[XP] Adresbalk IE 6 traag *

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op het moment dat ik een URL in de adresbalk intyp en enter druk blijft de cursor in de adresbalk knipperen en gebeurt er helemaal niets. Na een seconde of 10 begint hij met het openen van de pagina.

Ik heb gekeken of er invoegtoepassingen tussenstaan die er niet bij horen, maar hier staat enkel Macromedia en MSN messenger.

In de registry bij windows->run staan geen vreemde zaken. Ook het zoeken op spyware levert niets op met Adaware en Spybot.

De installatie is een paar dagen out, is voorzien van winxp prof en SP2. Firefox werkt normaal, maar ik heb liever dat IE het goed doet.

Ik heb verder al met google/gath.tw.net gezocht, maar die sturen me iedere keer terug naar spyware, iets waarvan ik denk dat het de oplossing niet kan zijn.

Edit: overigens zijn alle bestanden, geschiedenis, autoaanvullen al gewist geweest. Lan instellingen staat alles uit. Sec.Level: medium

[ Voor 9% gewijzigd door iznogood op 31-03-2006 08:54 ]

Just as Good

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
Weet je zeker dat het daar niet aan ligt? Kijk toch maar even met Hijackthis.
Als je IE opstart, hoe zit het dan met de load van je CPU? En een herinstallatie van IE werkt dat ook?

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 31-03-2006 08:54 ]

Wauw, een sig!

• iznogood
  • Niet online
Outerspace schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 08:54:
Weet je zeker dat het daar niet aan ligt? Kijk toch maar even met Hijackthis.
Als je IE opstart, hoe zit het dan met de load van je CPU? En een herinstallatie van IE werkt dat ook?
CPU load reageert zoals verwacht.. stijgt tijdens opstarten naar 30%, zakt na opstarten terug naar 0%.

IE opnieuw installeren = OS opnieuw installeren en dat is net gebeurt.

Hijack this levert niets op. Firewall is uitgeschakeld. Overige netwerkverbindingen uitgeschakeld.

[ Voor 14% gewijzigd door iznogood op 31-03-2006 09:09 ]

Just as Good

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
Hmm, wel een beetje raar.
Maar je kan altijd nog IE herinstalleren/repareren (zonder XP overnieuw te installeren), misschien dat er iets beschadigd is (of in het register beschadigd). En als je alle beveiliging omlaag haalt heb je dan ook nog problemen?

Wauw, een sig!

• iznogood
  • Niet online
Outerspace schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:15:
Hmm, wel een beetje raar.
Maar je kan altijd nog IE herinstalleren/repareren (zonder XP overnieuw te installeren), misschien dat er iets beschadigd is (of in het register beschadigd). En als je alle beveiliging omlaag haalt heb je dan ook nog problemen?
IE hersteld->geen resultaat
Beveiligingsinstellingen->geen resultaat

Ik moet overigens erbij vertellen dat op het moment dat mijn startpagina opent deze direct op het scherm staat en als ik klik op deze pagina of een zoekopdracht uitvoer deze direct gedaan wordt. Het betreft echt een adresbalk probleem.

Just as Good

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
WOS -> SA + iets meer info in de titel

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:46
Gebeurt het ook als je op Ga klikt (pijltje rechts van adresbalk) i.p.v. Enter? En als je pings uitvoert naar websites, zijn die dan wel gewoon laag (bijv. ping ping.planet.nl, moet ongeveer rond de 10ms zitten met ADSL)? Ook netwerkshares gewoon snel en goed te benaderen?

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
The__Virus schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:13:
Gebeurt het ook als je op Ga klikt (pijltje rechts van adresbalk) i.p.v. Enter? En als je pings uitvoert naar websites, zijn die dan wel gewoon laag (bijv. ping ping.planet.nl, moet ongeveer rond de 10ms zitten met ADSL)? Ook netwerkshares gewoon snel en goed te benaderen?
Ik ben benieuwd waar jij de link legt.
TS: Probeer IE7 eens of inderdaad ff Windows opnieuw installeren. Dit soort vage problemen is erg moeilijk te achterhalen.

