Asus A8V Deluxe boot probleem [Sys failed due overclocking]

Pagina: 1
Acties:

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 19:49
Rond de voorjaarsvakantie wilde mijn pc ineens niet meer opstarten, aangezien ik er toendertijd geen tijd voor had en voldoende pc's als alternatief heb, heb ik er toendertijd verder geen aandacht aan besteed. Nu wilde ik dit weekend echter naar een LAN -party en ik denk gôh even dat probleempje fixxen, dit bleek tegen te vallen.

De pc ging aan (fannetjes, ledjes etc), maar wilde geen beeld geven. Naar het aansluiten van een boxenset kreeg ik van de 'Asus-dame' te horen dat mijn systeem niet wilde op starten, omdat deze 'System Failed Due Overclocking' was.
Dit systeem draaide inmiddels al maanden lang zonder overclockt te zijn geweest, dus hier kon het probleem niet aan liggen.
Het even resetten van de bios bracht helaas geen soelaas.

Omdat de pc geen beeld gaf, dacht ik dat wellicht de 3D kaart het leven had gegeven. Ik heb deze vervolgens vervangen door een ander excemplaar, helaas zonder resultaat, nog altijd geen beeld :(
Wanneer ik de additionele 'power-plug' voor mijn X800 kaart verwijderde werd er niet, zoals ik 'gewend' was :X de nadrukkelijke melding op de monitor gegeven dat men deze plug absoluut moest aansluiten. Dit was bij beiden kaarten het geval.

Vervolgens heb ik alle pci-kaarten en hardeschijven etc los getrokken. De pc aanzetten zonder ram geheugen resulteerde ook niet in piep, of andere waarschuwingssignalen. Het enige wat ik tot nu toe nog niet heb verwijderd is de cpu, omdat deze zo moeilijk te verwijderen is (4 bouten in het mobo..)

Heeft iemand nog tips voor me? Ik zelf heb zo 123 geen idee wat ik verder nog kan proberen. Of kan ik dit mobo afschrijven?

Mijn configuratie:
Asus A8V Deluxe
A64 3000+
2x256mb Kingston

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-05 13:33

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

ah dude ! join the club, heb juist hetzelfde probleem hier! maar met een Asus P4C800-E Deluxe en P4 cpu!

Prolly kapot mobo ?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wat voor voeding heb je (merk + vermogen)? Al een BIOS-reset gedaan en dan zo kaal mogelijk opstarten (haal de pc een tijdje helemaal van het lichtnet af)?

[ Voor 58% gewijzigd door The__Virus op 31-03-2006 07:48 ]

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 15:54

megaman144

waarom ik weet het niet

bij mij heb ik ik het met geheugen verholpen .Ander geheugen en 1 reepje er in.
good luck

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 08:44

Killer

Hatseflats!

Ik heb het ook zo af en toe met mijn A8V (mijn proc is wel overclocked). Bij mij helpt het als ik een complete Bios reset doe. Echter moet ik de jumper iets langer verplaatst houden dan in de handleiding vermeld staat voordat de bios echt gereset is, das alles (dus een seconde of 15 ipv de 5 ofzo die in de manual staat)

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Even als aanvulling, niets werkt beter dan je PC van het lichtnet halen en de Cmos batterij er echt helemaal uit te halen 30 seconden te wachtten (15 is in principe voldoende) en dan alles weer terug zetten. Dan is de Cmos wel leeg :)

Echter als je mobo geen kik geeft als je geen mem erin stopt is toch wel beetje vreemd.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 19:49
The__Virus schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 07:47:
Wat voor voeding heb je (merk + vermogen)? Al een BIOS-reset gedaan en dan zo kaal mogelijk opstarten (haal de pc een tijdje helemaal van het lichtnet af)?
Het betreft een Enermax EG465 (430W), ik ga er vanuit dat dat niet het probleem is.
kahm-jai schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 21:14:
Even als aanvulling, niets werkt beter dan je PC van het lichtnet halen en de Cmos batterij er echt helemaal uit te halen 30 seconden te wachtten (15 is in principe voldoende) en dan alles weer terug zetten. Dan is de Cmos wel leeg :)
Heb ik gedaan, 2 dagen.. geen verschil
Echter als je mobo geen kik geeft als je geen mem erin stopt is toch wel beetje vreemd.
Dat ie niet begon te gillen bij het niet goed aansluiten van mijn 3dkaart vond ik het vreemdste, dat initialiseerd ie toch als eerste.

Ik heb inmiddels de cpu eruit gehaald, morgen nog een keer proberen en anders overstappen op een nieuwe plank
Pagina: 1