In het topic Evolutie & Creatie werd mij de vraag gesteld wat informatie nou precies is. Deze vraag zette mij aan het denken en het volgende is het resultaat. Ik geef trouwens nog geen antwoord op de vraag, maar ben wel een stap dichterbij en die eerste stap wil ik graag met jullie delen.
Natuur
Vergeet even alles wat je over de natuur weet en denk na over de onderstaande uitspraken:
Info over de natuurwetten:
Lege ruimte:
000
000
000
Foton die zich een weg baant door de ruimte(geheugen)
clockcycle 1
000
000
010
clockcycle 2
000
010
000
clockcycle 3
010
000
000
Het één na kleinste deeltje die zich een weg baant door de ruimte(geheugen)
clockcycle 1
00000
00000
00000
00200
clockcycle 2
00000
00000
01100
00000
clockcycle 3
00000
00200
00000
00000
clockcycle 4
00110
00000
00000
00000
Ik ga hier trouwens al de fout in, omdat de snelheid van dit deeltje kleiner moet zijn dan die van de foton. Grote kans dat ik de natuurwetten nog wat aan moet passen.
Ik wou nog wat meer voorbeelden posten en een aantal vragen beantwoorden(bijv waarom E=M*c2 en Wave-Particle Duality), maar ben er niet aan toegekomen. Ik loop namelijk tegen wat problemen op. Hopelijk morgen meer. Morgen wil ik trouwens ook ingaan op het bewustzijn en hoe dat werkt(Als ik er tijd voor heb). Volgens mij ben ik erachter en kan ik de meeste vragen erover beantwoorden.
Ik heb nogal moeite om mijn gedachten te beschrijven en daarom is de kans groot dat je het bovenstaande niet gelijk zult begrijpen, maar geef het een kans zou ik zeggen. Het is de moeite waard.
Natuur
Vergeet even alles wat je over de natuur weet en denk na over de onderstaande uitspraken:
- de natuur(materie) bevindt zich in een geheugen.
- de natuurwetten(die ik hieronder ga uitwerken) kun je vergelijken met code.
| Woord | Definitie | Legenda |
| ruimte | null waarde in het geheugen | 0 |
| foton | het lichtste deeltje massa = 1 snelheid = heeft maximale snelheid(c = snelheid van het licht) | 1 |
| neutron | het zwaarste deeltje massa = (massa foton * c2) heeft geen snelheid | n |
| deeltjes | hebben een massa tussen 1-n | n.v.t |
| snelheid | de verplaatsing van een deeltje naar een andere geheugenplek. Dit noemen we normaal energie. | n.v.t |
| clockcycle | time je kunt het vergelijking met een clockcycle van een computer. | n.v.t |
Info over de natuurwetten:
- een deeltje deelt zich als het snelheid heeft.
- een deeltje dat snelheid heeft wordt indien mogelijk gesplitst in 2 deeltjes
- het eerste deeltje uit een splitsing heeft een massa die gelijk is aan een priemgetal en is zo groot mogelijk maar kleiner dan het deeltje waaruit het voortkomt.
- het tweede deeltje uit een splitsing bevat de restmassa.
- twee deeltjes kunnen zich weer samenvoegen als hun beiden massa gelijk is aan een priemgetal. Verder moeten ze naast elkaar in de ruimte liggen.
- aan de hand van de massa wordt bepaald hoe snel het deeltje wordt gesplitst of samengevoegd. Hoe zwaarder het primaire resulterende deeltje hoe meer clockcycles het kost om te splitsen. Het aantal clockcycles(relatief ten opzichte van een foton) voor het splitsten van een deeltje = c – (wortel(massa deeltje)).
- de restmassa zal verplaatst worden naar de tegenovergestelde hoek vanwaar het secundaire deeltje tijdens een samenvoeging vandaan komt.
Lege ruimte:
000
000
000
Foton die zich een weg baant door de ruimte(geheugen)
clockcycle 1
000
000
010
clockcycle 2
000
010
000
clockcycle 3
010
000
000
Het één na kleinste deeltje die zich een weg baant door de ruimte(geheugen)
clockcycle 1
00000
00000
00000
00200
clockcycle 2
00000
00000
01100
00000
clockcycle 3
00000
00200
00000
00000
clockcycle 4
00110
00000
00000
00000
Ik ga hier trouwens al de fout in, omdat de snelheid van dit deeltje kleiner moet zijn dan die van de foton. Grote kans dat ik de natuurwetten nog wat aan moet passen.
Ik wou nog wat meer voorbeelden posten en een aantal vragen beantwoorden(bijv waarom E=M*c2 en Wave-Particle Duality), maar ben er niet aan toegekomen. Ik loop namelijk tegen wat problemen op. Hopelijk morgen meer. Morgen wil ik trouwens ook ingaan op het bewustzijn en hoe dat werkt(Als ik er tijd voor heb). Volgens mij ben ik erachter en kan ik de meeste vragen erover beantwoorden.
Ik heb nogal moeite om mijn gedachten te beschrijven en daarom is de kans groot dat je het bovenstaande niet gelijk zult begrijpen, maar geef het een kans zou ik zeggen. Het is de moeite waard.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 00:23 ]