• iznogood
  • Niet online
The__Virus schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:13:
Ga naar -> zelfde probleem
Netwerkshares -> snel te benaderen
Pings -> ok
Ik ben benieuwd waar jij de link legt.
TS: Probeer IE7 eens of inderdaad ff Windows opnieuw installeren. Dit soort vage problemen is erg moeilijk te achterhalen.
Windows opnieuw installeren is voor mij een dagtaak. Ik heb dit probleem in vorige installaties ook ondervonden. IE7 is toch nog in Beta of niet ?

[ Voor 4% gewijzigd door iznogood op 31-03-2006 13:52 ]

Just as Good

• iznogood
  • Niet online
Wat ik net nieuw ontdekt heb is het volgende:

Ik heb mijn "Mijn documenten" map verplaatst op het netwerk naar een andere pc. Als de pc met deze map aan staat ondervind ik de problemen niet.

Het is nog steeds wel de bedoeling om het probleem op te lossen.

[ Voor 18% gewijzigd door iznogood op 31-03-2006 13:59 ]

Just as Good

Verwijderd

gaat vanzelf ovcer ik had dit ook in IE en firefox

Verwijderd

iznogood schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:57:
Wat ik net nieuw ontdekt heb is het volgende:

Ik heb mijn "Mijn documenten" map verplaatst op het netwerk naar een andere pc. Als de pc met deze map aan staat ondervind ik de problemen niet.

Het is nog steeds wel de bedoeling om het probleem op te lossen.
Heb je de gehele map "Documents and Settings" verplaatst toevallig ? IE slaat daar namelijk ook zijn instellingen in op.

• iznogood
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:01:
[...]

Heb je de gehele map "Documents and Settings" verplaatst toevallig ? IE slaat daar namelijk ook zijn instellingen in op.
Nee, dat is het vreemde eraan.

Just as Good

• The__Virus
Je hebt alle meest recente drivers?

• iznogood
  • Niet online
The__Virus schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 10:07:
Je hebt alle meest recente drivers?
Zeker weten. Wat mij tevens opvalt is dat de tijd die nodig is voordat hij start om een pagina te laden even lang is dan een timeout van een niet beschikbare netwerk share.

Nu is mijn vraag dus.. waarom zou IE gaan kijken of mijn andere pc op het netwerk wel aanstaat. Misschien staat het huidige path wel op een netwerk share.. maar IE heeft daar toch niks mee van doen ?

[ Voor 25% gewijzigd door iznogood op 01-04-2006 10:20 ]

Just as Good

• mabarto
Kijk eens of de directories in je profiel wel lokaal verwijst:
regedit

ga naar HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Daar zouden alle mappen met %USERPROFILE% moeten beginnen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55

BHQ

Ontzettend iritant idd, heb het zelf redelijk vaak en op school doen de bakken het ook. Mijn remedie: andere browser ;)

• The__Virus
OK een paar dingen die je kunt proberen:
http://www.grc.com/unpnp/unpnp.htm (moet eigenlijk standaard al gebeuren, voorkomt een hoop ellende)
verder:
regedit:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace
en verwijder de onderste subsleutel {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} (geplande taken zoeken in netwerk. Eventueel kun je de bovenste ook veilig verwijderen).

• iznogood
  • Niet online
mabarto schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:50:
Kijk eens of de directories in je profiel wel lokaal verwijst:
regedit

ga naar HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Daar zouden alle mappen met %USERPROFILE% moeten beginnen.
My Music
My Pictures
My Video
Personal

verwijzen naar netwerkmappen. De rest naar %USERPROFILE% dus ook de tmp int. files.
OK een paar dingen die je kunt proberen:
http://www.grc.com/unpnp/unpnp.htm (moet eigenlijk standaard al gebeuren, voorkomt een hoop ellende)
Heb daar eigenlijk nooit geen problemen mee, ik laat deze dus geactiveerd.
verder:
regedit:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace
en verwijder de onderste subsleutel {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} (geplande taken zoeken in netwerk. Eventueel kun je de bovenste ook veilig verwijderen).
Kun je wat meer vertellen wat deze inhoud?

