Toon posts:

[US Robotics] verbinding valt af en toe weg

Pagina: 1
Acties:
  • 544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb een beetje raar probleem, maar misschien herkent iemand het.

Ik heb maandag een nieuwe router gekocht, een US Robotics 8001. Dit is een 10/100 router met ingebouwde switch met 4 poorten en tevens een usb printserver. Hartstikke mooi ding, maar hij doet een beetje raar. Een paar keer per dag valt de verbinding weg. Dan kan ie even geen sites meer laden, msn valt uit, downloads zakken naar nul etc... logisch. Maar ik kan de router dan ook niet meer pingen. Het achterlijke is dat ik op dat moment wel een andere pc in mn netwerk (die dus op dezelfde router/switch zit aangesloten) kan pingen... ik kon iig gewoon connecten met remote desktop. Dan haal ik meestal even de stekker eruit en doet ie het weer, maar vaak gaat het ook gewoon vanzelf over.

Een paar keer per dag heb ik ook, en dat zal er wel mee te maken hebben, dat ik een site wil laden of een plaatje of wat dan ook, maar dat ie er dan na heel even laden (en je dus al een deel van de site ziet verschijnen) ineens uitvliegt. Dan krijg ik deze foutmelding van Firefox:
The connection was reset
The connection to the server was reset while the page was loading.
Na een minuutje ofzo is het weer weg en doet ie het weer.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Snap er zelf niks van...
Alle pc's in het netwerk hebben WinXP met SP2.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 19:43 ]

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-03 23:17

Quintus

Eg wel! Dus....

*schop*

Hier precies het zelfde problee, alleen met een US robotics wireless router zonder printserver.
Internet valt weg en na even de stroom eraf doet de verbinding het soms weer of na een algehele reset van de router.
Voorheen nooit een probleem gehad alleen sinds deze week.
Er draaien geen p2p progsels die teveelconnecties maken oid.
alle pcs hier ook windows XP.
De wireless verbinding is wel uitstekend maar inloggen op de router lukt dan zelfs niet laat staan internet of pingen naar de router.

Iemand een idee of wordt de router gewoon brak

[ Voor 22% gewijzigd door Quintus op 17-06-2006 13:21 ]

Unknown

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:50
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een draytek. stekker eruit en erin... probleem weg.
misschien nog es een firmaware vernieuwen?

(\__/)

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-03 23:17

Quintus

Eg wel! Dus....

De laatste firmware staat er al op.

Unknown

• pox-ie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-04 18:38
ik heb ook een US robotics router en totaal geen probleen mee.

Kijk of je deze functie aangevinkt hebt: Renew IP Forever Enable (Auto-reconnect)

succes

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb deze router ook en heb precies hetzelfde probleem.

offtopic: Ik heb weinig geluk met routers, eerst had ik een USR8003, maar die begon de hele tijd te crashen bij inloggen op msn. Daarna een Linksys BEFSR-41 gehaald, maar deze had de hele tijd last van disconnects. Toen de Linksys omgeruild voor deze USR8001, en nu weer problemen.

Verwijderd

Niet dat t helpt, maar ik heb dit probleem ook. Ik heb de USR8022 en identiek hetzelfde probleem. Verbinding valt een aantal keer per dag weg. De laatste firmware geïnstalleerd...allemaal een maat voor niks. Baggermerk ?

• Commendatore
  • Niet online
Ik heb de 8001 ertussenuit gehaald en de 8003 er maar weer tussen gegooid (heb de problemen met de 8003 op kunnen lossen aan de hand van een tip hier op GoT). Ik zie voorlopig nog geen oplossing verschijnen voor de problemen met de 8001.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:42
Commendatore: wat was de tip? Heb zelf ook een tijdje lopen zoeken maar helaas niks kunnen vinden, en ongeveer gelijke problemen met m'n 8003 zodra er veel poorten gebruikt werden.

Vooral als m'n huisgenote weer eens met MSN bezig is kan ik om de zoveel uur 't ding resetten. Al meerdere firmware's geprobeerd maar het probleem blijft. Begin een beetje de indruk te krijgen dat USR (consumenten) routers een net wat te kleine routing table hebben en een slecht opschoonprotocol :/

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 18:37
Goh, lijkt wel een US Robotics euvel!! Ik heb ook de 8003 gehad en later werd dat een Belkin bekabelde router, daarvan 2 versleten icm Speedtouch 510. Nu heb ik uiteindelijk een Speedtouch 546 bekabelde router en die gaat als een trein, alweer 6 maanden. Is iets duurder, maar dan heb je ook wat!

Ed1969

• Commendatore
  • Niet online
FragFrog schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:32:
Commendatore: wat was de tip? Heb zelf ook een tijdje lopen zoeken maar helaas niks kunnen vinden, en ongeveer gelijke problemen met m'n 8003 zodra er veel poorten gebruikt werden.

Vooral als m'n huisgenote weer eens met MSN bezig is kan ik om de zoveel uur 't ding resetten. Al meerdere firmware's geprobeerd maar het probleem blijft. Begin een beetje de indruk te krijgen dat USR (consumenten) routers een net wat te kleine routing table hebben en een slecht opschoonprotocol :/
MSN Messenger laat router crashen
Helemaal aan het eind van het topic.

Klein ietwat offtopic vraagje: is het noodzakelijk om de log out-knop te gebruiken in de routerconfiguratie (van zowel de 8001 als de 8003)? Of is het ook genoeg om gewoon het browservenster te sluiten?

[ Voor 16% gewijzigd door Commendatore op 29-06-2006 13:13 ]

• FragFrog
Commendatore schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:08:
Klein ietwat offtopic vraagje: is het noodzakelijk om de log out-knop te gebruiken in de routerconfiguratie (van zowel de 8001 als de 8003)? Of is het ook genoeg om gewoon het browservenster te sluiten?
offtopic:
De USR8003 in ieder geval logt automatisch uit na 60 seconden inactiviteit, dus dan kun je simpelweg de browser afsluiten.

Wel kan er maximaal 1 pc tegelijk ingelogd zijn, dus als je met een andere PC beheer wil overnemen moet je wel even uitloggen als je geen minuut wilt wachten :)

• Commendatore
  • Niet online
FragFrog schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:45:
[...]

offtopic:
De USR8003 in ieder geval logt automatisch uit na 60 seconden inactiviteit, dus dan kun je simpelweg de browser afsluiten.

Wel kan er maximaal 1 pc tegelijk ingelogd zijn, dus als je met een andere PC beheer wil overnemen moet je wel even uitloggen als je geen minuut wilt wachten :)
offtopic:
Ik neem aan dat je ook uitgelogd bent als je de stroom eraf hebt gegooid, en er vervolgens weer op?

• FragFrog
Commendatore schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:48:
[...]

offtopic:
Ik neem aan dat je ook uitgelogd bent als je de stroom eraf hebt gegooid, en er vervolgens weer op?
offtopic:
Erm, ga uit van wel, maar waarom maak je je daar zorgen om? Enige probleem van niet uitloggen is dat je niet vanaf een andere PC kan inloggen, zodra je je browser window afsluit moet je toch sowieso weer wachtwoord opgeven voor je er weer bij kan...

Overigens, als je je zorgen maakt om security: die idioten sturen het wachtwoord in een GET request op, ergo het staat gewoon in je browsercache.. Blijf de interface erg pauper vinden, ookal dat gezeur van constant moeten rebooten als je een instelling gewijzigd hebt, of routing tables die de laatste entry spontaan vergeten... :/ Nee, mijn grootste miskoop op routing gebied tot nu toe is't nog wel

Pagina: 1