Toon posts:

Videokaart probleem ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen maandag dan eindelijk mijn nieuwe geforce 7800 GS Extreme Edition AGP binnen gekregen en deze meteen die avond geinstalleerd. Hij deed het prima en eigenlijk geen enkel probleem om oa Age of Empires 3 en World of Warcraft te spelen.

Toen ik de volgende dag thuis kwam en ik World of Warcraft probeerde op te starten sloeg het scherm meteen vast bij het inlogscherm. Herstarte de pc en probeerde het nog eens, en weer hetzelfde probleem. Wanneer ik vervolgens age of empires 3 probeerde op te starten sloeg mijn pc ook vast en ook in het introfilmpje. Het rare is dat ik andere games zoals Far Cry en Counterstrike Source moeiteloos kan spelen zonder dat mijn pc freezed. Het lijkt dus alleen bij deze 2 games te gebeuren..

Ik heb al geprobeert om met mijn oude videokaart ''ATI Radeon 9600'' de games op te starten waarbij ze vervolgens gewoon goed werken zonder dat mijn pc dus vastloopt tijdens het inlogscherm of introfilmpje.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 20:37 ]

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-07 22:03
Het lijkt me eerder een probleem dat je Ati kaart nog werkt, heb je wel netjes alle Ati drivers verwijderd voor je de nieuwste Forceware installeerde?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Lijkt me dat dit een enkeltje format c: wordt :D

Je kunt ook ff drivercleaner downloaden om alle drivers van de grakas eraf te halen en de nieuwste drivers van nvidia dan installeren.

specs

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ik van ATI naar Nvidia ga of andersom is het bij mij altijd format c:

Een drivercleaner gebruiken kan ook best werken maar er kan altijd iets achter blijven wat voor problemen of een slechte performance zorgt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de snelle reacties......

Ik ga even het een en ander proberen. :*)

Verwijderd

Idd zoals je zelf al zegt, kun je gewoon de oude ATi erin gooien zonder problemen. Dat is dus een driverbotsing tussen ATi en nVidia.

Format C is het beste, alles lekker clean.
drivercleaner toepassen kan ook goed werken.

Dus de-install via software de nATi drivers, dan rebooten in safe mode (F8), dan drivercleaner pro opstarten, daarin eerst CABcleaner draaien voor CAB en SP2, dan met drivercleaner je ATi beeldscherm drivers wissen. Normaal opstarten en nVidia drivers installen.

Zorg ook dat je mobo drivers uptodate zijn, cpu drivers, etc
Deze drivers eerst, dan beeldscherm drivers.
succes ;)

Verwijderd

Uit eigen ervaring kan ik ook zeggen dat dat de oplossing moet zijn,
Na het kopen van mij nieuwe videokaart (6600GT voorgaand een 9600SE) :r
Liep hij stukken beter! Dus gewoon eventjes formatten... _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist heel de C schijf geformatteerd en windows xp opnieuw geinstalleerd maar het probleem lijkt nog niet verholpen. Het rare is ook dat als ik in Driver Cleaner Pro kijk dat er nog steeds wat ATI dingetjes instaan. Die clean ik elke keer maar zonder resultaat.

Het lijkt alsof er nog steeds wat ATi drivers instaan die ik er maar niet uit krijg ondanks een format c.

Verwijderd

Dat kan niet. Na een normale format staat er niks meer op je schijf. Dus er kan niks meer van ATi opstaan!
Doe je wel een echte Format: In je bios opstart volligorde zetten op eerst CD en dan HD. Dus booten vanaf cd?

Als je drivercleaner uitvoert, gebruik je dan ook CABcleaner?
Verwijder je wel de goede ATi drivers, lees de help/handleiding van DC heel goed door om te kijken welke de goede ATi beeldschermdrivers zijn om te verwijderen.
Je kunt controleren of er nog wat opstaat door de verwijder actie 2 keer uit te voeren. De tweede keer moet hij niks meer vinden.

Verwijderd

Windows levert ook standaard Ati drivers mee in de \i386\Drivers map ;)

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11
Gek eigenlijk, ik had vorig jaar mijn 9600XT vervangen door een 6600GT en heb gewoon meteen de nVidia-drivers geinstalleerd zonder eerst Ati-drivers eraf te gooien. Ging gewoon perfect :P.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Als de format niet geholpen heeft, er van uit gaande dat je het goed gedaan hebt, dan lijkt het me dat het een voedingsprobleem is.

Die 7800GS slurpt stukken meer stroom dan die ati 9600.

Kun je ons wat meer vertellen over je voeding: merk en specificaties zoals wattage en vooral amperage op de 12v lijn?

specs

Verwijderd

Er staat een Sticker geplakt op je voeding waar op staat DC OUTPUT, kijk ff bij de 12 volt lijn, hoeveel ampere wordt daar geregeld?
Pagina: 1