Toon posts:

12 Inch notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb van een vriend te horen gekregen dat hij opzoek is naar een portable laptop. Hij heeft het een en ander gezien, en zoekt de laptop puur voor school gebruik.

Hij moet dus portable zijn, niet zwaar wegen, 12.1 inch scherm, centrino processor(voor langere accu tijd) Dit is ook een belangrijke spec !! Aan de videokaart legt hij geen eisen. Moet minimaal 2GB geheugen in kunnen.

Ik heb de serie van MSI gezien, maar hij weet het niet zeker.

Hij zit eigenlijk wel aan een prijs limiet van 1000-1100 euro.

Naast MSI heb ik weinig tot geen laptops kunnen vinden die aan die specs voldoen.

wlan is een pre !!

Kan iemand hem helpen?

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 19:55

TMC

Veel keus buiten MSI is er niet in die prijsklasse.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:01

_Ernst_

Mark It Zero!

Ben ik zelf ook tijdje naar op zoek geweest, maar op die msi na is er idd niks te vinden in die prijsklasse. Doe maar eens een ctrl-f in de pricewatch op 12". Dan zie je dat de leuke laptops pas beginnen rond de 1300-1400 euro (Benq), daaronder zitten alleen msi's.

Last.fm

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:16

Theo

moederbord

centrino, 2 GB 12" lange accu, niet zwaar en <1100 euro??

Ik denk dat je een paar dingen zou moeten veranderen hierin, want deze conbinatie bestaat (nog) niet

De Msi S260 is een goedkope 12" met centrino, maar met 2 GB en 8 cell accu is hij iets van 1400-1500 euro.

Misschien moet die vriend even afvragen wat voor meerwaarde weinig gewicht heeft. Als hij een laptop van één kilo meer zou nemen moet het wel lukken binnen het budget lijkt mij (15").

Nu met WP, PV, EV en PC

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De resterende Topaz 9600 modellen van Jewel worden op dit moment aardig gedumpt bij Computerland. Misschien zit daar wat voor je tussen? Zijn standaard misschien niet voorzien van 2GB, maar met 2 geheugensloten, moet 2 GB te doen zijn...

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
http://servicios.ahtec.org/ahtec_nl/index_menu_nl.htm heeft van alles. Alleen zijn er nauwelijk mensen te vinden met ahtec laptops

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Misschien kijken naar een appletje vor 1400 euro heb je wel een mooie ibook 12" + 2Gb geheugen hoor;)

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
theodouma schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:12:
centrino, 2 GB 12" lange accu, niet zwaar en <1100 euro??

Ik denk dat je een paar dingen zou moeten veranderen hierin, want deze conbinatie bestaat (nog) niet

De Msi S260 is een goedkope 12" met centrino, maar met 2 GB en 8 cell accu is hij iets van 1400-1500 euro.

Misschien moet die vriend even afvragen wat voor meerwaarde weinig gewicht heeft. Als hij een laptop van één kilo meer zou nemen moet het wel lukken binnen het budget lijkt mij (15").
15" word te groot, 13.1 is al te groot eigenlijk.
Flapietoetoe schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:24:
Misschien kijken naar een appletje vor 1400 euro heb je wel een mooie ibook 12" + 2Gb geheugen hoor;)
Er hoeft standaard geen 2 GB in, moet alleen uitbreidbaar zijn, voor latere zorg. Tevens is zijn budget 1100 euro, meer heeft de stakker niet te besteden >:)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 23:42 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens naar de Gigabyte N203... verkrijgbaarheid laat te wensen over nog, maar verder wel een leuk ding voor ongeveer die prijs.

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-01 17:16
Een 12" ibook met 1 GB ram is slechts 1080,06 euro... dus valt binnen het budget.

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Verwijderd

Topicstarter
CrisT schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:45:
Een 12" ibook met 1 GB ram is slechts 1080,06 euro... dus valt binnen het budget.
Hij zit helaas aan Win XP Pro gebonden (software matig).... dat is het nadeel.

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
effe wachten op de intel opvolger van de iBook; dan kan je er Windows naast installeren :9~
best of both worlds

Verwijderd

Topicstarter
so true _/-\o_

• Ruben314199
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-04-2025
Deze BenQ joybook 600 is 950:

De gaafste watergekoelde pc ter wereld

Verwijderd

Topicstarter
Looks zijn mooi, alles eigenlijk wel, maar geen dvd brander..

