Toon posts:

Nieuw systeem wil niet booten door kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mede tweakers,

Ik ben een nieuwe pc aan het bouwen in een antec sonata II case. Als ik het moederbord buiten de case leg en alles aansluit werkt het prima. Eens het bord in de case steekt maakt men voeding een "pieuw" geluidje en dan wilt de pc niet booten.

In het verleden heb ik dit eens voorgehad omdat ik de "gouden" afstandshouders was vergeten, nu steken deze er wél onder (wel maar 6 ipv 8) en nu doet hij het nog steeds niet. Gek genoeg geleiden deze afstandshouders (getest met een multimeter), maar dat deden deze van men vorige pc ook.

Ik schroef het mobo vast in de afstandhouders met gewone schroeven (waar oa de voeding mee vastzit, en in standaard cases de behuizing).

Zie ik iets over het hoofd, of gebruik ik foute schroeven fzo? Ik weet niet wat er fout is en ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 22:24

Theo

moederbord

als je alleen je mobo buiten de kast heb terwijl de voeding in de pc zit en je sluit alleen de voeding op het mobo aan (geen hd, geen vga, alleen mobo, cpu en mem) start hij dan ook neit op?? (te zien aan de power led).

je kan ook even checken of er aan het mobo erg lange soldeerpunten/draden zitten die kortsluiting maken.

En als laatste, wat voor voeding heb je?? (merk en type)

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

theodouma schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 22:04:
als je alleen je mobo buiten de kast heb terwijl de voeding in de pc zit en je sluit alleen de voeding op het mobo aan (geen hd, geen vga, alleen mobo, cpu en mem) start hij dan ook neit op?? (te zien aan de power led).

je kan ook even checken of er aan het mobo erg lange soldeerpunten/draden zitten die kortsluiting maken.

En als laatste, wat voor voeding heb je?? (merk en type)
Ik heb het probleem gevonden, er was een schroef tussen het mobo en de kast geraakt :(

Ik dacht al dat het niet veel kon zijn, dom van me!

Sorry voor het nutteloos openen van dit topic :X