[ Voor 40% gewijzigd door iznogood op 01-04-2006 14:18 ]

Just as Good

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Die key zoekt geplande taken op netwerkcomputers. Erg irri als je dat niet gebruikt (wat 90% van het geval is.)

Als je die dus verwijderd, heb je dat niet meer ;)

Greetz Big-R

• iznogood
  • Niet online
Big-R schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 14:37:
Die key zoekt geplande taken op netwerkcomputers. Erg irri als je dat niet gebruikt (wat 90% van het geval is.)

Als je die dus verwijderd, heb je dat niet meer ;)
Watvoor taken moet ik dan aan denken?

Just as Good

Verwijderd

En nu echt naar SA :)

:w F_J_K

• iznogood
  • Niet online
Geen ruzie maken he :P
Had ik het toch goed gedaan B)

Just as Good

• iznogood
  • Niet online
*kick*

Just as Good

• The__Virus
iznogood schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 16:18:
[...]
Watvoor taken moet ik dan aan denken?
Gewoon de Geplande Taken van de andere pc. Is totaal overbodig, slaat compleet nergens op. Dus weg ermee. En UPNP is wat anders als Plug and Play, het doet niets op system resources innemen en veiligheidslekken maken na. Dus ik zou hem maar uitzetten.

• iznogood
  • Niet online
The__Virus schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:07:
[...]

Gewoon de Geplande Taken van de andere pc. Is totaal overbodig, slaat compleet nergens op. Dus weg ermee. En UPNP is wat anders als Plug and Play, het doet niets op system resources innemen en veiligheidslekken maken na. Dus ik zou hem maar uitzetten.
Beide gedaan. Helaas is het probleem niet opgelost, maar wel weer wat minder resource zuipende services :)

Nogmaals:
Het probleem treed alleen op als ik zelf een url opvraag in de adresbalk. Mijn startpagina, links op pagina's en alle niet zelfingetypte meuk gaat wel snel.

Just as Good

• mabarto
regmon/filemon al geprobeerd?

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zelfde probleem hier, alleen als ik http:// voor de url zet begint 'ie wel meteen te laden. Geen idee of dat bij jou ook zo is, maar zo ja dan is er hier misschien wel iemand die in dat geval WEL een oplossing heeft.

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

• iznogood
  • Niet online
Danny schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:25:
Zelfde probleem hier, alleen als ik http:// voor de url zet begint 'ie wel meteen te laden. Geen idee of dat bij jou ook zo is, maar zo ja dan is er hier misschien wel iemand die in dat geval WEL een oplossing heeft.
Hier ook... heb jij je mijn documenten ook geshared op het netwerk?
regmon/filemon al geprobeerd?
Ik zie dat svchost.exe 1x naar een netwerkmap probeert te gaan. Niet naar mijn documenten, maar een share die ik als link op mijn desktop heb staan ( 1 van de 2 )

22:54:44 SVCHOST.EXE:928 OPEN \\Desktop\Applic BAD NETWORK PATH Options: OpenIf Access: 00000000

BAD NETWORK PATH komt doordat de "desktop" pc uit staat.

Overigens kan ik \\Desktop\Applic niet in het register vinden. Het is mij dan ook een raadsel waarom hij hier zo nodig naartoe wil gaan.

[ Voor 50% gewijzigd door iznogood op 04-04-2006 10:18 ]

Just as Good

• iznogood
  • Niet online
*kick*

Just as Good

• iznogood
  • Niet online

Just as Good

Pagina: 1