Toon posts:

Computer upgraden, wat is zinnig?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beslist mn computer te upgraden omdat de videokaart die er in zit al weer wat verouderd is. Nu dacht ik aan een GeForce 7600GT maar de 7900GT geeft naar het schynt meer bang/buck dus overweeg ik die ook wel.
Nu is mijn vraag, zal ik veel meer performance hebben met de 7900GT dan met de 7600GT als mn cpu maar en prescott 3.2 Ghz is? Het zou zonde zyn van de tachtig euro. Klopt de theorie dat als ik de settings verhoog ik minder cpu limitations ondervind?

PS: Wat voor goedkope(<€100) voeding raden jullie mij aan?

Verwijderd

*zucht* allemaal vragen waar jezelf zo een antwoord op hebt gevonden.

Nee je CPU voldoet prima, en uiteraard als je de grafisch gerelateerde instellingen hoger zet dat dan je GPU uiteindelijk de bottleneck gaat vormen.

Voor 100 euro heb je 100 verschillende topklasse voedingen, zoekt en gij vind er wel één!
Whats the problem?...owja luxe ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als mijn vraag zo dom was maar ik vond het antwoord echt nergens.

Dank voor je antwoord, ik ben gerustgesteld.

Verwijderd

No problem ;) Je zult met beide kaarten iig erg lekker kunnen gamen. je CPU is ongeveer vergelijkbaar met een AMD athlon64 3000-3200. Zelf zou ik voor de 7900GT gaan aangezien die een stuk sterker is. Zodat je er veel langer mee kunt doen.

Trouwens je hoeft geen 100 euro aan een voeding uit te geven, als je niet ontzettend veel gaat aansluiten. 50 -80 euro moet echt wel genoeg zijn. Goed A-merk pakken, Er is een topic speciaal voor de vraag "welke veoding moet ik nemen?" Kijk daar eens in.
Bijvoorbeeld: Aopen/Fortron/Huntkey zijn redelijk goede prijs/kwaliteit voedingen. Zalman/Tagan allemaal zeer degelijk en compleet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje eigen inzet mag ook wel...

Stappenplan:

1) bepaal je eisen (wordt vaak vergeten, maar dit is de belangrijkste stap!)
2) zoek reviews die testen wat voor *jou* belangrijk is
3) leg de resultaten van die reviews naast pricewatch
4) kies datgene wat binnen budget het beste presteert in jouw eisen...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.