Hallo! Aangezien mijn draadloze netwerk nogal vaak uitvalt heb ik besloten om een kabel te leggen van router/modem naar computer. De afstand tussen deze twee is best groot, ik zal minimaal 30m nodig hebben. Nu heb ik al een beetje rondgezocht op internet en langs een aantal winkels geweest maar ze konden me niet helpen (te korte kabels). Dus, heeft iemand hier ervaring met lange ethernet kabels (gewoon standaard, UTP, 100 Mbit, CAT 5 geloof ik) en waar kan ik ze het beste kopen? (ik ben dus niet op zoek naar de goedkoopste maar de beste)
Mmmm... voor 30 meter moet elke standaard CAT5 kabel voldoen. Is gewoon kant-en-klaar te koop. Bij onze zaak hangen ze gewoon zo in het schap. En een beetje zaak kan ze op maat voor je maken, kabel van de rol, en stekkers eraan knijpen.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Wij hadden ze (nieuwe werkgever) gewoon op rollen liggen van 305 en 505 meter. Kijk eens bij www.compricon.nl ofzo, die verkopen ze.
[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 30-03-2006 22:04 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Of haal zelf gewoon een paar plugjes, een stuk kabel en knijp ze zelf 
met UTP CAT5 kun je tot een meter of 100 gaan.. dus 30M moet geen probleem geven.
met UTP CAT5 kun je tot een meter of 100 gaan.. dus 30M moet geen probleem geven.
Verwijderd
Ik werk bij een automatiseringsbedrijf, en daar kunnen we alle maten kabel gewoon maken. We verkopen ze daar standaard tot 20 meter en daar boven maken we hem gewoon zelf. Er zouden vast wel winkels bij je in de buurt zijn waar ze dat ook doen. ( CAT5E )
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 22:05 ]
Tussendoor:
Beetje lui vandaag, iemand die uit zijn hoofd ongeveer weet hoelang zo'n kabel maximaal mag zijn
Beetje lui vandaag, iemand die uit zijn hoofd ongeveer weet hoelang zo'n kabel maximaal mag zijn
Verwijderd
niels88 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:08:
Tussendoor:
Terw_Dan schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:04:
Of haal zelf gewoon een paar plugjes, een stuk kabel en knijp ze zelf
Maximaal 100 meter dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 22:10 ]
http://www.google.com/search?hl=en&q=utp+max+lengthniels88 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:08:
Tussendoor:
Je bent wel héél godvergeten lui zeg....
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Die vraag was meer om het topic nog een beetje boeiend te houden.RobIII schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:14:
[...]
http://www.google.com/search?hl=en&q=utp+max+length
Je bent wel héél godvergeten lui zeg....
Als je me afkraakt oke, maar kraak dan diegene af die dit topic geopend heeft. Alsof die te lui was op op google/pricewatch etc te zoeken.
Woont er geen tweaker in de buurt, met kabel?
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
GoT Huisregels
1) GoT is geen helpdesk, je wordt geacht voor het posten van een topic zelf moeite te doen.
2) Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over Netwerken horen in de betreffende hoofdgroep.
1) GoT is geen helpdesk, je wordt geacht voor het posten van een topic zelf moeite te doen.
2) Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over Netwerken horen in de betreffende hoofdgroep.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()