Divx/MPEG4/XVID Speler

Pagina: 1
Acties:
  • 881 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:58
Hey,

Ik download de laatste tijd veel films via internet. En ze zijn meestal gecodeerd in Divx of Xvid. Nu kost me het steeds erg veel tijd om ze om te zetten naar een DVD. Toen kwam ik op het idee om een divx speler aan te schaffen. Ik heb even gekeken bij de Media Markt maar daar hebben ze zoveel dat je door de bomen het bos niet meer kan zien. De ene speelt alleen Divx, de ander ook MPEG-4 en Xvid. Nou heb ik het liefst een speler die alles kan afspelen. Dus divx, xvid en mpeg-4. Maar ik weet niet wat het verschil is tussen mpeg-4 en divx,xvid. Want als je een film o.i.d download dan staat daar meestal divx of xvid op. Geen mpeg-4. Nu wil ik graag weten wat het verschil is en wat ik het beste kan kopen. Misschien een paar tips van goedkope spelers die alles kunnen? Ik hoop op een snelle reactie!
Alvast bedankt!

VeeGee

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:58
Ik dacht meer aan iets goedkopers en echt alleen aan een speler. Ook heb ik liever wat meer informatie dan alleen een link.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:35

nwagenaar

God, root. What's the differen

Zelf ben ik in het bezit van een Xoro HSD4000 (€ 79,- bij Alternate) en speelt DivX, XVid, Nero Digital en MPEG4 af (natuurlijk ook DVD's en dergelijke). Ik ben enorm te spreken over deze speler en heb op dit moment geen problemen ondervonden. Tot nu toe speelt het alles af wat ik er tegen aan gooi en het heeft standaard (werkende!) ondersteuning voor SRT subtitles.

De Xoro HSD4000 is gebaseerd op de Zoran Vaddis 776 chipset, volgens mij momenteel dé chipset voor het afspelen van DivX, XVid en MPEG4 bestanden. Maar prik mij hier niet aan vast ;)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Ik zou in ieder geval er voor zorgen dat de speler zg. 'packed bitstream' (daarnaast ook qpel en bvop) ondersteund. Anders kan het gebeuren dat het beeld onwijs hapert.
Veel bestanden bevatten deze packed bitstream. Wil het alsnog afspelen op een speler die het niet ondersteund zul je eerst mbv. een programmatje die packed bitstream eruit moeten slopen, en vervolgens branden, wat dus meer werk is.

• xoun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik heb net de MPEG 4 speler van het Kruidvat gekocht. Speelt tot nu toe nog alles. Alleen geen ogm bestanden. En dat voor 48 euro. Incl USB aansluiting en cardreader.

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

• Robbemans
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-07-2025
Bij de Gamma hebben ze een HE speler voor 35 euri. Speelt werkelijk alles, zelf met ondertitels. Het enige 'probleem' is dat de ontertitels een geel font in een blauwe box zijn.

• Mickey68
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05-2021
Bij de mediamarkt heb ik laatst een Deawoo VCR/DVD combi gekocht voor 125 euri, deze slikt echt alles wat ik uit mijn PC kan toveren, mijn schoonouders kochten daarn abij dezelfde firma een Deawoo DVD speler (Stand alone) een ook deze slikt alles. Met een Deawoo moet het toch lukken concludeer ik.
Pagina: 1