830

Pagina: 1
Acties:

• romke81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-03-2025

romke81

The dutch guy

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een Fujitsu-Siemens Amilo D7830, met een vaag probleem.
Deze laptop loopt alleen in het programma Word vast (97, 2000, Xp en 2003)

Het eerste wat ik gedaan is de harde schijf formateren windows opnieuw installeren en het office pakket.
Het probleem deed zich hierna nog steeds voor.
Daarna heb ik met een memory test programma het interne geheugen getest
Hier kwam uit dat op het punt rond de 140 MB het geheugen defect was.
Ik heb toen via de crucial website nieuw geheugen gezocht voor deze laptop.
Dit heb ik geplaatst waarna de laptop prima draaide maar toen ik word 2003 opstartte
het weer volledig mis ging.
Het gaat pas mis als je een aantal regels tikt. Het scherm wordt dan steeds vager oplaatst wit en dan herstart die zichzelf

Het is een echte P4 2800 mhz,
512 MB intern geheugen
60 GB harddisk

Ik kan met de laptops DVD's branden, video's monteren, geluid bewerken, verzin het maar de laptop zal niet vast lopen.

Maar zodra ik het programma Word ga gebruiken dan gaat die moeilijk doen.
Het geheugen is nu goed, wat zou dit kunnen zijn.

Missen er nog gegevens vraag er dan om.

Groetjes Romke

Geniet van het leven

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp, fade je scherm lichtjes aan weg dan? Dus van normaal beeld, en dan rustiger aan steeds lichter. Tot hij op een gegeven moment helemaal wit is?

• romke81

romke81

The dutch guy

Topicstarter
Ja klopt, de tekst wordt steeds vager tot niet meer te lezen en dan is het beeld wit.
De ene keer haalt die het witte wel en blijft die er in hangen en moet je de power knop 4 seconden in drukken om de computer opnieuw op te starten.
De andere keer boot die vanzelf opnieuw.

Geniet van het leven

Verwijderd

Wazig dat het alleen met word gebeurt. Of zijn het ook andere office applicatie's? Heb je alle nieuwste updates van microsoft opgehaalt?
Zo nee, haal de nieuwste updates even binnen.

• romke81

romke81

The dutch guy

Topicstarter
Ja alle updates heb ik er op gezet.

Het is idd een vaag probleem, zet ook niet snel een probleem op twaekers, maar dit keer kom ik er toch echt niet uit.
Als ik de binnenkant van de machine bekijk zie ik geen roest of corrosie op de onderdelen, ik heb nog wel eens een moederbord meegemaakt waar wel corrosie opzit waardoor een systeem instabiel werd maar dat is bij deze niet het geval. Intern geheugen is bij dit soort fouten meestal het probleem maar dit nieuwe heb ik uitvoerig getest waar uit kwam dat er niets aan mankeert

Geniet van het leven