Toon posts:

AOpen QF50D airflow?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje: is de airflow in de AOpen QF50C een beetje goed? dus komt de lucht overal een beetje goed bij langs? Ik heb zelf zo'n kast, maar was ff benieuwd of dr misschien iemand anders tevreden over is.. of misschien juist helemaal niet!! ik hoor het wel..

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

voor huis-tuin- en keukengebruik is íe prima, dan heb je de casefans niet eens nodig...maar als je hem perse koeler wilt hebben/als hij erg vol zit met gepropt dan misschien wel, en dan heb je ook nog die slurf naar de cpu-koeler...maar die komt niet altijd goed uit...

de hele QF50-serie van Aopen zijn prima kasten... (ik heb zelf een QF50C staan, en er een stuk of 20-30 volgebouwd intussen :P )

kijk maar eens in de productsurvey, en ik geloof dat hier al eerdere topics over deze serie is...de kast is altijd hetzelfde, aleen de frontplaat en -klepjes en knopjes zijn anders

Simplicity is de bom...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb de QF50A, C en D al meermaals gebruikt om computers te bouwen voor anderen en ook een gezinscomputer staat hier vrolijk te draaien in de C versie.

Voor standaardcomputers is de airflow voldoende, hierbij denk ik aan één harde schijf, geen dikke videokaart en een niet overklokte CPU. In deze situatie is de meegeleverde voeding ook ruim voldoende (350W en gebouwd door Fortron dus een A-merk). Het enigste nadeel is dat je je harde schijf niet kan koelen door een ventilator voor het rek te hangen. Er is plaats voor één 120mm outtake fan, gewoonlijk wordt deze meegeleverd :)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:29

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De airflow in zo'n kastje is idd prima, enige minpunt is de weinig plaats voor hd's en relatief slechte koeling daarvan. Zolang je 't bij 1 HD houdt, is er niets aan de hand.

Hier stond een dode link.

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

Admiral Freebee schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 08:24: Er is plaats voor één 120mm outtake fan, gewoonlijk wordt deze meegeleverd :)
er kan voorin ook nog een 80mm fan in, maar dan moet je de front usb/audio verwijderen...

en de meegeleverde 120mm fans zijn verkapte Nexus-fans geloof ik...stil en krachtig zat

vroeger (nog voor de QF50D uit was) leverde men nog 92mm fans mee, maar die waren veel te luidruchtig...deze passen nog steeds

Simplicity is de bom...

Verwijderd

Topicstarter
strandbal schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 08:55:
De airflow in zo'n kastje is idd prima, enige minpunt is de weinig plaats voor hd's en relatief slechte koeling daarvan. Zolang je 't bij 1 HD houdt, is er niets aan de hand.
Ja ik heb dus wel 2 HD's erin. 1 maxtor 160 gb.. en een 40 gb schijf.. voor de rest een Ati X1600xt en een 3800+ X2.. is het dan verstandig om extra fans aan te brengen?

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:52
Ik vind het hele vervelende kasten, geef wat meer uit voor de H600 serie of een coolermaster kast, die hebben prima airflow.. :P

Nee even zonder gekkigheid voor de basics is het een leuke kast maar hij is al snel "te vol"... Plus ik vind hdd koeling in een kast een must en dat heeft hij dus niet...

Jou hdd's hebben nu dus een probleem

[ Voor 50% gewijzigd door Makkelijk op 01-04-2006 01:02 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Topicstarter
wat kan ik daar nu aan doen dan? ik heb nog 3 vakjes over aan de voorkant.. kan daar niet een hdd koeler/fan in ofzo dan?
Pagina: 1