Toon posts:

Videokaart voor agp 4x

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welke videokaart zou ik het beste kunnen kopen voor een wat oudere pentium 4 met agp 4x?
Denk zelf aan een ati 9600 pro of een nvidia 6600, maken elkaar qua prijs niet zoveel, wil niet meer als 100 euries uitgeven.
Ben alleen benieuwd of de snelheid van de nvidia er wel uitkomt met maar een agp 4x slot of dat dit een belemmering is voor de 6600?

Verwijderd

*kijk eerst zelf voordat je zomaar post*

maarreeh, wat wil je ermee doen? gamen? office?videobewerking of weet ik veel wat |:(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het veschil tussen AGP 4X en 8X is in minder dan 5%, het zou wel kunnen dat je CPU de bottleneck zal worden.

Persoonlijk zou ik voor een 2ehands 9800PRO of 6800LE gaan.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:52:
Welke videokaart zou ik het beste kunnen kopen voor een wat oudere pentium 4 met agp 4x?
Denk zelf aan een ati 9600 pro of een nvidia 6600, maken elkaar qua prijs niet zoveel, wil niet meer als 100 euries uitgeven.
Ben alleen benieuwd of de snelheid van de nvidia er wel uitkomt met maar een agp 4x slot of dat dit een belemmering is voor de 6600?
Koop dan een P4 moederbord met een 8X AGP slot icm met een low budget 8X kaart, weet het niet zeker, maar denk dat je dan sneller bent voor hetzelfde of nét iets meer geld (en als je dan ooit nog een andere kaart koopt die wel sneller is heb je ook veel meer keuze, zolang AGP nog een beetje meedoet) ik ben een n00b dus :X :)

edit:
zie nu dat het toch toch maar 5% is .......

[ Voor 7% gewijzigd door JdM op 30-03-2006 20:05 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat denk ik niet. Er zit nauwelijks verschil tussen AGP 4x en AGP 8x. Dus dan nog apart een mobo kopen en er een videokaart bijkopen lijkt me wat overbodig, upgrade dan meteen naar PCI-E.

Verwijderd

[LOL]/ we weten niet eens waarvoor hij hem wil gebruiken/[LOL]

dus eerst ff afwachten...........

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Mijn oude FX5950Ultra draaide op een andere pc hier met AGP4x zo goed als even snel als op mijn AGP8x moederbord.

Je kunt dus gerust de highends uit de Ati 9800 / Nvidia 59xx serie nemen, misschien zelfs nog wel sneller!

Goud is geen geld

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:02:
[LOL]/ we weten niet eens waarvoor hij hem wil gebruiken/[LOL]

dus eerst ff afwachten...........
Als ik ff goed in mijn glazenbol kijk weet ik bijna zeker dat ie em voor gamen wil gebruiken.

Jij weet ook wel dat de kans dat ie de kaart voor gamen wil gebruiken gigantisch groot is.

Edit : Ik zou zeker niet voor de Nvidia 59xx serie gaan voor 100 euro is er veel beter spul te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 30-03-2006 20:07 ]

Verwijderd

Ja oke maar je weet nooit zeker he ;

Marreeh gombal, kijk voor 2dehands 9800pro/xt

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Frank_Knopers schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:02:
Mijn oude FX5950Ultra draaide op een andere pc hier met AGP4x zo goed als even snel als op mijn AGP8x moederbord.

Je kunt dus gerust de highends uit de Ati 9800 / Nvidia 59xx serie nemen, misschien zelfs nog wel sneller!
laat die nVidia 5 serie maar staan die is in DirectX9 zo traag als dikke poep :P
aan een 6600 128MB (meer MB is geldverspilling op zo een kaart) doe je een goede keuze, de 9800Pro kan je mischien ook nog ergens voor een leuk prijsje krijgen dat is ook een mooie kaart.
Alleen heb je niet echt een goede topicstart gemaakt

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Weer een FAQ-topic :S . In de FAQ staat naar mijn weten dat AGP4x en 8x gewoon compatibel zijn en door agp4x vs agp8x op google in te voeren krijg je zat results, probeer eerst even zelf te zoeken. Ook zijn er geen specs gegeven

Verwijderd

Ik zou me toch die ''ene" nemen, je weet wel die 'ene' Is een mooi kaartje. :P
Mja dat ben ik he ;)

Weet niet of die 9600pro 256 bit is? Liever een 6600.
Kijk gewoon wat je wil, hoeveel je wil uitgeven! En pak dan die je het beste bij jezelf vind passen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 21:28 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Beetje meer inzet mag ook wel, zie bijvoorbeeld de AGP VGA Charts van Tom's Hardware...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.