Verwijderd

die kun je later altijd nog kopen....bv 2dehands op Marktplaats.......... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Moet intern zijn, neem aan dat als je portable wil zijn, dat je niet een lompe dvd brander nog mee wil nemen er langs...

Verwijderd

Nou...........Maar als die gewoon in je lappie tas past (heb ik zelf ook gewoon :O ) is het ECHT niet zo'n probleem ;)
anders neem gewoon zo'n msi ding

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 08:04:
Nou...........Maar als die gewoon in je lappie tas past (heb ik zelf ook gewoon :O ) is het ECHT niet zo'n probleem ;)
anders neem gewoon zo'n msi ding
Wat is de prijs van een dvd-rw dan voor die notebook?

Verwijderd

Da weeknie.........kun je er evt. bijbestellen (?)

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 08:02:
Moet intern zijn, neem aan dat als je portable wil zijn, dat je niet een lompe dvd brander nog mee wil nemen er langs...
Die Joybook is dan ook maar 1,6 kg dus dat compenseert het weer. Als je eentje wil met een interne ga je meestal al weer naar de 2 kg. Bovendien, hoe vaak heb je op school nu weer een dvdbrander nodig?

Voor dit budget heb je gewoon niet veel keuze als je een nieuwe laptop wil. MSI/Averatec en de BenQ Joybook 6000 zijn zowat de enige in die prijsklasse die 12" aanbieden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat je voor 80 euro al een externe dvd brander hebt. Dus dan zou ik zeg maar een benq of msi kunnen nemen, met een externe dvd brander... Maar ik zit er echt mee, dat het extern is, enorm balen!

• Theo

Theo

moederbord

1100 euro voor een 12" centrino met goede accu en de mogelijkheid voor 2 Gb??

Voor 1050 euro heb je een witte Msi S260 centrino met 1.6 GHz, 512 MB, dvd brander, 60 GB en 4 cell accu (2 uur )
Voor +- 80 euro kun je een 8 cell accu bijkopen mocht de 2 uur niet voldoende zijn. De 4 cell accu valt dan weer te verkopen, zodat je voor <1100 euro ook 4 uur op de accu kan werken

Nu met WP, PV, EV en PC

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:35

Stewie!

Keen must die!

Is een Dell X1 niets voor je?
12 inch en 1,1 kilo: http://www1.euro.dell.com...=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:50

bonzz.netninja

Niente baffi

[rml][ Ervaringen] 12" Laptops Deel 2[/rml]
lekker zoeken....mmm zoeken

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Theo

Theo

moederbord

die gaat weg voor 1150 euro + verzendkosten (90 euro :X ) en btw. Hier wordt je dus 1450 euro armer van, terwijl de TS maar 1100 euro armer kan worden...

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
Die 12 inch notebook forum, heb ik al helemaal door gespit, maar om de juiste keuze te maken, ga je toch liever uit van andere ervaringen, kennis. Om zo de juiste keuze te maken!

• Theo

Theo

moederbord

nou, ik heb de s260, en ik vind het een top ding, helemaal voor die prijs :)

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
theodouma schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:16:
nou, ik heb de s260, en ik vind het een top ding, helemaal voor die prijs :)
Standaard, zit er dan 1x512 of 2x256 in? En hoe is de behuizing? Tevens zit er standaard een 4cell accu bij hoorde ik, 2 uur kan je daarmee doen eh..

• Theo

Theo

moederbord

Ik heb er standaard 1*512 MB inzitten. De behuizing is een magnesiumlegering. er komen moeilijk krassen op, en vuil kan je makkelijk wegvegen. de laptop is erg stevig, en doet wat hij hoort te doen.

Anders kijk je even in [rml][ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3)[/rml] waar ik ook een kleine review heb gemaakt van deze laptop

Nu met WP, PV, EV en PC

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Gewoon even op laptops4u.nl kijken bij ASUS, beste notebooks, beste bouwkwaliteit.
Vergeet berichten van mensen die nog over Centrino's praten, ASUS maakt er genoeg met Dual cores.

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Verwijderd

Topicstarter
Empulse schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:11:
Gewoon even op laptops4u.nl kijken bij ASUS, beste notebooks, beste bouwkwaliteit.
Vergeet berichten van mensen die nog over Centrino's praten, ASUS maakt er genoeg met Dual cores.
Heeft asus een dual core, met 1gb geheugen, 40-60-80gb hdd 5400 rpm voor minder dan 1100 ? Heb gezocht maar vind het niet ...
Pagina: 1