Ik heb hier al eens vaker naar zitten zoeken, maar wat zijn nu feitelijk de populairste J2EE frameworks? Blijft iedereen bij de standaard combinaties zoals STRUTS/Spring/Hibernate? Of zijn er hier al mensen die met meer exotische combinaties bezig zijn?
Hierbij denk ik aan bijvoorbeeld Tapestry/Hivemind/iBatis ofzo.
Of zijn er nog mensen die vasthouden aan bijvoorbeeld JDO of EJB's?
Zelf vind ik voor de weblaag JavaServer Faces (Apache MyFaces) erg fijn werken, ondanks enkele irritante bugs die ineens op komen dagen over duplicate ID's en zo. Zeker nu er een gast van het JSF team aan het werk is aan Facelets, waar ik nu ondertussen weer een dikke maand mee aan het klussen ben en waarvan ik denk dat het binnenkort maar eens in de JEE standaard mag komen.
Misschien niet zo overdreven, maar het is iig een sterke troef naar mijn idee. Zie hiervoor ook: [rml][ J2EE] Facelets, serieus of alweer een hype?[/rml]
Van een collega hoorde ik ook zeer positieve verhalen over iBatis, dus daar ga ik denk ik ook binnenkort eens mee klussen. Tenzij hier al iemand iets roept in de trant van: "NIET DOEN!!!"
Verder ben ik benieuwd voor welke (combinatie van) frameworks jullie hebben gekozen en als het effe kan ook waarom.
Hierbij denk ik aan bijvoorbeeld Tapestry/Hivemind/iBatis ofzo.
Of zijn er nog mensen die vasthouden aan bijvoorbeeld JDO of EJB's?
Zelf vind ik voor de weblaag JavaServer Faces (Apache MyFaces) erg fijn werken, ondanks enkele irritante bugs die ineens op komen dagen over duplicate ID's en zo. Zeker nu er een gast van het JSF team aan het werk is aan Facelets, waar ik nu ondertussen weer een dikke maand mee aan het klussen ben en waarvan ik denk dat het binnenkort maar eens in de JEE standaard mag komen.
Van een collega hoorde ik ook zeer positieve verhalen over iBatis, dus daar ga ik denk ik ook binnenkort eens mee klussen. Tenzij hier al iemand iets roept in de trant van: "NIET DOEN!!!"
Verder ben ik benieuwd voor welke (combinatie van) frameworks jullie hebben gekozen en als het effe kan ook waarom.
Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy